Gość Anonymous Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Posiadam Zafire 2,0 DTL z 2000 r 82 KM . Tydzień temu jadąc w dalsza trase zatankowalem po drodze diesla , na stacji Statoil. po ujechaniu ok 30 km zapaliła się kontrolka sterowania silnika , samochod zgasł i nie odpalil.Najbliższy fachowiec po podłączeniu do kompa stwierdził awarie sterowników pompy wtryskowej a scislej sterowników, negując jednoczesnie że wina lezy po stronie paliwa.Koszt 1000 zł.Po ok tygodniu samochód odebrałem i wrocilem do domu 130 km.Rano już samochodu nie odpalilem.Znajomy mechanik sądząc ,że to zapowietrzenie pompy odpalił ja na samostart jednak dojechał tylko do swojego warsztatu i tam samochód padł, przy czym zachowywał sie mniej wiecej tak,że dymił szarpał, brak mocy.Po wykreceniu czesi elektonicznej , drugi z mechaników stwierdził ,że w elektronice odlutował sie jakiś kabel ,sterowniki nie były wymieniane a jedynie tranzystor.Po naprawie samochód dalej nie pali,komp wykazuje znów awarie sterowników, przy czym pompa podaje paliwo na wtryskiwacze.Pierwszy fachura twierdzi że rzeczywiście zaciera sie pompa.Pytanie czy jest to możliwe skoro ujechałem 130 km i wogóle co o tym sądzicie.?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19103-m%C3%B3j-przypadek-z-pomp%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Posiadam Zafire 1,9 DTL z 2000 r 86 KM .jak juz to 2,0 dtl 82 koniea tematow o pompach w dieslu jest od groma wiec poswiec chwile i poczytaj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19103-m%C3%B3j-przypadek-z-pomp%C4%85/#findComment-181637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Rzeczywiście małe błedy w opisie auta , poprawiłem .Faktem ,że tematów o pompach jest , ale chodzi mi głównie czy komp pomimo zacierania się pompy może pokazywać na błąd sterowników i czy jeżeli pompa się zatarła, czy bedzie podawać paliwo na wtryski przy rozruchu czy też nie.Tego nigdzie nie znalazłem [ Dodano: Nie Mar 29, 2009 13:58 ] [ Dodano: Nie Mar 29, 2009 17:45 ] I co nikt nikt mi nic nie doradzi?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19103-m%C3%B3j-przypadek-z-pomp%C4%85/#findComment-181629 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Moim zdaniem powinienes jechac na reklamacje tam gdzie Cie skasowali na 1000zl. W koncu wzieli kase za wymiane tego magicznego tranzystora. Inna sprawa, ze powinni cos zrobic z zacierajacym sie tloczkiem, ktory jest pewnie powodem palenia sie owego tranzystora. Poczytaj temat w dziale Diesel dot. pomp vp44, sporo sie mozna tam dowiedziec.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19103-m%C3%B3j-przypadek-z-pomp%C4%85/#findComment-181423 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Najpierw podaj kody błędów (niech mechaniol poda ) i po drugie za 1000 zł to wymieniają sterownik wraz z tłoczkiem . Objawy padającej pompy jest wiele. Może np odpalać ale kopcić , może nie odpalać , może po odpaleniu falować obrotami , szarpać podczas jazdy . Niestety jak pali się kontrolka to prawie na 100 % bedzie to sterownik pompy ( a jak sterownik to najpierw awaria mechaniczna pompy zacierający się tłoczek ) , chyba , że padł czujnik położenia wału ale nie wiem czy takowy jest w DTL dlatego ważne są kody błędów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19103-m%C3%B3j-przypadek-z-pomp%C4%85/#findComment-181213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.