Skocz do zawartości

Mój przypadek z pompą


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Posiadam Zafire 2,0 DTL z 2000 r 82 KM . Tydzień temu jadąc w dalsza trase zatankowalem po drodze diesla , na stacji Statoil. po ujechaniu ok 30 km zapaliła się kontrolka sterowania silnika , samochod zgasł i nie odpalil.Najbliższy fachowiec po podłączeniu do kompa stwierdził awarie sterowników pompy wtryskowej a scislej sterowników, negując jednoczesnie że wina lezy po stronie paliwa.Koszt 1000 zł.Po ok tygodniu samochód odebrałem i wrocilem do domu 130 km.Rano już samochodu nie odpalilem.Znajomy mechanik sądząc ,że to zapowietrzenie pompy odpalił ja na samostart jednak dojechał tylko do swojego warsztatu i tam samochód padł, przy czym zachowywał sie mniej wiecej tak,że dymił szarpał, brak mocy.Po wykreceniu czesi elektonicznej , drugi z mechaników stwierdził ,że w elektronice odlutował sie jakiś kabel ,sterowniki nie były wymieniane a jedynie tranzystor.Po naprawie samochód dalej nie pali,komp wykazuje znów awarie sterowników, przy czym pompa podaje paliwo na wtryskiwacze.Pierwszy fachura twierdzi że rzeczywiście zaciera sie pompa.Pytanie czy jest to możliwe skoro ujechałem 130 km i wogóle co o tym sądzicie.?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Zafire 1,9 DTL z 2000 r 86 KM .

jak juz to 2,0 dtl 82 konie

a tematow o pompach w dieslu jest od groma

wiec poswiec chwile i poczytaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Rzeczywiście małe błedy w opisie auta , poprawiłem .Faktem ,że tematów o pompach jest , ale chodzi mi głównie czy komp pomimo zacierania się pompy może pokazywać na błąd sterowników i czy jeżeli pompa się zatarła, czy bedzie podawać paliwo na wtryski przy rozruchu czy też nie.Tego nigdzie nie znalazłem

 

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 13:58 ]

 

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 17:45 ]

I co nikt nikt mi nic nie doradzi? :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Moim zdaniem powinienes jechac na reklamacje tam gdzie Cie skasowali na 1000zl. W koncu wzieli kase za wymiane tego magicznego tranzystora. Inna sprawa, ze powinni cos zrobic z zacierajacym sie tloczkiem, ktory jest pewnie powodem palenia sie owego tranzystora. Poczytaj temat w dziale Diesel dot. pomp vp44, sporo sie mozna tam dowiedziec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Najpierw podaj kody błędów (niech mechaniol poda ) i po drugie za 1000 zł to wymieniają sterownik wraz z tłoczkiem . Objawy padającej pompy jest wiele. Może np odpalać ale kopcić , może nie odpalać , może po odpaleniu falować obrotami , szarpać podczas jazdy . Niestety jak pali się kontrolka to prawie na 100 % bedzie to sterownik pompy ( a jak sterownik to najpierw awaria mechaniczna pompy zacierający się tłoczek ) , chyba , że padł czujnik położenia wału ale nie wiem czy takowy jest w DTL dlatego ważne są kody błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności