Skocz do zawartości

Ślady oleju na silniku po wymianie oleju i filtrów :(


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich i proszę o wsparcie.

 

Niedawno kupiłem Zafirkę 2,0 DTI 16v, rocznik 2001, przebieg 150 tyś. Po kupnie auta postanowiłem wymienić wszystkie filtry oraz olej.

 

Mechanik, u którego byłem, żeby wymienić filtr oleju zdjął gumową rurę, która wychodzi z intercoolera a wchodzi do silnika (nie wiem jak fachowo się to nazywa). Później wszystko podłączył ponownie i wydawało się, że jest ok.

 

Po wymianie zrobiłem ok 500 km i jak zajrzałem pod maskę to zobaczyłem na tej rurze i na chłodnicy ślady oleju. Czyżby ta rura już wymagała wymiany po tym jak mechanik ją zruszył?

Wcześniej nie było oleju i silnik był suchutki.

 

Próbowałem dokręcić mocniej metalową opaskę która mocuje tą rurę do silnika ale nic to nie dało :beer:

 

Kolejny problem to taki, że silnik jak się rozgrzeje to powyżej 2500 obrotów ciągnie tak "falująco" jakby się zabierało nogę z gazu i następnie dodawało gaz :beer:

Dodam, że dzieje się tak jak się pedał gazu wciśnie do podłogi. Przy słabszym wciśnięciu silnik przyśpiesza bez "pływania" ale nie tak, że czuje się wgniatanie w fotel.

 

Na zimnym fajnie wgniata w fotel powyżej 2500 obr. ale na ciepłym jest tragedia bo trzeba ostrożnie wciskać gaz.

 

Nie jestem typem, który się ściga tylko przy wyprzedzaniu czegoś potrzebuję pełnej mocy a nie jakiegoś "falowania".

 

Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem co to jest to falowanie :beer:

 

Oto zdjęcie tej nieszczęsnej rury która była odpinana przy wymianie filtra oleju.

http://img13.imageshack.us/img13/5719/zafirag.jpg

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolejny problem to taki, że silnik jak się rozgrzeje to powyżej 2500 obrotów ciągnie tak "falująco" jakby się zabierało nogę z gazu i następnie dodawało gaz :beer:

Dodam, że dzieje się tak jak się pedał gazu wciśnie do podłogi. Przy słabszym wciśnięciu silnik przyśpiesza bez "pływania" ale nie tak, że czuje się wgniatanie w fotel.

Tez mam ten problem tyle ze nie zawsze występuje i jest tak jak mówisz że jak się wciśnie padeł odrazu do ziemi to czuć szarpanie jak delikatnie i stopniowo jest ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak dla mnie to olej w tym miejscu rury jest rzeczą raczej nie możliwą, ponieważ ta rura podaje sprężone i ochłodzone powietrze z turbiny do kolektora. Czasami zdarza się iż turbo przepuszcza troszkę oleju i wtedy jest on w rurze ale nie w takiej ilości aby tryskał :wesoly:, a pozatym jak się zbiera to raczej u podstawy chłodnicy niż na wierzchołku tej rury.

Może się mylę ale przy wymianie filtra oleju bardzo łatwo polać olejem pół samochodu!!!

Proponuję abyś dobrze wytarł ten olej a następnie sprawdź ponownie.

Sprawdź również czy nie masz wycieków oleju przy filtrze bo może mechanior krzywo przykręcił lub nie dokręcił obudowy.

 

Co do falowania to możliwe iż do sprawdzenia/wyczyszczenia jest zawór EGR, należy sprawdzić również przepływkę.

 

P.S Może Ci również lecieć olej z pod korka wlewowego( mnie tak leciało). Ja jak kupiłem moje autko to wymieniłem płyne i filtry, wyczyściłem EGR, oraz wymieniłem czujnik obrotóe wilnika bo mi falowały na luzie, dolałem również STP do czyszczenia wtrysków

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki Omnibs za sugestie ;/

 

Dzwoniłem dziś do kolegi, który pracuje w serwisie Opla. Powiedział mi, że w tej rurze powinna być uszczelka, którą mechanik zmieniający olej mógł źle założyć.

 

Teraz ona zaczyna przepuszczać i dlatego uciekające powietrze może wydmuchiwać olej, którego jest rzeczywiście sporo na różnych elementach silnika po wymianie filtru :wesoly:

 

Tak przynajmniej mówi ten znajomy, że ten olej to od tego. Jutro jadę do warsztatu to zobaczę.

 

A jeśli chodzi o te obroty i brak pełnej mocy to ten kolega mówił mi, że to też może mieć związek z tym, że ta rura przepuszcza powietrze i silnik nie ma właściwego doładowania.

 

Co sądzicie o tej teorii?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria prawdopodobna, aczkolwiek jak ja zmieniałem filtr to na tej rurze uszczelki nie widziałem, ot kawał rury dociskany opaską. Zrób tak, na rozgrzanym silniku niech ktoś Ci podgazuje i wtedy wzrokowo lub dotykowo sprawdź gdzie jest lewy upływ powietrza( przytknij białą chustechke o będzie widać czy wydmuchuje krople).

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Właśnie wróciłem z warsztatu.

 

EsoXose mam to samo co Ty miałeś:oops:

 

EGR przecieka tzn. olej jest wydmuchiwany przez ten otwór (chyba odpowietrznik). :oops:

Czy oprócz wymiany EGR jest na to jakiś sposób?

Dobrze, że EGR mam mechaniczny to jest znacznie tańszy :oops:

 

I chyba problemy z mocą też się od tego biorą :oops:

 

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przyznam szczerze iż pierwszy raz słyszę aby zawór EGR przepuszczał w taki sposób. No ale może i tak być. Martwił bym się tylko czymś innym. To że zawór EGR przepuszcza to jedno ale dlaczego w takiej ilości leci tyle oleju. Prawdopodobnie dość mocno przepuszcza na Turbo. Zaobserwuj zużycie oleju, jeżeli będzie duże możesz liczyć się z regeneracją turbo za jakiś czas. Norma to jakieś 1,5 ltr na 10 tyś km

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od wymiany do wymiany nie dowalam ani grama a egr przepuszczał olej i trochę ta rura była uplamiona i wymieniłem na używany i problem z olejem znikną ale właśnie mam to szarpanie o którym pisane było wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności