Skocz do zawartości

Czy napewno jest to uszkodzony mechanizm różnicowy??


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam Serdecznie, Mam Corse C 1.3 CDTI, 2004r (kupiona 2 m-ce temu), i mam do was pytanie.

Zauważyłem od pewnego czasu, że mam "niekiedy" problemu w wrzucaniem biegów min. 1 i 2, i co najważniejsze w czasie jazdy gdy puszczam pedał gazu samochód szarpie (jakby silnik spadał) - najbardziej odczuwalne jest to przy niskich obrotach. Mechanik z PZM stwierdził, że jest to wada/ uszkodzenie mechanizmu różnicowego, gdy obracał kołami (przy podniesionym) było słychać takie delikatne stukanie.

Jakie jest wasze zdanie??, wymiana skrzyni jest bardzo kosztowna?? Co radzicie??.

Jestem z Bydgoszczy, jeżeli jesteście w stanie mi pomóc lub naprawić to proszę o odpowiedzi, podaję także telefon 603-979-229 - może jakiś mechanik to czyta.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19119-czy-napewno-jest-to-uszkodzony-mechanizm-r%C3%B3%C5%BCnicowy/
Udostępnij na innych stronach

w jakich okolicznościach silnik szarpie zimny zagrzany, czy szarpie zawsze :wesoly: i i pytanko gdzie kupiłeś opel-ka ? te silniki 1.3 CDTI maja sprzęgło dwu-masowe wypracowanie sprzęgło również potrafi wyemitować drgania odczuwane jak szarpanie. hmmm czy przekładnia hałasuje przy skręcie w prawo w lewo ostro skręci , coś w rodzaju tyrkotania buczenia ?? wyjedz na górkę zjedz z niej na luzie wyłącz silnik i posłucha czy oprócz szumu opon są jakieś inne odgłosy (uwaga po wyłączeniu silnika nie ma wspomagania hamulca :beer:!)

 

Gość Anonymous

w jakich okolicznościach silnik szarpie zimny zagrzany, czy szarpie zawsze :beer: i i pytanko gdzie kupiłeś opel-ka ? te silniki 1.3 CDTI maja sprzęgło dwu-masowe wypracowanie sprzęgło również potrafi wyemitować drgania odczuwane jak szarpanie. hmmm czy przekładnia hałasuje przy skręcie w prawo w lewo ostro skręci , coś w rodzaju tyrkotania burzenia ??

silnik szarpie gdy puszczam pedał gazu i wduszę go ponownie, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny. Nie zauważyłem żeby przy skecie coś trykotało, jedynie jak są niskie obroty i jadę na 2 biegu to zacznie szarpać - ale to chyba normalne. Opelka kupiłem od dobrego znajomego ojca.

 

gdy puszczam pedał gazu i wduszę go ponownie,

a czy przy odpalaniu badz gaszeniu auta nie ma stukow albo dosc mocnego szarpniecia? jesli tak sprawdz dwumase... jesli stuka przy zmianie biegow mozesz sprawdzic wysprzeglik, no i sprawdz poduszki pod silnikiem, skrzynia...

 

Gość Anonymous

Powiem tak, mechanik stwierdził, że poduszki są dobre (te silnikowe), od skrzyni chyba nie sprawdzał, a co stukania do nic takiego nie słyszę specjalnego. Możliwe, że ten mechanik tylko tak strzela wypowiedzi............a prawda jest inna.

 

czyli ruszasz powoli z I biegu dodajesz lekko gazu lekko dociskach i masz powiedzmy 2400 obr/min na obrotomierzu i powoli go puszczasz nie nagle tylko tak płynnie tak żeby silnik obniżysz prędkość obr aż do 800 obr/min, wtedy tez szarpie ? :beer: ewentualnie ostre szarpanie kilka krotne nie jedno może sugerować wypracowanie koła zamachowego sprzęgła dwu masowego itp , ale tak naprawdę i tak trzeba będzie rozebrać ta cześć silnika bay zweryfikować

osobiście wątpię w uszkodzenie mechanizmu różnicowego !?

 

Gość Anonymous
czyli ruszasz powoli z I biegu dodajesz lekko gazu lekko dociskach i masz powiedzmy 2400 obr/min na obrotomierzu i powoli go puszczasz nie nagle tylko tak płynnie tak żeby silnik obniżysz prędkość obr aż do 800 obr/min, wtedy tez szarpie ? :beer:

Nie kolego, szarpie tylko gdy puszczę "nagle" pedał gazu - wtedy słyszę takie stuknięcie i szarpnięcie, gdy prowadzę samochód ja to staram się to robić płynnie - bez puszczania pedału gazu, jednak żona jako początkujący kierowca niekiedy puszcza pedał gazu i zaczyna się to stuknięcie i szarpnięcie (jakby silnik spadał) nie ma znaczenia czy jest na pierwszym czy drugim biegu (nawet przy obrotach 3000 jest odczuwalne szarpanie).

Przy moim służbowym samochodzie, a jeżdżę Combo 1.3 Cdti (czyli ten sam silnik) nie odczuwam takiego dyskomfortu, nic nie spada czy szarpie.

 

Gość Anonymous

Wczoraj byłem z Serwisie Opla. - specjaliści stwierdzili, że może być to uszkodzone koło zamochowe, i do końca nie wiadomo co ze skrzynią. A koszt naprawy oszacowali na minimum 3500 zł ...................... istny szok, i co teram mam zrobić?? :oops:

 

jak oni to sprawdzili? dostali sie do dwumasy czy tylko tak gdybaja?

masz gwarancje czy auto kupione bez gwarancji/rekojmii, jesli po a auto moze jezdzic moze koledzy z bydgoszczy poradza gdzie dobry warsztat do diesli w okolicy, i cena powinna byc nizsza niz w aso... jesli masz gwarancje - jaki przebieg auta?

jak juz dwumasa wyjeta warto sie przyjrzec wysprzeglikowi i sprzeglu - byc moze warto troche dolozyc i za jednym zamachem wszystko zrobic (fajnie slowo zamach tu pasuje podowjnie :oops: ), koszta robocizny beda mniejsze...

co do wrzucania 1 i 2jki - te problemy sa na zimnym czy tez na cieplym silniku?

bo ople czesto tak maja ze jak zimne to 1 i 2 wchodzi opornie...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności