Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich.

 

Jak w temacie podalem problem polega na tym ze kierownica w mojej viki draga i to dosc mozno na nierownosciach jak i podczas hamowania.

Biorac pod uwage drganie przy hamowaniu moznaby przypuszczac ze to wina tarczy jednak wykluczam taka opcje poniewaz 4tys. km temu wymienilem tarcze jak i klocki na nowe a ponadto drganie to nie wystepuje przy kazdej predkosci. Np. gdy hamuje ze 140km/h to od 140-100 jest spokuj NATOMIAST OD 100-60 TO CZASEM RAK NIE IDZIE UTRZYMAC i pozniej czyli od ok 60-0 znow jest spokoj.

Sprawdzilem amorki (1 ma 85% drugi 83%) wiec to tez nie to raczej.....

Dalsza czynnoscia bylo sprawdzenie elementow zawieszenia przez mechaniora i tam tez nie stwierdzono zadnych luzow....

To co moze byc przyczyna ??

Czy jest mozliwe zeby bylo to łożysko kolumny kierowniczej i pierscien/tuleja centrujaca (taka plastikowa) ??

 

Dzieki za wszelkie porady.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19145-drgania-kierownicy-na-nier%C3%B3wno%C5%9Bciach-i-podczas-hamowania/
Udostępnij na innych stronach

ja juz widzialem tarcze zwichrowane po 2000 km

 

takze to ze ty na twoich przejechales dopiero 4000 ich nie dyskwalifikuje jako mozliwej przyczyny

 

skoro reszta wygladana ok to przyjzral bym im sie jeszcze raz

 

Gość Anonymous

Dobra ale nawet gdyby tarcze byly krzywy to nie tlumacza one drgania kiery na nierownosciach.....

A drganie przy hamowaniu jak i na wybojach pjawilo sie w jednym momencie dlatego tez uwazem (moze blednie) ze przyczyna obu drgan jest wspolna.

Dlatego tez wykluczam tarcze....

 

Gość Anonymous

Wlanie przerobilem podobny problem. Po zakupie viki w styczniu wymienilem wszystkie filtry, płyny a takze tarcze i klocki (Bosh). Viki była zrobiona na gotowo na początku lutego.

Jednak po wymianie tarcz i klaocków zacęły się problemy z ogromnym drżeniem kierownicy podczas hamowania w zasadzie przy każdej prędkości i podczas jazdy nawet na równym w przedziale między 100-120 km/h. Pojechalem na test sprawnosci do serwisu opla tam mi powiedzieli ze do wymiany mam drązki i końcówki drązków. Po jakimś czasie kupiłem klamoty i pojechalem do opla na wymiane. Mechanior zapytal sie kto mi kazal wymieniac te części dobre hehehehe na co odpowiedzialem ze wlanie ich serwis, ale okazalo sie ze te klamoty są w 100% dobre. Okazalo sie że mam krzywe tarcze :wesoly:!!!

Pomyślałem, że niemożliwe, ale rzeczywiście były krzywe i spalone - fioletowy odcien na tarczach. Okazalo sie ze prawdopodobnie po wymianie mechanior który je testował odrazy wstawił ostro w heble i tarcze sie zahartowały. Powinno sie przejechac koo 200 km na nowych tarczach łagodnie hamując. W ten sam dzien kuoiłęm jeszcze raz nowy komplet tarcz i klocków wymieniłem i teraz jest ok (3 dni od wymiany) zobaczymy co bedzie dalej.

 

mialem podobne objawy, z tym ze u mnie drgania byly nie zawsze - tarcze sie "wichrowaly" po nagrzaniu (po ostrzejszym hamowaniu) - skonczylo sie wymiana calego kompletu, jak reka odjal...

 

Gość Anonymous

Ja mam podobny problem tylko mam Astrę F kombi i drgania na kierownicy odczuwam mniej więcej do prędkości 30-40 km/h,powyżej już ustają .Jazda odbywa sie po gładkiej powierzchni.Czy ktoś spotkał się już z podobnym problemem?Na tym forum przeglądałem wiele tematów dotyczących drgań kierownicy ale przyczyny były inne (tarcze,klocki)u mnie jest to wymienione.Może ktoś coś podpowie.

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witam miałem swego czasu vectre i też miałem taki problem drganie przy hamowaniu wymieniłem wszystko co było możliwe i dalej było tak samo, co się okazało to podłużnica była krzywa i stąd te drgania i tego już niedało się naprawić jedyną rzeczą jaką mogłem zrobić to co 3 miechy jeździć wyważać koła to łagodziło objaw. Pozdrawiam może to ta przyczyna

 

Gość Anonymous

Ja wymieniłem opony (nie nowe tylko zeszłoroczne) i jak ręką odjął.Byc może u mnie to było przyczyną drgań.Chociaż wyważałem te poprzednie opony i dużo nie pomogło.

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

witam mialem podobne sytuacje i zawsze zabieram sie do opon i felg a potem szukam dalej przyczyn ze wzgledu na nasze drogi mozna sie tych drgan spodziewac po wpadnieciu nawet w nie wielka dziore pozdrawiam.

 

  • 1 miesiąc temu...

Grzywacz wg mnie mozesz miec wybite jeszcze piasty ale na pierwszy ogien bym sprawdzil felgi i opony po podejrzewam ze masz nie ulozone opony.

 

A drgania powyzej 50 km/h przy hamowaniu to nic innego jak tarcze (juz nie pierwsze auto ktore tak ma) Sporo tarcz ktore robia sa z kiepskiej jakosci materialow, mozna nawet kupic nowe i beda zwichrowane. Sam mam tarcze na ktorych zrobilem ze 20 000 i zaczyna trzepac mi kierownica. Otoz ten problem dotyka wszystkich ktorzy jezdza po kaluzach. Wystarczy mocniej rozgrzac tarcze i chlapnac woda - i mamy gotowe drganie.

Drganie tarczy bardzo latwo sprawdzic. Wystarczy rozpedzic sie do 80km/h i lewa noga dotknac do pedalu hamulca (bedzie sie czulo pulsowanie)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności