Gość Anonymous Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 witam, dwa dni temu miałem dziwne zdarzenie. Po kilkunastu kilometrach wskaźnik temperatury silnika był nieruchomy (wskazywał zero) a potem nagle "poleciał" do stu stopni. Pomimo to z nawiewu leciało tylko zimne powietrze. Po paru minutach samochód zaczął słabnąć, zaczęło śmierdzieć, coś jakby olejem; samochód zaczął też gasnąć. Dojechałem do warsztatu i tu Astra już nie odpalała. Mechanik stwierdził, ze padła chłodnica więc ją wymienił. Teraz już po paru minutach mam 100 stopni, włącza się wiatrak i temp. spada do 95 st. Czy to normalne w Oplach (taka temperatura i to, że wiatrak działa praktycznie cały czas?)? Przed wymianą chłodnicy miałem cały czas 90 stopni, a wiatrak włączał się sporadycznie podczas długiego powolnego poruszania się w korkach. Samochód mam niecały rok więc nie bardzo wiem który stan jest poprawny (90, czy 95 stopni i wiatrak?)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19252-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-i-temperatur%C4%85-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 tak jest dobrze i zobacz tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=26452&highlight=problem++temperatur%B1+silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19252-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-i-temperatur%C4%85-silnika/#findComment-179903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Wielkie dzieki za odpowiedź Czy to znaczy ze 100-95 to normalna temp. dla Opla? Przed wymiana chlodnicy mialem zawsze 90 (czasem 95 ale zaraz szybko temperaturka wracala do 90). Czy moze to oznaczac ze mam walniety termostat i za pozno reaguje na skoki temperatury?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19252-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-i-temperatur%C4%85-silnika/#findComment-179397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 a co dokładniej było z tamtą chłodnicą - ciekła? bo to - że silnik nie chciał odpalić, to za wiele wspólnego z nią nie ma Teraz już po paru minutach mam 100 stopni, włącza się wiatrak i temp. spada do 95 st.Czy to normalne w Oplach (taka temperatura i to, że wiatrak działa praktycznie cały czas?)? - normalne to to nie jest. Nowa to używka, czy azjatycka podróba ? Przed wymianą chłodnicy miałem cały czas 90 stopni, a wiatrak włączał się sporadycznie podczas długiego powolnego poruszania się w korkach. - tak powinno być. Wiatrak włączy się przy około 100*, przy dłuższym obciążeniu silnika, w korkach, itd., oczywiści może dojść i ponad tą wartość.Normalnie powinieneś mieć na zegarach powiedzmy 90-95*, czasami (jak podałem powyżej) - więcej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19252-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-i-temperatur%C4%85-silnika/#findComment-179384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Aż wstyd się przyznać ale nie mam pojęcia czy to chińszczyzna czy prawdziwa chłodnica - wymiana była w Małopolskim centrum Motoryzacji więc do głowy mi nie przyszło spytać (wydaje mi się że w małych warsztatach więcej się kreci, ale może i nie...) To mówisz że to może być wina chlodnicy? W nast tyg podjadę to się zapytam co mi tam Panowie wsadzili pod maskę Dzięki za rade! [ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 17:18 ] a co dokładniej było z tamtą chłodnicą - ciekła? bo to - że silnik nie chciał odpalić, to za wiele wspólnego z nią nie ma Chłodnica ciekła, w trakcie jazdy cały płyn wypłynął (albo i odparował). Silnik nie chciał chyba odpalić z przegrzania, no i mechanik stwierdził, że wystarczy wymienić chłodnicę. Teraz niby ok, bo wycieku nie ma, ale silnik się grzeje, a wiatrak chodzi cały czas (tzn. włącza się już od jakichś 5 min jazdy i trzyma temp między 95 a 100)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19252-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-i-temperatur%C4%85-silnika/#findComment-179267 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Witam, Mam problem z układ chłodzenia w Oplu Astrze II. Objawy: - silnik mi się grzeje do ponad 100 stopni, - wentylator cały czas jest włączony, - chłodnica jest zimna, - przewody "dużego obiegu" doprowadzające i oprowadzające wodę z chłodnicy są bardzo gorące!, - poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym w normie. Mechanik powiedział mi że na 100% wo wina chłodnicy. Gdzieś jest zatkana - trzeba ją przepłukać lub wymienić. Bardzo proszę o Wasze rady !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19252-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-i-temperatur%C4%85-silnika/#findComment-161980 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 RafaLD, na początek zapraszam tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&highlight=witamy kolego to mi wygląda na zapowietrzony układ coś było robione   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19252-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-i-temperatur%C4%85-silnika/#findComment-161969 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Byłem dziś u mechanika. Próbował układ odpowietrzyć m.in. odkręcając delikatnie korek zbiornika wyrówn. Nie za bardzo to pomogło, chłodnica nadal była zimna, a przewody doprowadzający i odprowadzający bardzo gorące. Przeczytałem też dzisiaj w "Sam naprawiam.." że w tym układ odpowietrza się samoczynnie przy nagrzewaniu silnika. Dodatkowo dzisiaj jeszcze wymieniłem pęknięty przewód gumowy od trójnika do gazu, bo płyn chłodzący uciekał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19252-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-i-temperatur%C4%85-silnika/#findComment-161967 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 osobiście odpowietrzam przy parowniku zdejmując jeden przewodów aż poleci płyn ale może u ciebie jest faktycznie chłodnica zamulona   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19252-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-i-temperatur%C4%85-silnika/#findComment-161965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Dziękuję, spróbuję w ten sposób odpowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19252-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-i-temperatur%C4%85-silnika/#findComment-161957 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.