Skocz do zawartości

Problem z chłodnicą i temperaturą silnika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam,

dwa dni temu miałem dziwne zdarzenie. Po kilkunastu kilometrach wskaźnik temperatury silnika był nieruchomy (wskazywał zero) a potem nagle "poleciał" do stu stopni. Pomimo to z nawiewu leciało tylko zimne powietrze. Po paru minutach samochód zaczął słabnąć, zaczęło śmierdzieć, coś jakby olejem; samochód zaczął też gasnąć. Dojechałem do warsztatu i tu Astra już nie odpalała. Mechanik stwierdził, ze padła chłodnica więc ją wymienił.

Teraz już po paru minutach mam 100 stopni, włącza się wiatrak i temp. spada do 95 st.

Czy to normalne w Oplach (taka temperatura i to, że wiatrak działa praktycznie cały czas?)?

Przed wymianą chłodnicy miałem cały czas 90 stopni, a wiatrak włączał się sporadycznie podczas długiego powolnego poruszania się w korkach.

Samochód mam niecały rok więc nie bardzo wiem który stan jest poprawny (90, czy 95 stopni i wiatrak?)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wielkie dzieki za odpowiedź

Czy to znaczy ze 100-95 to normalna temp. dla Opla?

Przed wymiana chlodnicy mialem zawsze 90 (czasem 95 ale zaraz szybko temperaturka wracala do 90).

Czy moze to oznaczac ze mam walniety termostat i za pozno reaguje na skoki temperatury?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co dokładniej było z tamtą chłodnicą - ciekła?

bo to - że silnik nie chciał odpalić, to za wiele wspólnego z nią nie ma

Teraz już po paru minutach mam 100 stopni, włącza się wiatrak i temp. spada do 95 st.Czy to normalne w Oplach (taka temperatura i to, że wiatrak działa praktycznie cały czas?)?

- normalne to to nie jest.

Nowa to używka, czy azjatycka podróba ?

Przed wymianą chłodnicy miałem cały czas 90 stopni, a wiatrak włączał się sporadycznie podczas długiego powolnego poruszania się w korkach.

- tak powinno być. Wiatrak włączy się przy około 100*, przy dłuższym obciążeniu silnika, w korkach, itd., oczywiści może dojść i ponad tą wartość.

Normalnie powinieneś mieć na zegarach powiedzmy 90-95*, czasami (jak podałem powyżej) - więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Aż wstyd się przyznać ale nie mam pojęcia czy to chińszczyzna czy prawdziwa chłodnica - wymiana była w Małopolskim centrum Motoryzacji więc do głowy mi nie przyszło spytać (wydaje mi się że w małych warsztatach więcej się kreci, ale może i nie...)

 

To mówisz że to może być wina chlodnicy? W nast tyg podjadę to się zapytam co mi tam Panowie wsadzili pod maskę

 

Dzięki za rade!

 

[ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 17:18 ]

a co dokładniej było z tamtą chłodnicą - ciekła?

bo to - że silnik nie chciał odpalić, to za wiele wspólnego z nią nie ma

 

Chłodnica ciekła, w trakcie jazdy cały płyn wypłynął (albo i odparował). Silnik nie chciał chyba odpalić z przegrzania, no i mechanik stwierdził, że wystarczy wymienić chłodnicę. Teraz niby ok, bo wycieku nie ma, ale silnik się grzeje, a wiatrak chodzi cały czas (tzn. włącza się już od jakichś 5 min jazdy i trzyma temp między 95 a 100)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam,

 

Mam problem z układ chłodzenia w Oplu Astrze II.

Objawy:

- silnik mi się grzeje do ponad 100 stopni,

- wentylator cały czas jest włączony,

- chłodnica jest zimna,

- przewody "dużego obiegu" doprowadzające i oprowadzające wodę z chłodnicy są bardzo gorące!,

- poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym w normie.

 

Mechanik powiedział mi że na 100% wo wina chłodnicy. Gdzieś jest zatkana - trzeba ją przepłukać lub wymienić.

Bardzo proszę o Wasze rady !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Byłem dziś u mechanika. Próbował układ odpowietrzyć m.in. odkręcając delikatnie korek zbiornika wyrówn. Nie za bardzo to pomogło, chłodnica nadal była zimna, a przewody doprowadzający i odprowadzający bardzo gorące. Przeczytałem też dzisiaj w "Sam naprawiam.." że w tym układ odpowietrza się samoczynnie przy nagrzewaniu silnika. Dodatkowo dzisiaj jeszcze wymieniłem pęknięty przewód gumowy od trójnika do gazu, bo płyn chłodzący uciekał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

osobiście odpowietrzam przy parowniku zdejmując jeden przewodów aż poleci płyn

ale może u ciebie jest faktycznie chłodnica zamulona

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności