Gość BombaNs Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Witam, czeka mnie zmiana silnika, chciałbym wiedzieć czy przy takiej zmianie muszę zmieniać kompa, wiązkę? Czy ogólnie występują z tym jakieś problemy, czy tylko przełożyć? Szukałem, ale konkretnie na temat takiej zamianki nic nie znalazłem. Łapy silnika pasują?? Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loozack Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 C16NZ to small block a C18NZ to big block więc przeróbek będzie sporo. Komp chyba nie podpasuje (jeśli się mylę to poprawcie mnie) a co do łap silnika to nie wiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Jak już wspomniał loozack, to 2 różne konstrukcję(c16nz - small-block, a c18nz - big-block), co za tym idze skrzynie biegów tych silnikach są inne(w c16nz - F13, w c18nz - f16). Inne są też mcphesrony i pólosie. Elektryka też się różni, c16nz pobiera sygnały z czujnika położenia wałka rozrządu, a c18nz podobnie jak c20ne ma już czujnik położenia wału. W przypadku mcphersonów i półosi da się to obejść stosując przeguby wewnętrzne od 1.6D/pontiaca lemans 1.6 lub daewoo nexii 1.5 8V Jeśli chodzi o instalację, to wg mnie lepiej jest pobawić się z łączeniem kabelków(wielkiej filozofii nie ma) niż próbować uruchomić silnik na wiązce z c16nz.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BombaNs Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A czy będzie trudno i potrzeba jakichś przeróbek jeżeli mam mcpersony ( czy jak to się pisze; z tego jak je oglądałem to nie widzę żadnych różnic miedzy tymi a tymi), półosie, kompa, wiązkę i resztę całej elektryki? Bo kupiłem (za pare groszy) na części kadetta 1.8 i wszystko w nim jest. Chodzi mi głownie o zaczepy silnika. Czy z nimi będzie problem?? Edit: tamtego nie było sensu reanimować, zgnity tak że głowa boli   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Jeśli masz całego kadetta na dawcę to na upartego nawet całą instalację możesz z niego przełożyć(instalację da się wyciągnąć bez cięcia). Skoro masz całego kadetta to wyciągasz z niego: - przednie mcphersony - półosie - silnik ze skrzynią i kompletem łap(tylko lewa przednia od skrzyni jest taka sama jak u ciebie, pozostałe 2 są inne) - poduszki używasz te, które masz w lepszym stanie, pasują zamiennie. - wydech też możesz wyciągnąć z dawcy Przekładka w przypadku gdy masz kadetta na dawcę sprowadzą się wyciągnięcia kompletu gratów z jednego auta i wrzuceniu ich do twojego   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 No i jeszcze chłodnica...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 No i jeszcze chłodnica...C18NZ ma inną dolną belkę(podobną do tej w 16V, tylko z normalnym uchem) i chłodnica jest wyższa, więc nie wejdzie w normalny sposób.Jeśli ma w c16nz szeroką chłodnicę i sprawny włącznik wentylatora na niej, to nie powinno być problemu. Corsy A jeżdża z mniejszymi chłodnicami i daje to radę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 C18NZ ma inną dolną belkęWłaśnie na to chciałem zwrócić, uwagę, iż belkę też wypadało by przespawać...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Właśnie na to chciałem zwrócić, uwagę, iż belkę też wypadało by przespawać...Po co?To już lepiej założyć chłodnicę z c20ne, ma tę samą wysokość co ta z c16nz. Z tą belką to niepotrzebna rzeźba. P.S. Jeśli belka dolna i środkowe wzmocnienie(to co jest pod zderzakiem) byłoby całe, to pisałbym się na te graty za dobry pieniądz(przy takiej belce łatwiej będzie wysunąć do przodu chłodnice z c20ne, żeby v6 zmieścić)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.