Skocz do zawartości

Dośwadczenia z fizyki.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jednak elektryczna, nie elektroniczna, o tych napędach elektrycznych trochę myślałem, ale to jest taki temat dosyć obszerny- idealne na pracę inżynierską.

Bym musiał zagłębić się w temat KERS'a bo może by to nie było takie głupie, tylko bym musiał znaleźć odpowiednią literaturę, bo internet to za mało, gdyż trzeba podać również tytuły z jakich książek się korzystało.

Ale jeszcze dokładniej się porozglądam bo może i reszta tematów by nie byłą taka zła.

Dzięki za pomoc:D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176434
Udostępnij na innych stronach

no to polecam zrodla magazynowania energii elektrycznej w samochodach - problem pojemosci, masy, trwalosci, powtarzalnosci cyklu i bezpieczenstwa. literatury z tego jest sporo, ja w tym nie siedze, a jedynie liznalem troche kiedys tam i to na poziomie podstawowym...

 

inny pomysl - wspomaganie elektryczne + i - w porownaniu z hydraulicznym oraz problemy z odwzorowaniem petli zwrotnej sygnalu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176431
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

Faktycznie, system KERS może mieć zastosowanie w autach cywilnych zwłaszcza tych, które poruszają się w ruchu miejskim (częste hamowania).

Systemy odzyskiwania energii podczas hamowania znane są od dawna, ale F1 może dopiero spopularyzować tą technikę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176261
Udostępnij na innych stronach

W mercedesach i innych autach z tyłu są elektryczne zaciski przez co na każdą wymianę klocków trzeba jechać na serwis :( .Zasada działania jest ciekawa niestety nie wiem jak będzie ze znalezieniem informacji na ten temat.Na pewno ten rodzaj hamulców jest przyszłościowy i wprowadzenie tego typu hamulców jest tylko kwestią czasu ponieważ ma dużo zalet a w prawdzie jedynym mankamentem jest to że nie ma "zapasowego" hamulca w razie awarii tych zacisków.Oprócz tego kilkukrotnie zwiększa wydajność ABS-u.pzdr

 

poprawiłam orty/Niedźwiedź

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176064
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

W mercedesach i innych autach z tyłu są elektryczne zaciski przez co na każdą wymianę klocków trzeba jechać na serwis .Zasada działania jest ciekawa niestety nie wiem jak będzie ze znalezieniem inforacji na ten temat.Na pewno ten rodzaj hamulców jest przyszłościowy i wprowadzenie tego typu hamulców jest tylko kwestią czasu ponieważ ma dużo zalet a w prawdzie jedynym mankamentem jest to że nie ma "zapasowego" hamulca w razie awarii tych zacisków.Oprucz tego kilkukrotnie zwiększa wydajność ABS-u.pzdr

Racja, kombinowano z zaciskami hamulcowymi napędzanymi elektrycznie (coś w rodzaju silnika krokowego). Zaciski takie mają zdecydowanie krótszy czas reakcji oraz dokładną kontrolę siły hamowania, nie mówiąc o zmniejszonej masie (brak serwa, pompy hamulcowej, pompy ABS), brak przewodów hamulcowych. Z drugiej strony faktycznie, brak zasilania oznaczałby brak hamulców... ale to chyba też nie problem. Zawsze można zrobić tak jak jest przy układach pneumatycznych w TIRach czy pociągach - nie nabijesz odpowiedniego ciśnienia w układzie (analogicznie za niskie napięcie w aucie) to nie jedziesz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176048
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności