Gość arek Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 najwieksza nowinka to port USB fabryczny oraz mozliwosc odpiecia iPODa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wertus1 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Jednak elektryczna, nie elektroniczna, o tych napędach elektrycznych trochę myślałem, ale to jest taki temat dosyć obszerny- idealne na pracę inżynierską. Bym musiał zagłębić się w temat KERS'a bo może by to nie było takie głupie, tylko bym musiał znaleźć odpowiednią literaturę, bo internet to za mało, gdyż trzeba podać również tytuły z jakich książek się korzystało. Ale jeszcze dokładniej się porozglądam bo może i reszta tematów by nie byłą taka zła. Dzięki za pomoc:D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 no to polecam zrodla magazynowania energii elektrycznej w samochodach - problem pojemosci, masy, trwalosci, powtarzalnosci cyklu i bezpieczenstwa. literatury z tego jest sporo, ja w tym nie siedze, a jedynie liznalem troche kiedys tam i to na poziomie podstawowym... inny pomysl - wspomaganie elektryczne + i - w porownaniu z hydraulicznym oraz problemy z odwzorowaniem petli zwrotnej sygnalu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Faktycznie, system KERS może mieć zastosowanie w autach cywilnych zwłaszcza tych, które poruszają się w ruchu miejskim (częste hamowania). Systemy odzyskiwania energii podczas hamowania znane są od dawna, ale F1 może dopiero spopularyzować tą technikę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 W mercedesach i innych autach z tyłu są elektryczne zaciski przez co na każdą wymianę klocków trzeba jechać na serwis .Zasada działania jest ciekawa niestety nie wiem jak będzie ze znalezieniem informacji na ten temat.Na pewno ten rodzaj hamulców jest przyszłościowy i wprowadzenie tego typu hamulców jest tylko kwestią czasu ponieważ ma dużo zalet a w prawdzie jedynym mankamentem jest to że nie ma "zapasowego" hamulca w razie awarii tych zacisków.Oprócz tego kilkukrotnie zwiększa wydajność ABS-u.pzdr poprawiłam orty/Niedźwiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 W mercedesach i innych autach z tyłu są elektryczne zaciski przez co na każdą wymianę klocków trzeba jechać na serwis .Zasada działania jest ciekawa niestety nie wiem jak będzie ze znalezieniem inforacji na ten temat.Na pewno ten rodzaj hamulców jest przyszłościowy i wprowadzenie tego typu hamulców jest tylko kwestią czasu ponieważ ma dużo zalet a w prawdzie jedynym mankamentem jest to że nie ma "zapasowego" hamulca w razie awarii tych zacisków.Oprucz tego kilkukrotnie zwiększa wydajność ABS-u.pzdrRacja, kombinowano z zaciskami hamulcowymi napędzanymi elektrycznie (coś w rodzaju silnika krokowego). Zaciski takie mają zdecydowanie krótszy czas reakcji oraz dokładną kontrolę siły hamowania, nie mówiąc o zmniejszonej masie (brak serwa, pompy hamulcowej, pompy ABS), brak przewodów hamulcowych. Z drugiej strony faktycznie, brak zasilania oznaczałby brak hamulców... ale to chyba też nie problem. Zawsze można zrobić tak jak jest przy układach pneumatycznych w TIRach czy pociągach - nie nabijesz odpowiedniego ciśnienia w układzie (analogicznie za niskie napięcie w aucie) to nie jedziesz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19549-do%C5%9Bwadczenia-z-fizyki/page/3/#findComment-176048 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.