Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam, Panowie, mój problem zaczął się już w pierwszym dniu zakupu samochodu Niby przed zakupem był na tzw. inspekcji przedsprzedażowej podpięty pod komputer w ASO, serwisant stwierdził, że wyskakują mu tylko jakieś błędy niezgodności radia, czy coś w tym rodzaju - błędy wykasował i wystawił opinie, że pod kątem mechanicznym samochód w bardzo dobrym stanie. Problem pojawił się już gdy wracałam do domu. Po rozgrzaniu silnika, w trasie, na V biegu przy ok 2,5tys obrotów, czyli w momencie, w którym standardowo wcześniej dawało się odczuć włączenie turbiny (tzn z tego co wyczytałam, turbina "chodzi" cały czas, ale przy 2,5tys obrotów jest takie charakterystyczne dodanie mocy) zapaliła się "legendarna" już kontrolna serwisowa i nastąpiło tak jakby odcięcie turbiny - samochód jechał bez problemu, ale już bez tego charakterystycznego przyspieszenia. Po zgaszeniu silnika kontrolna gaśnie i wszystko jest ok do momentu, aż na V biegu zbyt mocno nie przygazuję w okolicach 2,5tys obrotów - zawsze tak samo się kończy - kontrolka check i "odcięcie" turbiny. Zauważyłam, że to samo się dzieje w momencie gdy na niższych biegach chcę gwałtownie przyspieszyć, np przy wyprzedzaniu - zawsze przy 2,5 tys obrotów ta sama reakcja http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/sad.gif Natomiast gdy jadę spokojnie, bez gwałtownych przyspieszeń udaje się przejechać powiedzmy 50-100km (dłuższych tras nie próbowałam jeszcze jechać bez konieczności nagłego przyspieszania ) Metodą wyczytaną na forum odczytałam błędy (zarówno na liczniku kilometrów jak i zliczając mrugającą kontrolkę silnika): 010807 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 024312 - Czujnik ciśnienia doładowania “B" - usterka sporadyczna Teraz wiem tyle - muszę jechać podpiąć silnik pod techa2 i niech jakiś "fachowiec" powie mi co z tym fantem robić dalej. I moje pytanie: czy spotkaliście się z podobnym problemem i jak sobie z nim poradzić bez zostawiania całej pensji u pseudofachowców, bo w ubiegłym tygodniu, gdy wymieniałam olej w ASO pan za podpięcie pod komputer i zdiagnozowanie błędów zaśpiewał mi cenę 340pln, gdy dzwoniłam do drugiego serwisu opla w moim mieście za podpięcie i wydruk błędów liczą 200pln i coś czuję, że te ceny to takie "widzimisię" - im mniej zorientowany klient, tym więcej usterek można wcisnąć. Więc może jeszcze ktoś poleci jakiś warsztat w Trójmieście lub okolicy dla opla, gdzie jest sensowna obsługa, która nie zedrze z przysłowiowej "nieświadomej baby" z góry wielkie dzięki za wszelkie wskazówki mam nadzieję, że wątek w miarę się rozrośnie pozdr ola   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19626-b%C5%82%C4%99dy-0108-0243-i-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-turbiny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 nie bardzo wiem czego tyczy ten błąd,ale jak problem leży w turbinie,to najsensowniej poszukać bezposrednio speca od turbin,wyjdzie taniej niż poprzez warsztat albo dogadać się na podmianę dla sprawdzenia turbiny siadają,nie ma na to rady,ludzie regenerują,kupują uzywki i jak pamietam to ze 6 stów mozna wydać jaki masz przebieg?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19626-b%C5%82%C4%99dy-0108-0243-i-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-turbiny/#findComment-176453 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Przebieg na liczniku aktualnie jest 124500km (z czego ja zrobiłam niecałe 700km), ale w trakcie sprawdzania przed kupnem w ASO na tech 2 wyszła rozbieżność przebiegu licznika na sterowniku pompy i na zestawie wskaźników ok 20tys. Oczywiści sprzedający robił wielkie oczy ze zdziwienia, że nic nie wiedział na temat cofnięcia licznika, a później tłumaczył, że te rozbieżności to wina sterownika pompy, a nie cofania licznika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19626-b%C5%82%C4%99dy-0108-0243-i-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-turbiny/#findComment-176450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 panowie spece od diesli,pomóżcie koleżance!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19626-b%C5%82%C4%99dy-0108-0243-i-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-turbiny/#findComment-176185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 024312 - Czujnik ciśnienia doładowania “B" - usterka sporadyczna w dziale vectry jest podobny temat http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=26442&postdays=0&postorder=asc&start=9 (moze czeski blad? - 243 - 234 ?) jesli tak to proponuje na poczatek wypalenie DPFa...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19626-b%C5%82%C4%99dy-0108-0243-i-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-turbiny/#findComment-176149 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Jestem po sobotniej wizycie w ASO. Chciałam już w sobotę pochwalić się naprawionym autem ale coś czuję, że byłaby to przedwczesna radość Ale od początku: Szukałam początkowo sensownego warsztatu z tech2 i żeby znali się na turbinach, bo sądzę, że mój problem oscyluje gdzieś w tym rejonie. Po wielu godzinach wertowania internetu, padło na PEZAL w Gdańsku (diagnostyka komputerowa 120pln) - kontakt super, tylko w trakcie rozmowy okazało się, że nie mają w ogóle pojęcia co to jest TECH2 i że astra H może być w wersji 1,3cdti, ale "oni robią dużo opli więc na pewno coś wymyślą" - odpuściłam sobie. Kolejny był IB Auto na Zaspie w Gdańsku (w którymś z wątków polecany przez Gawlaka) ale że przy okazji podłączenia pod techa chciałam za jednym zamachem aktywować BC i polskie manu, bardzo miły pan powiedział mi, że usterkę mogą zdiagnozować (100-120pln) ale BC się nie zajmują Wcześniej już pisałam, że w serwisie Opla Haller za samą diagnozę pod tech2 chcieli 350 pln a jak zapytałam o aktywację BC - dodatkowe 500pln nie mam pojęcia, czemu ludzie wciąż do nich jeżdżą W piątek telefon do kolejnego ASO Opla KONOCAR w Gdańsku - i zaczynam od drugiej strony: ile kosztuje aktywacja BC? - 150pln. A przy okazji diagnoza błędów? - dodatkowe 50pln cena miła i akurat na sobotę termin się trafił Odczyt pokrywał się ze wskazanymi przeze mnie błędami 0243 i 0108 Wymienili mi czujnik ciśnienia doładowania (230pln)( chociaż widzę teraz taki na allegro za 99pln http://tiny.pl/zwmz ), aktualizowali BC i polskie manu. Silnik odzyskał moc i przez pierwsze 70 km było super. Niestety dziś w drodze do pracy przy szybszej jeździe znowu zapaliła się kontrolka serwisowa sprawdziłam i ponownie błąd 0243 - tym razem jednak bez większej utraty mocy - zobaczymy później. Na czwartek jestem umówiona ponownie w KONOCARze - zobaczymy co wymyślą. Dodatkowo po kilkukrotnym wyłączeniu silnika polskie manu w BC zniknęło. Szukałam pół niedzieli informacji czy da się to przywrócić, ale widocznie źle szukam, bo jedynie wyczytałam, że wielu osobom to się przytrafiło, ale czy można temu zaradzić? I tak w czwartek jadę na tacha, ale lubię być wcześniej przygotowana w temacie - nie żeby angielski język jakoś szczególnie mi przeszkadzał, ale wychodzę z założenia, że jeśli samochód produkowany jest w Polsce, z przeznaczeniem na polski rynek i język polski ma wgrany (bo przecież już raz był aktywny) to musi być jakieś rozwiązanie tego problemu - a nie lubię odpowiedzi w stylu "niektóre ople tak mają". Ale ten ostatni akapit to już trochę OT. Jeśli ktoś będzie ciekawy jak sprawa się zakończyła - po czwartkowej wizycie dam znać - może jakoś krócej uda mi się to streścić, bo póki co elaborat mi wyszedł poprawiłem ''regulamin 3,1''/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19626-b%C5%82%C4%99dy-0108-0243-i-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-turbiny/#findComment-174610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 ęzyk polski ma wgranyja mam dograny i jest OK   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19626-b%C5%82%C4%99dy-0108-0243-i-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-turbiny/#findComment-174603 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 ja jestem ciekawy daj znac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19626-b%C5%82%C4%99dy-0108-0243-i-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-turbiny/#findComment-174579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 po wizycie w ASO Opla: błąd 0243 zlikwidowany - mam nadzieję, że na długo - w sobotę zamontowali mi ten czujnik "na sztywno" bo nie mieli na stanie podkładek dystansowych, a moje stare zapiekły się na śrubach - teraz jest z podkładkami i jedyne co byli w stanie stwierdzić, to że jeśli błąd się ponownie pojawi, trzeba będzie na dłużej zostawić samochód do diagnozy - czyli Ameryki nie odkryli A z polskim menu było, tak jak przypuszczałam: "niektóre ople tak mają i nic się nie wymyśli" :urodziny: (sobotnia obsługa wydawałam mi się zdecydowanie bardziej rzeczowa i kompetentna w temacie, niż ta wczorajsza zmiana ) Podsumowując problem: po raz kolejny przekonałam się, że jak się samemu (tj. za pośrednictwem forum oczywiście ) nie zadba o rozgryzienie problemu i nie dojdzie krok po kroku, co z tym fantem zrobić, to "mili panowie" z warsztatu, zrobią wszystko, żeby jak najwięcej kasy wyciągnąć, jak najmniejszym kosztem z ich strony Dobrze, że ktoś wymyślił internet i takie fora, jak to Dzięki Panowie za zainteresowanie i sugestie pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19626-b%C5%82%C4%99dy-0108-0243-i-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-turbiny/#findComment-173286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 no mam nadzieje ze za usluge - wgranie polskiego menu - zwrocili pieniadze... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19626-b%C5%82%C4%99dy-0108-0243-i-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-turbiny/#findComment-173280 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.