Skocz do zawartości

dziwny problem z ladowaniem


Gość sypek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dziwny problem z ładowaniem ktory objawił sie wczoraj,otoz przy 4000rpm zapaliły mi sie kontrolki poduszek abs tc obrotomierz i licznik spadly do zera wspomaganie przestalo dzialac,odpuscilem gaz lampki pogasly liczniki odzyly tylko wspomagania nie bylo,ale po zgaszeniu i odpaleniu na nowo ok.Myslalem ze moze zanik napiecia,podlaczylem miernik ladowanie 14.2 super po dodawaniu gazu jednakowe do czasu az kumpel depnąl mocniej.Gdzies przy 4000rpm znow zapalily sie kontrolki jak wyzej a napiecie wzroslo do 18v,po odpuszczeniu gazu 14.2 lampki od razu gasną.Dzisiaj wyciagnalem i rozebralem altek,po pomiarach wszystkie diody ok stojan wirnik szczotki komutator super pozostaje regulator.tylko dlaczego do 4000 jest ok a potem od razu jakby przebicie wczesniej tego nie obserwowalem choc cos moze tez bylo bo zarowki od krotkich padaly co kilka miesiecy.Moze ktos mial podobny przypadek i czy regulator w innych silnikach benzynowych jest taki sam?Moj altek to delco remy 100A regulator delphi 19009716 bardzo prosze o jakas odpowiedz pozdrawiam i dziekuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wlasnie objawia sie uszkodzony regulator napiecia

daje za duze u mnie spalil pol instalacji i osprzetu

 

a co do alternatorow to jest ich sporo

wiec musisz szukac takiego samego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz szukalem dzis po sklepach teggo regulatora vtak na zapas i rozne opinie jeden mowi ze numer musi byc podany nawet w zamienniku drugi ze to bez znaczenia bo do benzyny delco jest tylko jeden wic komu wierzyc co prawda koszt regulatora nieduzy 35 zeta.pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podany nr 19009716 podany jest jako OES GM dla regulatora do alternatora Delco

Hella jako "kros" podaje swój - 5DR 004 243-201, Beru - 0190005032, są i tańsze

wygląda tak: Dołączona grafika

 

a rozbieżne dane zastosowania są w zależności od katalogów danego producenta, tu jedni przypisują go - tylko do diesla, inni - różnie, jeszcze inni - nie mają ujętego żadnego silnika Zafiry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj wymienilem regulator i przelutowalem polaczenia,jest jeszcze gorzej bo okolo 4000 rpm dalej te same lampki i brak wspomagania to jeszcze zara sie lampka oleju i ladowania czego przed wymianą regulatora nie bylo moze to cos z instalacja.Mial ktos moze podobny przypadek dodam jeszcze ze do t 3500 jest wszystko ok ladowanie dobre wszystko dziala.Prosze o jakies rady.Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Sypek.

Miałem kiedys przygodę z regulatorem.Padł mi pod Kołobrzegiem w czasie wczasów.Padł i mi stresów narobil bo tam na pomorzu ciężko coś wymyślić a już w Kolobrzegu o 19 wieczorem to graniczy z cudem.Przy okazji pozdrowienia dla miejscowych taksówkarzy bo pomocni to ludzie wielkie thx.

 

A teraz do rzeczy:Mi też opadały wskazówki ,padało wspomaganie i zapalało wszystkie możliwe kontrolki w czasie jazdy.Robiło tak wtedy gdy próbowałem dokulać się z niesprawnym ładowaniem na samym aku.Jak się wyczerpywał do niemal 0 to tak się właśnie działo.Więc wygląda na to że tracisz kompletnie zasilanie w aucie i wtedy te objawy występują.Potem to już silnik u mnie gasł.

Z winy walniętego reglera miałem niedoładowanie na poziomie 11,8V o ile pamiętam.

Może to wina regulatora napięcia a może coś rozłącza specjalnie żeby ci nie popalić instalki bo 18V to nieco za wysoko.

Fotkę mojego regulatora wstawiam poniżej w linkach.Oryginał kosztował mnie 250 pln +robota i 3 dni czekania na kuriera.Brzydkie to były wakacje:(

widok z jednej strony : http://w151.wrzuta.pl/obraz/5ALFzbTh3Kl/regulator_zafira_z1_8xestr1 i z drugiej

http://w151.wrzuta.pl/obraz/51FkfHcoVjL/regulator_zafira_z1_8xestr2

 

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ponawiam moją sugestię, odnośnie masowej klemy. Też miałem przygodę z wszystkimi kontrolkami, brakiem wspomagania i wszystko inne, skończyło się lawetą i 150km do domu( dzięki Bogu jest asistans).Pierwsza diagnoza alternator, druga akumulator. Ale znajomy elektryk miał już kiedyś taki przypadek i okazało się że wystarczyło na nowo zarobić kable przy aku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość etrzycha

Witam, mam pytanie do będących w temacie, padło ładowanie spaliła się żarówka na desce wymieniłem żarówkę regulator napięcia 190097169840 na 12 04 270 i pojawił się następny problem zwarcie, ręce mi opadły jest możliwe że regulator jest nie taki jak trzeba ? co następnie sprawdzić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Tel. do wróżki znajdziesz zapewne w goglach

jako że jesteś nowy, podpowiem czego brakuje w opisie

- brak jest informacji np o silniku, alternatorze, marce zakupionej części, itp

 

tylko po nr 12 04 270 wychodzi że tyczyć się może to alternatora Delco

bo ten 190097169840 jest albo błędny albo może b.stary

 

Może ktoś kto dokonywał wymiany coś przy okazji uszkodził

a może jeszcze dodatkowo regulator jest do kitu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności