Gość Anonymous Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Szanowni koledzy , po raz kolejny przyszło mi zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych "zafirowców" otóz od kilku dni obserwuję znaczny spadek mocy silnika , oczywiście trochę już poczytałem i posprawdzałem ale nie pomogły dotychczasowe zabiegi tak więc od początku : 1. Błąd ECN jak wywala to ecn 190175 (czy może ktoś ten kod rozszyfrować bo sam nie mogę nigdzie namierzyć opisu tego błędu ) 2. Rozebrałem zawór erg ( który podejrzewałem o błędne funkcjonowanie ) , był czysty , mało sadzy, chodził lekko , a cewka elektrozaworu też się wysówała bezproblemowo i sprężynowała 3. Silnik idzie ok jak jest zimny i jak go dość "intensywnie" eksploatuje ( zwalniam , przyspieszam ) moc jest 4. Jadąc ze stałą prędkością przez kilka minut ( 3-5) zapala się kontrolka imobiliseza i nie gaśnie , a silnik robi się mułowaty, do kolejnego odpalenia . 5.Obrotów silnika po zapaleniu kontrolki nie da rady zwiększyc powyżej 3000- 3200 6. Czasem wydaje mi się że w czasie jazdy słyszę jakiś dziwny "świst" którego wcześciej nie było ( jakaś nie szczelność ? ), a może to coś z turbiną ? PS. Mam jeszcze jedną poszlakę , może ktoś tym razem coś zasugeruje , bo nie mogę nigdzie znaleźć opisu błędu o którym pisałem. Możne chodzi o filtr DPF czy może dawać takie objawy ? Niestety nie wiem czy go mam ? przy kupnie się nad tym nie zastanawiałem , ale na necie doczytałem że można to określić po tabliczce znamionowej przy prawych przednich drzwiach. Jeśli w kwadracie jest 0.5 to jest to wersja z DPF jeśli powyżej 1 to z pewnością DPF nie ma , ja mam 0,5 . Czy w związku z tym aby go oczyścić wystarczy Zafirkę przegonić przez ok 30 Km przy obrotach 3000- 4000 . Może ktoś to już ćwiczył ? Czy zapchany filtr może dawać opisane objawy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19836-brak-mocy-help/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 1. Błąd ECN jak wywala to ecn 190175 (czy może ktoś ten kod rozszyfrować bo sam nie mogę nigdzie namierzyć opisu tego błędu ) :szukaj: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=31186&highlight=19012- 5 poczytaj o DPFie, jedz na serwis niech sprawdza czy to zapchany DPF i trzeba wypalic czy czujnik 6. Czasem wydaje mi się że w czasie jazdy słyszę jakiś dziwny "świst" którego wcześciej nie było ( jakaś nie szczelność ? ), a może to coś z turbiną ?na zimnym czy na rozgrzanym tez? po bledzie wydaje mi sie ze masz DPF, auto sprowadzane? z kad? [ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 13:17 ] zy w związku z tym aby go oczyścić wystarczy Zafirkę przegonić przez ok 30 Km przy obrotach 3000- 4000 bylo juz troche na forum na ten temat - szukaj i w astrze i w merivie i signum czy viki tez... jesli dasz rade zrob to - ale dobrych kilkanascie minut (do pol h) na wysokich obrotach, wiele cie to nie kosztuje...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19836-brak-mocy-help/#findComment-174578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Szanowni koledzy ,,,,,,,,,,,,, Czy w związku z tym aby go oczyścić wystarczy Zafirkę przegonić przez ok 30 Km przy obrotach 3000- 4000 . Może ktoś to już ćwiczył ? Czy zapchany filtr może dawać opisane objawy ? Przed "ćwiczeniem" Tech2 pokazał 80%, po "ćwiczeniu takim j/w" pokazał 84% http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/mg.gif No to serwis zaczął wypalać Tech-em i pokazał po tym 74% Jeszcze na koniec Tech2 dał komunikat, że powtórka zabiegu wypalania jest zabroniona! Wgrali nowy soft i ....tyle! jeżdzić i obserwować! Może ktoś wie, jaka będzie dalsza procedura z Zafirką 1.9 CDTI na gwarancji? (czyszczenie mechaniczne (masakra), czy wymiana DPF ?)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19836-brak-mocy-help/#findComment-171755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 jak oni chca to czyscic mechanicznie? jestem bardzo ciekawy... nie slyszalem o takiej mozliwosci (ze wzgledu na budowe) wolalbym nowy dpf...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19836-brak-mocy-help/#findComment-171724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 BA! Pewnie chodzi o regenerację (tzn.fantazjując dowolnie na ten temat to: pewnie rozcalenie plus wymiana wkładu po obróbce termicznej w agresywnym chemicznie środowisku , ale szczegółowo to nic nie wiem. Na Allegro można jednak kupić regenerowane DPF za OK.1200-1500ZŁ (konieczny zwrot zużytego) Ale wątpię, żeby Opel bawił się w takie "cyrki", pewnie wymiana i basta! Może JEDNAK ktoś zna szczególowe uwarunkowania wymiany DPF ? Panowie sorki za brednie jak wyżej!, byłem wczoraj deko ...zmulony podobnie jak moja Zafira. Serwis planuje wyczyszczeniem EGR i ponowne wypalanie Techem2, jak nic nie będzie lepiej! ... to wymiana bankowa DPF! Kurcze chyba dobrze kombinują ....poczytajcie! Parę słów komentarza do wątku... Filtr paliwa i powietrza wymieniany w pazdzierniku, takze to na pewno wplywu na spalanie nie mialo. Pojechalem dzis do mojego zaufanego mechanika i poprosilem go o wyczyszczenie tego zaworu EGR. Zdziwil sie, ze chce czyscic przy przebiegu 28000, ale przekonalem go ze trzeba no i wyczyscil. Co ciekawe po podlaczeniu BOSCH KTS'a jeszcze przed czyszczeniem, komp pokazywal, ze wszystkie parametry sa OK, jesli chodzi o EGR, czyli ze sie otwieral i zamykal, itd... Oczywiscie sprawdzilismy tez parametry dla DPF'a i co wyszlo? Ze nasycenie 76%, a od ostatniego wypalania 400 km i to sie zgadzalo. Wyczyscili EGR i pojechalem w trase, po jakies 20-30 km wlaczyl sie cykl wypalania, no to go wzialem na przejazdzke 5 - 7 km przy obr 3500 - 4000 ustawione na tempomacie. I po tym wszystkim jak juz wracalem do domu po wykasowaniu BC, spalanie pojawilo sie miedzy 7,6, a 8,3 w miescie - hmm... to juz lepiej. Rozumiem ze tez miala wplyw na to temp. silnika. Podlaczylismy do KTS'a ponownie i okazalo sie ze nasycenie 20% w DPF'ie, podobno nowe maja juz ok 18%, wiec chyba niezle.... zobaczymy na jak dlugo!!! Oczywiscie pojawie sie z informacja, kiedy nastepne wypalanie DPF sie wlaczy, czy sie cos zmienilo, czy nie. Usunięcie nadal rozwazam. A! Po tych zabiegach dzisiejszych spalanie na drodze krajowej, takiej gdzie jechalem miedzy 90 a 120 wyszlo ok 6,0 l/100 to juz lepiej. Na trasie 150km wyszlo do ok 7,5 l/100, to juz lepsze wyniki. Niemniej jednak, nadal szukam sposobu na pozbycie sie tego filtra cząsteczek stałych, szukam teraz właściwego mechanika z doświadczeniem w tym temacie. P.S. To moze na inna dyskusje, ale musze to powiedziec... Poprzednio mialem benzyne, teraz diesela bo wieksza kultura pracy i wogole zawsze marzylem o "ropniaku z turbo", ale powiem szczerze zalet diesela widze coraz mniej: drozszy w zakupie, drozsze przeglady, glosniejszy, i jeszcze ten DPF... ehhhh, to chyba ostatni w mojej karierze. Odnośnie regeneracji to wyczytałem na innym forum , że płucze się DPF ,jak ...butelkę roztworem chemicznie reagującym z sadzą i tyle! TU   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19836-brak-mocy-help/#findComment-171691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krywo Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Witam, mam błąd ecn 190175 okazało się ze uszkodzony wężyk pomiędzy stalową rurką od pdf a przewodem gumowym przy czujniku ciśnienia - ten sztywny plastikowy. (na obrazku niebieski) Pozwolę sobie porzyczyć zdjęcia z innej strony http://autokacik.pl/showflat.php?Number=283174326 Mam pytanie jaka tam jest temperatura w tym wężyku ze kosztuje - 480 zł w aso?? Czym można to zastąpić? bo nie widzi mi sie dawać tyle kasy za 30 cm plastiku.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19836-brak-mocy-help/#findComment-478900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 kup zwykly węzyk paliwowy, albo jak chcesz specjalnie poszukać to z gumy odpornej na temp, koszt - zmieścisz się w 50zl z opaskami, zamień i jeździj... oryginalny drogi bo z ASO...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19836-brak-mocy-help/#findComment-478907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirek60 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Byc moze to przepustnica ,ja tak miałem klapka ciezko chodziła ,wymienilem uzywana owszem lecz jest sprawna i do dzis nie mam problemu juz z moca,oczywsicie wymieniłem tez filtr paliwa i zawory teraz daje czadu pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19836-brak-mocy-help/#findComment-481493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.