Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Jaki silnik diesla wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu Opla Frontera. Na pewno ma to być wersja Long i na pewno ma mieć "bociana" pod maską (diesla). Przedział rocznikowy to 1992-1998. Auto nie ma służyć do jazdy stricte terenowej (czasem ew. "dla zabawy" wjechać w jakieś błotko :mrgreen:), ma służyć jako "ciągnik", "mała ciężarówka" (czasem przewieźć materiały na budowę) no i przede wszystkim ma wyjechać z działki w każdą pogodę (po opadach deszczu jest tam straszne błoto i zwykłą osobówką czasem są problemy z dojazdem, podobnie jest w zimę), także potrzeba jest odrobinę wyższa, niż zwykłe posiadanie auta - nazwijmy to "terenowawego" :mrgreen: do jazdy po mieście.

 

Uprzejmie proszę użytkowników Frontery z silnikami diesla o opinie i rady, które silniki są "mniej awaryjne", na co zwrócić uwagę szukając Frotki z dieslem, których silników unikać (podobno na silniki 2,2L i 2,3L nawet nie ma co patrzeć - czy to prawda? Zastanawiałem się nad 2,5 TDS i ew. 2,8L Isuzu), jak z dostępnością części. Ogólnie wszystkie informacje na temat mile widziane.

 

Z góry serdeczne dzięki.

Pozdrawiam,

Paweł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.3 zdaje się, że był już w Omedze A, oprócz tego że był tam łańcuch rozrządu to jednostka niezbyt udana choćby trapiące ten silnik kłopoty z zapalaniem na mrozie. 2.8 (Isuzu) jest już znacznie lepszym wyborem: bezpośredni wtrysk, pasek rozrządu, silnik pracuje trochę głośno ale daje radę, jest dość dynamiczny a przy tym dużo mniej awaryjny niż 2.3 i 2.5. Jeżeli chodzi o ten 2.5 (konstrukcja VM) to ona zastąpiła silnik 2.8, który i tak krótko był we Fronterze. Można powiedzieć że Opel montując ten silnik cofnął się konstrukcyjnie bo ta jednostka jest na wtrysku pośrednim i pali więcej niż 2.8. Do tego jeszcze dochodzi sprawa oddzielnych głowic na cylinder, co dodatkowo podnosi awaryjność, do tego dochodzą jeszcze awarie popychaczy zaworów i ogólnie te silniki często "puszczają" olej. Tyle wiem na temat diesli montowanych we Fronterze. Osobiście jeżeli miałbym wybierać - zastanowiłbym się nad pancernym noPb 2.4 130KM, na dodatek jest on z łańcuchem rozrządu.

 

Więcej o konstrukcji VM może przeczytać tutaj:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Hmmmm.... muszę powiedzieć, że po lekturze tego tematu, który mi podesłałeś, trochę się przeraziłem i chyba dam sobie z tym spokój. Czyli w zasadzie z klekotów to zostaje mi jedynie ten motor 2.8L. Wybrałem diesla ze względu na to, że mam dostęp do tańszego paliwka (z oszczędności). Beny nie nadążę tankować, bo z budżetowej pensji to i tak ciężko wyżyć. Gazu z kolei nie chcę, bo widzę jakie problemy mają z tym moi znajomi. Nby wszystko działa, a jednak nie do końca. A to się przegrzewa, to nie chce palić na benie, no i ten okrutny smród gazu w aucie... bleeee... gaz to jest dobry do zapalniczek, a nie do zasilania auta. Poprostu jeszcze się taki nie znalazł, który by mnie przekonał do gazu. Nawet argumenty, że pali ok 15L/100km gazu (co jednak wychodzi taniej od diesla) do mnie nie trafia.

 

Podsumowując: zostaje mi tylko motor 2.8L TDI od Isuzu? Czy jednak najdzie się dla mnie jakiś wysokoprężny silnik oplowski z pośrednią komorą spalania?

 

Ps. Jakie macie orientacyjnie spalanie w tym motorku 2.8L?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

tylko 2.8 TDI... spalanie? około 9 litrów po mieście - trasa to jakieś 7,5.... teren w zależności od stopnie zatopienia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż Frontera z terenówką ma niewiele wspólnego, ale do zastosowań, o których piszesz może się nadać. Główny mankament to słabe napędy. Jeśli chodzi o motor to tylko 2,8 isuzu, VM-a omijać szerokim łukiem. :urodziny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam!Ja mam fronterke 2.3tdi i nie narzekam,były mrozy stała na zewnątrz bo garaż był zajęty i odpalała ,to skąd wypowiedz że 2.3 to nie odpali.Kiedy kupujemy auto nigdy nie wiemy jaki do końca jest stan techniczny pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No cóż Frontera z terenówką ma niewiele wspólnego, ale do zastosowań, o których piszesz może się nadać. Główny mankament to słabe napędy. (przedni) kolego co do tego że frontera ma nie wiele wspólnego z terenówką nie mogę się zgodzić.Jako suv jest za bardzo uterenowiona nazwałbym ją mocną terenowa bulwarówką podstawowe ustrojstwa posiada.mocna rama i reduktor i to ją zalicza do terenówek małe mankamenty i niedopracowania to pikuś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

frote mozna spokojnie przystosowac do jazdy w ciezszym terenie

na normalnych oponach nie ma co szukac w blocie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zbigniew h

Witam!Ja mam fronterke 2.3tdi i nie narzekam,były mrozy stała na zewnątrz bo garaż był zajęty i odpalała ,to skąd wypowiedz że 2.3 to nie odpali.Kiedy kupujemy auto nigdy nie wiemy jaki do końca jest stan techniczny pojazdu.

zgadzam się w całej rozciągłości, znam 2,5 faktycznie awaryjny i wiekszy 2,8. Pamiętać należy jeszcze o typie nadwozia , Do 95r. tył na resorach i można ładować 800kg. Silnik 99 kM przy dużej pojemności dale żywotnośc. w tych silnikach wszelkie zamienniki z Omegi . Większośc podzespołów da sie zamienić mechaniczna pompka paliwa może być zastąpiona elektryczną od Poloneza Trucka. Polecam forum opel frontera fanklub. :aniolek2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja posiadam Frontere 2,3 td w longu i nie ma tragedi z odpalaniem. Podstawa czy grzejo wszystkie swiece i czy silnik trzyma cisnienie. Ja dolewam do ropy bezyny i jest dobrze, odpala przy -17. Dojezdzam do pracy tym samochodem 25 kilometrów w jedno strone. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.