Skocz do zawartości

Astra F automat szarpie !!!


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich mam na imię Tomek i jak widać jest to mój pierwszy post na tym forum.

mam problem z automatem (AF13 jak dobrze pamiętam) w Astrze F 1.6 16V, a mianowicie szarpie przy zmianie biegów ale nie zawsze, kiedy gazu dodaje bardzo delikatnie zmienia biegi idealnie, przy normalnej jeździe szarpnięcia są mocne i biegi są zmieniane zawsze przy obrotach około 3100, jeśli wcisnę pedał mocniej to ciągnie nawet do 5000. Nie znalazłem nigdzie podobnego przypadku ale może ktoś mi pomoże. Zastanawiam się czy przyczyną może być czujnik położenia przepustnicy ? Nie zapala się też żadna kontrolka o błędach, tryby sport i zimowy działają bez zarzutu, olej był zmieniany. W tej chwili jadąc rozpędzam auto do około 2000-2500 obr puszczam gaz i wtedy skrzynia zmienia bieg i tak dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam wszystkich mam na imię Tomek i jak widać jest to mój pierwszy post na tym forum.

mam problem z automatem (AF13 jak dobrze pamiętam) w Astrze F 1.6 16V, a mianowicie szarpie przy zmianie biegów ale nie zawsze, kiedy gazu dodaje bardzo delikatnie zmienia biegi idealnie, przy normalnej jeździe szarpnięcia są mocne i biegi są zmieniane zawsze przy obrotach około 3100, jeśli wcisnę pedał mocniej to ciągnie nawet do 5000. Nie znalazłem nigdzie podobnego przypadku ale może ktoś mi pomoże. Zastanawiam się czy przyczyną może być czujnik położenia przepustnicy ? Nie zapala się też żadna kontrolka o błędach, tryby sport i zimowy działają bez zarzutu, olej był zmieniany. W tej chwili jadąc rozpędzam auto do około 2000-2500 obr puszczam gaz i wtedy skrzynia zmienia bieg i tak dalej.

 

Witaj- miałem podobne problemy(astra1,8 automat)-pomogła wymiana kabli wysokiego napięcia i kopułki(sprawdź czy nie ma przebicia- najlepiej po zmroku) oraz czyszczenie selektora skrzyni biegów- dane znajdziesz na forum- wraz ze zdjęciami całego czyszczenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam na imię Tomek i jak widać jest to mój pierwszy post na tym forum.

No właśnie, pierwszy powinien być tutaj http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=846#280091

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam, mam podobny problem do opisanego tutaj w mojej Astrze F (x16xel, AF13). Autko raz zmienia biegi gładko a innym razem z wyczuwalnym szarpnięciem. Szczególnie można to zaobserwować przy zmianie z 1 na 2 bieg w okolicach 2000obr/min. Zmiana przy mocniejszym wciśnięciu gazu i wyższych obrotach jest mniej wyczuwalna (tak samo przy delikatnym operowaniu gazem i niższych niż 2000 obr.). Dodatkowo samochód często przy zimnym rozruchu wchodził w tryb serwisowy - migające "S". Zimą kilka razy zaobserwowałem również chwilowe utraty mocy przy wciskaniu pedału gazu (mimo braku trybu serwisowego szkrzyni). Wczoraj rozebrałem selektor i wyczyściłem go. Skasowałem też kody usterek (odłączona klema), obecnie tylko kod 12 w obu jednostkach sterujących (po jazdach próbnych). Wcześniej skrzynia pokazała kody 42,56,77 a silnik 75. Autko miało zmieniony olej. Czytałem, że twarde zmiany biegów mogą być spowodowane wadliwą pracą głównego zaworu sterującego ciśnieniem. W moim przypadku mógł wskazywać na to kod skrzyni 42 (z forum w UK - 42 Pressure regulator solenoid - short circuit), jednak nie powtórzył się. Jakie jeszcze mogą być przyczyny opisanej sytuacji (tej oraz kolegi Toomka)?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Problem w tym, że diagnostyka elektrozaworu w skrzyni to już wizyta w wyspec. warsztacie. Padły tutaj kable wysokiego napięcia, pytano też o czujnik położenia przepustnicy, może przepływomierz? Pytam o sprawy które mogę wyeliminować w warsztacie nie specjalizującym się w ASB. Dodatkowo, eksploatuję Astrę jakiś czas bez występowania kodów usterek z żadnego z urządzeń sterujących. Auto zmienia bieg z 1 na 2 przy ruszaniu po zimnym starcie dopiero w okolicy 3000 obr. (kolejne zmiany dowolnie). Może czujnik temp. katalizatora? Piszą w instr. że takie zjawisko jest po to aby dobrze rozgrzewać kat. po uruchomieniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności