Skocz do zawartości

jak mierzyc poziom oleju na zimno czy na cieplo ?


Gość zasit

Rekomendowane odpowiedzi

Jak mierzyc dokladnie poziom oleju bo spotykam sie z opiniami ze raz na cieplo raz na zimno

 

Ja mierzylem raz na cieplym silniku i mialem ponizej kreski minimum dolalem jakis 1 litr i na zimnym doszedlem dokladnie do polowy tej kreski, teraz niedawno sprawdzam na cieplym silniku a tutaj wskaznik pokazuje powyzej maksa (bagnet byl oczyszczony i powtornie wlozony na 4 sekundy i tak odczytalem ten wynik).

 

Teraz to ja juz nie wiem czym mam sie sygerowac, jezeli nalalem za duzo oleju to chcialbym to skorygowac i go troszeke upuscic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze sprawdzam olej na zimnym silniku, najlepiej z rana... :wink: tylko autko musi stać w miare na prostym, nie gdzięs na kraweżniku :wink: wycigama bagnet wycieram go szmatka, wkładam ok 2-5 sek wyciagam i sprawdzam, jeżeli mam pół stanu to oki :D jezeli mniej to dolewam :D:wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza sie na zimnym silniku, jak sprawdzasz olej na cieplym silniku to olej jeszcze nie spłynął. W innych autak sprawdzanie oleju jest łatwiejsze. W przypadku Corsa, cały bagnet jest w oleju, mozesz kupic np. biała krede szkolna i przetrzec koncowke bagneta. Dzieki temu bedziesz w 99% miec pewnosc ile masz oleju, po tym zabiegu wytrzyj szmata bagnet, jezeli zostanie na nim kreda.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innych autak sprawdzanie oleju jest łatwiejsze

To w Corsie sprawdzenie poziomu oleju to wyższa szkoła??? :wink:

 

autko musi stać w miare na prostym

To podstawa.

Sprawdzanie poziomu przy pochylonym samochodzie zawsze daje niewłaściwy wynik pomiaru

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniel GSi

Sprawdzanie poziomu przy pochylonym samochodzie zawsze daje niewłaściwy wynik pomiaru

swieta prawda, jak raz sprawdzalem na pochyleniu ze auto przodem bylo z gorki ustawione to pokazuje za duzo, zawsze wjezdzam do garazu ojca na nocke co jakis czas, przychodze rano i sprawdzam, na bagnecie na miarce jest litr. wiec jesli masz minimum dolej 0.5 L - 0.6 L i bedzie oki, przed remontem czesto dolewalem to zawsze na zimnym silniku i prostym podlozu, to podstawa i juz napisana byla wyzej, :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasit

a uczyłeś się w szkole o rozszerzalności cieplnej płynów i cieczy :wink:

olej równeż podlega temu procesowi i czasem warto wziąć na to choćby minimalną poprawkę i nie lać go zbyt wiele, aby po rozgrzaniu nie okazało się że jest go ponad miarkę :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z instrukcji:

"Poziom oleju sprawdzać tylko wtedy gdy samochód stoi na płaskim podłożu, a jego silnik

jest rozgrzany. Po wyłączeniu silnika odczekać przynajmniej 2 minuty tak, by olej

znajdujący się w obiegu mógł spłynąć do miski olejowej. W przypadku zimnego silnika ten

proces może trwać znacznie dłużej"

 

Chyba rozsądny kompromis..? :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności