Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Witam Od kilku dni mam problem z moim kadettem. Otóż bardzo głośno chodzi ( nie mam obrotomierza, al obroty są naprawde wysokie. Mam wrażenie ze nie odbija linka pedału gazu, ale pewnie się mylę ( cóż jako kobieta nie bardzo się znam na mechanice). Żeby ruszyć z miejsca praktycznie mogę używać tylko sprzęgła, bo pedału gazu nie muszę wciskać. Auto po prostu samo jedzie. To bardzo dziwna sytuacja. Kiedy naciskam pedał gazu, obroty szaleja i jeszcze glosniej chodzi ( jak na sportowym wydechu). Ktoś mi podsunął mysl , ze być może zardzewiała linka od gazu. I nalezy ja potraktowac WD 40. Czy to możliwe? Wczesniej miałam takie objawy, że kiedy dojeżdżałam do skrzyżowania to na postoju obroty byly wysokie i dopiero po chwili wszystko się uspokajało. Teraz, nie da się jechać. Strasznie wysokie obroty ( jak traktor) no i tak, jak powiedziałam autko samo jedzie. Nawet przy zmianie biegów mam wrażenie ze nie muszę po zwolnieniu sprzęgła naciskać pedału gazu. Prosze o pomoc, jeżdżę bardzo dużo ( ok 3tys miesięcznie i nie mogę sobie pozwolić na to, żeby kadeta oddać do mechanika na kilka dni. Nadmieniam ze mam instalacje LPG, kadet 1,6 rocznik 94   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20233-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-biegu-pomocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość OKO50 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Może trza by przeczyścić silnik krokowy (chyba, że było to robione)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20233-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-biegu-pomocy/#findComment-170543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Nie, nic jeszcze nie było robione. Muszę jeszcze dodać, że samochód mi nie gaśnie na wolnych obrotach ani się nie dławi. A czytałam ze jeśli to silnik krokowy, to często jest tak, że auto gaśnie . U mnie nie ma takiej sytuacji. Po prostu wyje, ale jak się uspokoi to nie gaśnie. A ewentualnie, jak sie zapatrujecie na diagnozę, że linka od gazu jest zardzewiała?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20233-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-biegu-pomocy/#findComment-170540 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość OKO50 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 A czytałam ze jeśli to silnik krokowy, to często jest tak, że auto gaśnie . U mnie nie ma takiej sytuacji. Po prostu wyje, ale jak się uspokoi to nie gaśnie. A ewentualnie, jak sie zapatrujecie na diagnozę, że linka od gazu jest zardzewiała? Aż taki mechanik to ze mnie nie jest Silnik krokowy to pierwsze co mi przyszło do głowy. Najczęściej obroty "falują" kiedy silnik krokowy nie działa prawidłowo. Zaczoł bym od tego bo to żadne koszta, można nawet samemu zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20233-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-biegu-pomocy/#findComment-170523 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Czy te wysokie obroty są zarówno na LPG jak i na benzynie? Czy kontrolka check engine (taka pomarańczowa) zapala się lub świeci podczas pracy silnika? Linkę można sprawdzić we własnym zakresie,podnieść maskę i zobaczyć czy odbija do końca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20233-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-biegu-pomocy/#findComment-170436 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Czy kontrolka check engine (taka pomarańczowa) zapala się lub świeci podczas pracy silnika? Linkę można sprawdzić we własnym zakresie,podnieść maskę i zobaczyć czy odbija do końca. Kontrolka Check engine nie swieci się podczas pracy silnika Linka była dziś sprawdzona i - jak powiedział mechanik- odbija do końca Silniczek krokowy został równiez przeczyszczony niby jest lepiej z obrotami, ale ciagle głośno chodzi ( sugestia mechanika, ze to tłumik). No ale co ma tłumik do tego ze jak puszczam sprzegło auto samo jedzie ( nadal) co to moze byc.?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20233-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-biegu-pomocy/#findComment-170223 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 studzina, nie napisałaś czy jest tak na benz. czy na LPG (to jest bardzo ważne) no i czy wogłle przy włączeniu zapłonu pali się ta kontrolka z silniczkiem no i jak zwykle zapraszamy tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&highlight=witam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20233-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-biegu-pomocy/#findComment-170203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 witam witam te objawy sa na LPG , ponieważ... na benzynie od zawsze mialam problem, nie mial mocy, dławił sie itd. W związku z tym nie jeżdze na paliwie w ogóle ( ale zawsze mam beznyne w baku - uprzedzając pytanie czy mam w ogóle benzyne i jezdze na koncówce). No i teraz pojawił sie nastepny problem. Ilu mechaników, tyle diagnoz. nastepny odwiedzony mechanik powiedział ze to gaźnik ( i ze cos tam podaje przez ssanie) Mam pytanie , wiecie jaki to koszt - wymiana gaxnika? i czy duzo przy tym pracy? Nastepny problem to... potwierdziła sie diagnoza odnośnie tłumika. W koncu cały poszedł i czeka mnie nastepny koszt. Ale tu jestem troche zdziwiona, poniewaz obliczono mi w sklepie ze koszt tłumika - całego - to ok. 300 zł. Bede wdzięczna za porady w tym zakresie. czy to faktycznie moze byc gaźnik Jak sie okazuje mam 2 niezależne od siebie usterki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20233-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-biegu-pomocy/#findComment-170155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 no i tu jest następny problem nie podałaś dokładnie co to za silnik lecz jak napisałaś że silniczek krokowy to na pewno nie masz gaźnika tylko mono wtrysk i należy zobaczyć czy wtrysk nie leje (było o tym na forum ) latem to jeszcze ujdzie jak odpalisz na LPG ale zimą to jest zabicie parownika należy jechać do gazownika na regulację   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20233-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-biegu-pomocy/#findComment-170146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Witam miałem podobny problem u siebie, najpierw przeczyściłem ten silniczek potem go wymieniłem pochodził trochę czasu i znowu zaczęły obroty falować wiec jeszcze raz go przeczyściłem no i trzeba akumulator odłączyć na jakieś pół godziny żeby błędy zresetować aż w kąńcu brat doszedł i jak jest mechanizm linki prędkościomierza przy skrzyni biegów przychodzą tam kable chodź w nie wszystkich modelach no i wymieniłem ten mechanizm i hula teraz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20233-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-biegu-pomocy/#findComment-168713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.