Skocz do zawartości

Jak odczytać kody w Vectrze B


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Czekam do soboty, żeby coś zacząć robić. Na razie zgasła mi kontrolka od usterki i silnik chodzi równo. Niestety obroty nieznacznie są niższe na biegu jałowym i wydaje mi się, że z tego powodu silnik tak jakby lekko terkocze. Ciężko to opisać. W czasie jazdy nie ma żadnej różnicy, autko dynamicznie przyspiesza. Zechcę w sobotę wyczyścić przepustnicę (ale tu jest przepustnica elektroniczna i nie wiem czy można to robić) i silniczek krokowy. Niestety nie wiem gdzie szukać krokowca. Może podpowiecie. (silnik Z18XE).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Gawlak odczytałem kody metodą gaz - hamulec. Pisałem o tym kilka postów wcześniej. Niestety nie znam znaczenia wszystkich kodów. Może ty coś pomożesz. A czytając forum dochodzę do wniosku, że trzeba zacząć od czyszczenia przepustnicy i krokowca, dobrze chyba byłoby też wymienić filtr powietrza.

Podpowiedzcie gdzie szukać silniczka krokowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l

0140 Brak sygnału sondy ? 2

 

pech chcial ze masz sondy przed i za katalizatorem

 

1525 gdzies mi sie na oczy rzucilo poszukam

 

ale niestety zla wiadomosc

czyszczenie czujnika elektronicznej przepustnicy zadko daje efekty

a calosc jest dosc droga

urok silnikow Z ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

znalazłem jeszcze jedno objaśnienie moich błędów:

 

1130 - (HO2S) czujnik 1 błąd czasowy sygnału, obwód O2 czujnik 1 (sonda) sygnał poza zakresem zmian.

ma to być powiązane z 0170, czyli ze złym składem mieszanki. niestety niewiele mi to mówi. Ktoś z was jest w stanie wyjaśnić mi o co chodzi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

wrażenia z naprawy: wyjąłem i przeczyściłem przepustnicę, było tam trochę czarnego nalotu, a teraz wygląda prawie jak nowa, przeczyściłem wężyki dochodzące do niej i ponownie zamontowałem wszystko. Jest poprawa, ale ciągle lekko buja obrotami. Z tego co się dowiedziałem to w moim silniku nie ma zaworu EGR ani krokowca. macie może jeszcze jakieś pomysły co zrobić żeby wszystko wróciło do normy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanko kod 0140 dotyczy ktorej sondy tej na kolektorze czy tej przy katalizatorze???

i jeszcze co do tego bledu 1555 to do wymiany jest potencjometr przepustnicy?;) i gdzie go znalezdz bo nie ma pojecia?

 

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie wiem o którą sondę lambda chodzi, ale może ktoś inny ci podpowie. zamiast od razu coś wymieniać, to może spróbuj wyjąć całą przepustnice i wyczyść ją. tak jest może nie prościej, ale na pewno zdecydowanie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności