Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Witam Chcę się podzielić z Wami osiągnięciami mojej małej naprawy Objawy: 1. ciężki rozruch silnika "na zimno" 2. szczególnie w chłodne - mokre dni rozruch bardzo uciążliwy Rozpoznanie problemu: Po przekręceniu stacyjki (przy prawidłowym działaniu) - charakterystycznym był odgłos włączenia się przekaźnika pompy paliwa w komorze silnika , oraz 1 sekundowy odgłos pracy pompy paliwa pod tylną kanapą. Podczas uciążliwego rozruchu na zimno ( 5-7 sekund pracy rozruszniku ). delikatnie słyszalne były odgłosy rozłączania przekaźnika. Etapy naprawy: 1. odłączenie (-) od akumulatora 2. wyciągnięcie przekaźnika pompy paliwa z kostki ( przekaźnik znajduję się tuż za prawym kielichem amortyzatora - mocowany na ścianie komory silnika ) 3. wyczyszczenie zaśniedziałych PIN'ów przekaźnika papierem ściernym -drobnoziarnistym + wąskim śrubokrętem <script src='http://imageshack.us/shareable/?i=asilnikkadetta.jpg&s=834&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript> 4. wyczyszczenie papierem ściernym styków w kostce utwierdzającej przekaźnik 5. zabezpieczenie złącza kostka-Przekaźnik taśmą izolacyjną 6. podłączenie (-) do akumulatora 7. zasłużone Zimne piwo ! Wnioski: Elementy elektryczne-nieodpowiednio zabezpieczone - pracujące w wilgoci mają czasami prawo odmówić posłuszeństwa . Tak mały element - a tak duży problem ( przy tego typu problemach warto zaczynać od mało inwazyjnych metod napraw ) Fajnie jest zaoszczędzić trochę kasy przy okazji nauczyć się nowych rzeczy. poprawiłem/ andrzej_m55   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20397-czyszczenie-styk%C3%B3w-przeka%C5%BAnika-paliwa-kadett-e/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi