Skocz do zawartości

czyszczenie styków przekaźnika paliwa Kadett E


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Chcę się podzielić z Wami osiągnięciami mojej małej naprawy :)

 

Objawy:

 

1. ciężki rozruch silnika "na zimno"

2. szczególnie w chłodne - mokre dni rozruch bardzo uciążliwy

 

Rozpoznanie problemu:

 

Po przekręceniu stacyjki (przy prawidłowym działaniu) - charakterystycznym był odgłos włączenia się przekaźnika pompy paliwa w komorze silnika , oraz 1 sekundowy odgłos pracy pompy paliwa pod tylną kanapą.

Podczas uciążliwego rozruchu na zimno ( 5-7 sekund pracy rozruszniku ). delikatnie słyszalne były odgłosy rozłączania przekaźnika.

 

Etapy naprawy:

 

1. odłączenie (-) od akumulatora

2. wyciągnięcie przekaźnika pompy paliwa z kostki ( przekaźnik znajduję się tuż za prawym kielichem amortyzatora - mocowany na ścianie komory silnika )

3. wyczyszczenie zaśniedziałych PIN'ów przekaźnika papierem ściernym -drobnoziarnistym + wąskim śrubokrętem

<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=asilnikkadetta.jpg&s=834&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Dołączona grafika</noscript>

4. wyczyszczenie papierem ściernym styków w kostce utwierdzającej przekaźnik

5. zabezpieczenie złącza kostka-Przekaźnik taśmą izolacyjną

6. podłączenie (-) do akumulatora

7. zasłużone Zimne piwo ! 8)

 

Wnioski:

 

Elementy elektryczne-nieodpowiednio zabezpieczone - pracujące w wilgoci mają czasami prawo odmówić posłuszeństwa .

Tak mały element - a tak duży problem ( przy tego typu problemach warto zaczynać od mało inwazyjnych metod napraw )

Fajnie jest zaoszczędzić trochę kasy :) przy okazji nauczyć się nowych rzeczy. :)

poprawiłem/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności