Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Serdecznie witam! Od niedawna uzytkuje zafire z silnikiem 2.2DTI (y22dtr). Zastanawiaja mnie wskazania chwilowego zuzycia paliwa podczas postoju pokazywane na wyswietlaczu. Otoz przy zimnym silniku, i potem az do calkowitego nagrzania wszystko wyglada typowo - najpierw zuzycie od ok. 1.5l/h spada do 0.5-0.6l/h w miare nagrzewania. Jednak gdy silnik jest juz calkowiecie nagrzany po zatrzymaniu samochodu komputer pokazuje przez pewien czas (rozny, czasem nawet kilka minut) spalanie chwilowe ok 0.9-1.0l/h. Po tym czasie bez zadnej ingerencji spalanie spada do 0.6l/h i tak juz zostaje az do nastepnego dodania gazu - wtedy sytuacja sie powtarza. Co dziwi najbardziej - w trakcie zatrzymywania, gdy samochod jeszcze sie toczy (na luzie) a komputer przechodzi juz na pokazywanie spalania w l/h spalanie zawsze jest wlasciwe (tj. 0.6) i dopiero gdy samochod zatrzyma sie calkowicie nastepuje opisywany wzrost (do 1.0). Bledow zadnych tech nie wykazuje, samochod jezdzi normalnie. Gdy wlacze klimatyzacje opisany objaw nie wystepuje - wtedy spalanie utrzymuje sie przecietnie na poziomie 0.8l/h. Czy ktos sie z czyms takim spotkal? Czym to moze byc spowodowane? Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20625-spalanie-chwilowe-na-biegu-ja%C5%82owym-22dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Podlacze sie do pytania o spalanie ( ja niestety nie mam komputera pokladowego). Jak wiadomo przy hamowaniu silnikiem przy pewnym poziomie obrotow. Paliwo nie jest podawane do silnika. Nawet chyba na tym forum, spotkalem sie z dwoma wartosciami od ktorych paliwo przy hamowaniu silnikiem nie jest juz podawane: - powyzej 1500 obr/sec - powyzej 850 obr/sec (czyli powyzej obrotow biegu jalowowego) Czy ktos kto ma komputer pokladowy i moze zweryfikowac te informacje?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20625-spalanie-chwilowe-na-biegu-ja%C5%82owym-22dti/#findComment-166404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Odnośnie wartości chwilowych przy hamowaniu silnikiem: Każde zejście z obrotami poniżej 1200 /min powoduje przyrost spalania z 0,0l na więcej. A jazda luzakiem i postój to wygląda tak: --odpalenie zimnego motorka - 1,0 do 0,8 l --praca "letni - ciepły - gorący" - 06, 08 l. --Jazda na luzie aż do zatrzymania - 3,1-do 4,5 i gdy stoi - to jak przy gorącym. Wartości bez względu na zużycie prądu - klima, wspomaganie, radyjko. Zawsze identycznie - no, bez zauważalnych dla mnie zmian.... A, odczyt z kompa - bez błędów...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20625-spalanie-chwilowe-na-biegu-ja%C5%82owym-22dti/#findComment-166360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Odnośnie wartości chwilowych przy hamowaniu silnikiem: Każde zejście z obrotami poniżej 1200 /min powoduje przyrost spalania z 0,0l na więcej. Piekne dzieki matex dokaladnie chodzilo mi o takie info. Czy ktos moze potwierdzic, ze w DTI 2.0 z roku 2003 jest tak samo? Hamowanie silnikiem na obrotach> 1200/min daje zerowe spalanie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20625-spalanie-chwilowe-na-biegu-ja%C5%82owym-22dti/#findComment-166353 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 W Viktorze /2002 2.0/ kolegi wacha się to w granicach 1000-1100 obr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20625-spalanie-chwilowe-na-biegu-ja%C5%82owym-22dti/#findComment-165950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.