Skocz do zawartości

Spalanie chwilowe na biegu jałowym 2.2DTI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Serdecznie witam! Od niedawna uzytkuje zafire z silnikiem 2.2DTI (y22dtr). Zastanawiaja mnie wskazania chwilowego zuzycia paliwa podczas postoju pokazywane na wyswietlaczu. Otoz przy zimnym silniku, i potem az do calkowitego nagrzania wszystko wyglada typowo - najpierw zuzycie od ok. 1.5l/h spada do 0.5-0.6l/h w miare nagrzewania. Jednak gdy silnik jest juz calkowiecie nagrzany po zatrzymaniu samochodu komputer pokazuje przez pewien czas (rozny, czasem nawet kilka minut) spalanie chwilowe ok 0.9-1.0l/h. Po tym czasie bez zadnej ingerencji spalanie spada do 0.6l/h i tak juz zostaje az do nastepnego dodania gazu - wtedy sytuacja sie powtarza. Co dziwi najbardziej - w trakcie zatrzymywania, gdy samochod jeszcze sie toczy (na luzie) a komputer przechodzi juz na pokazywanie spalania w l/h spalanie zawsze jest wlasciwe (tj. 0.6) i dopiero gdy samochod zatrzyma sie calkowicie nastepuje opisywany wzrost (do 1.0). Bledow zadnych tech nie wykazuje, samochod jezdzi normalnie. Gdy wlacze klimatyzacje opisany objaw nie wystepuje - wtedy spalanie utrzymuje sie przecietnie na poziomie 0.8l/h. Czy ktos sie z czyms takim spotkal? Czym to moze byc spowodowane? Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Podlacze sie do pytania o spalanie ( ja niestety nie mam komputera pokladowego).

 

Jak wiadomo przy hamowaniu silnikiem przy pewnym poziomie obrotow.

Paliwo nie jest podawane do silnika.

Nawet chyba na tym forum, spotkalem sie z dwoma wartosciami od ktorych paliwo przy hamowaniu silnikiem nie jest juz podawane:

- powyzej 1500 obr/sec

- powyzej 850 obr/sec (czyli powyzej obrotow biegu jalowowego)

 

Czy ktos kto ma komputer pokladowy i moze zweryfikowac te informacje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Odnośnie wartości chwilowych przy hamowaniu silnikiem:

Każde zejście z obrotami poniżej 1200 /min powoduje przyrost spalania z 0,0l na więcej.

 

A jazda luzakiem i postój to wygląda tak:

 

--odpalenie zimnego motorka - 1,0 do 0,8 l

--praca "letni - ciepły - gorący" - 06, 08 l.

--Jazda na luzie aż do zatrzymania - 3,1-do 4,5 i gdy stoi - to jak przy gorącym.

Wartości bez względu na zużycie prądu - klima, wspomaganie, radyjko. Zawsze identycznie - no, bez zauważalnych dla mnie zmian....

A, odczyt z kompa - bez błędów...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Odnośnie wartości chwilowych przy hamowaniu silnikiem:

Każde zejście z obrotami poniżej 1200 /min powoduje przyrost spalania z 0,0l na więcej.

 

Piekne dzieki matex dokaladnie chodzilo mi o takie info.

 

Czy ktos moze potwierdzic, ze w DTI 2.0 z roku 2003 jest tak samo?

Hamowanie silnikiem na obrotach> 1200/min daje zerowe spalanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności