Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Serdecznie witam! Od niedawna uzytkuje zafire z silnikiem 2.2DTI (y22dtr). Zastanawiaja mnie wskazania chwilowego zuzycia paliwa podczas postoju pokazywane na wyswietlaczu. Otoz przy zimnym silniku, i potem az do calkowitego nagrzania wszystko wyglada typowo - najpierw zuzycie od ok. 1.5l/h spada do 0.5-0.6l/h w miare nagrzewania. Jednak gdy silnik jest juz calkowiecie nagrzany po zatrzymaniu samochodu komputer pokazuje przez pewien czas (rozny, czasem nawet kilka minut) spalanie chwilowe ok 0.9-1.0l/h. Po tym czasie bez zadnej ingerencji spalanie spada do 0.6l/h i tak juz zostaje az do nastepnego dodania gazu - wtedy sytuacja sie powtarza. Co dziwi najbardziej - w trakcie zatrzymywania, gdy samochod jeszcze sie toczy (na luzie) a komputer przechodzi juz na pokazywanie spalania w l/h spalanie zawsze jest wlasciwe (tj. 0.6) i dopiero gdy samochod zatrzyma sie calkowicie nastepuje opisywany wzrost (do 1.0). Bledow zadnych tech nie wykazuje, samochod jezdzi normalnie. Gdy wlacze klimatyzacje opisany objaw nie wystepuje - wtedy spalanie utrzymuje sie przecietnie na poziomie 0.8l/h. Czy ktos sie z czyms takim spotkal? Czym to moze byc spowodowane? Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Podlacze sie do pytania o spalanie ( ja niestety nie mam komputera pokladowego). Jak wiadomo przy hamowaniu silnikiem przy pewnym poziomie obrotow. Paliwo nie jest podawane do silnika. Nawet chyba na tym forum, spotkalem sie z dwoma wartosciami od ktorych paliwo przy hamowaniu silnikiem nie jest juz podawane: - powyzej 1500 obr/sec - powyzej 850 obr/sec (czyli powyzej obrotow biegu jalowowego) Czy ktos kto ma komputer pokladowy i moze zweryfikowac te informacje?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Odnośnie wartości chwilowych przy hamowaniu silnikiem: Każde zejście z obrotami poniżej 1200 /min powoduje przyrost spalania z 0,0l na więcej. A jazda luzakiem i postój to wygląda tak: --odpalenie zimnego motorka - 1,0 do 0,8 l --praca "letni - ciepły - gorący" - 06, 08 l. --Jazda na luzie aż do zatrzymania - 3,1-do 4,5 i gdy stoi - to jak przy gorącym. Wartości bez względu na zużycie prądu - klima, wspomaganie, radyjko. Zawsze identycznie - no, bez zauważalnych dla mnie zmian.... A, odczyt z kompa - bez błędów...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Odnośnie wartości chwilowych przy hamowaniu silnikiem: Każde zejście z obrotami poniżej 1200 /min powoduje przyrost spalania z 0,0l na więcej. Piekne dzieki matex dokaladnie chodzilo mi o takie info. Czy ktos moze potwierdzic, ze w DTI 2.0 z roku 2003 jest tak samo? Hamowanie silnikiem na obrotach> 1200/min daje zerowe spalanie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 W Viktorze /2002 2.0/ kolegi wacha się to w granicach 1000-1100 obr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.