Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 ABS cały czas kontroluje prędkość obrotową każdego z kół, więc w sytuacji, gdy każde koło kręciło się z różną prędkością i w dodatku w dłuższym okresie czasu, mógł się wyłączyć. (żeby nie zgłupieć ) A nie jest tak ze to TC lub ESP odpowiada za kontrole obrotu kol podczas jazdy a ABS tylko poczas hamowania   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2070-problem-z-abs-astra-ii/page/4/#findComment-338056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 david, nie....abs odczytuje na bieżąco prędkość obrotową kół.Stąd też wszystkie 4 opony na kołach jak sie ma ABS muszą mieć taką samą szerokość jak i profil   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2070-problem-z-abs-astra-ii/page/4/#findComment-338045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 maniakopel bardziej chodzilo mi o konkretny przypadek w czasie jazdy zaswiecenie kontrolki co ma sie ni jak do dzialania tego systemu podczas jazdy z utrata przyczepnosci jednego z kol za to odpowiadaja zupelnie inne systemy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2070-problem-z-abs-astra-ii/page/4/#findComment-338030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 A nie jest tak ze to TC lub ESP odpowiada za kontrole obrotu kol podczas jazdy a ABS tylko poczas hamowania Zgoda, że TC i ESP odpowiadają za kontrole obrotu kol podczas jazdy. Zresztą wszystkie te systemy mają wiele wspólnych elementów. Ale również ABS w czasie jazdy śledzi prędkość obrotową każdego z kół, po to aby w przypadku, gdy któreś z nich przestanie się obracać zmniejszyć siłę hamowania, co przywróci obrót koła. Gdy wszystkie koła kręcą sie z tą samą prędkością obrotową - jest OK. Gdy jedno z kół (lub dwa) przestaje się kręcić ABS wkracza do akcji i je odblokowuje. Ale gdy wszystkie koła kręcą się z różnymi prędkościami obrotowymi ABS nie potrafi właściwie ocenić dlaczego tak się dzieje - profilaktycznie zostaje więc wyłączony. Myślę, że tak właśnie było w tym przypadku. W przypadku założenia na przód i tył opon o różnej średnicy np. R15 przód i R16 tył, również ten problem wystąpi, bo ABS będzie widział, że koła kręcą się z różną prędkością obrotową.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2070-problem-z-abs-astra-ii/page/4/#findComment-338026 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.