Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
ABS cały czas kontroluje prędkość obrotową każdego z kół, więc w sytuacji, gdy każde koło kręciło się z różną prędkością i w dodatku w dłuższym okresie czasu, mógł się wyłączyć. (żeby nie zgłupieć ??? )

 

A nie jest tak ze to TC lub ESP odpowiada za kontrole obrotu kol podczas jazdy a ABS tylko poczas hamowania :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2070-problem-z-abs-astra-ii/page/4/#findComment-338056
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

david, nie....abs odczytuje na bieżąco prędkość obrotową kół.Stąd też wszystkie 4 opony na kołach jak sie ma ABS muszą mieć taką samą szerokość jak i profil

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2070-problem-z-abs-astra-ii/page/4/#findComment-338045
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

maniakopel bardziej chodzilo mi o konkretny przypadek w czasie jazdy zaswiecenie kontrolki co ma sie ni jak do dzialania tego systemu podczas jazdy z utrata przyczepnosci jednego z kol za to odpowiadaja zupelnie inne systemy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2070-problem-z-abs-astra-ii/page/4/#findComment-338030
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak ze to TC lub ESP odpowiada za kontrole obrotu kol podczas jazdy a ABS tylko poczas hamowania :mrgreen:

 

Zgoda, że TC i ESP odpowiadają za kontrole obrotu kol podczas jazdy. Zresztą wszystkie te systemy mają wiele wspólnych elementów.

Ale również ABS w czasie jazdy śledzi prędkość obrotową każdego z kół, po to aby w przypadku, gdy któreś z nich przestanie się obracać zmniejszyć siłę hamowania, co przywróci obrót koła.

 

Gdy wszystkie koła kręcą sie z tą samą prędkością obrotową - jest OK.

Gdy jedno z kół (lub dwa) przestaje się kręcić ABS wkracza do akcji i je odblokowuje.

Ale gdy wszystkie koła kręcą się z różnymi prędkościami obrotowymi ABS nie potrafi właściwie ocenić dlaczego tak się dzieje - profilaktycznie zostaje więc wyłączony. Myślę, że tak właśnie było w tym przypadku.

 

W przypadku założenia na przód i tył opon o różnej średnicy np. R15 przód i R16 tył, również ten problem wystąpi, bo ABS będzie widział, że koła kręcą się z różną prędkością obrotową.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2070-problem-z-abs-astra-ii/page/4/#findComment-338026
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności