Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 ABS cały czas kontroluje prędkość obrotową każdego z kół, więc w sytuacji, gdy każde koło kręciło się z różną prędkością i w dodatku w dłuższym okresie czasu, mógł się wyłączyć. (żeby nie zgłupieć ) A nie jest tak ze to TC lub ESP odpowiada za kontrole obrotu kol podczas jazdy a ABS tylko poczas hamowania   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 david, nie....abs odczytuje na bieżąco prędkość obrotową kół.Stąd też wszystkie 4 opony na kołach jak sie ma ABS muszą mieć taką samą szerokość jak i profil   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 maniakopel bardziej chodzilo mi o konkretny przypadek w czasie jazdy zaswiecenie kontrolki co ma sie ni jak do dzialania tego systemu podczas jazdy z utrata przyczepnosci jednego z kol za to odpowiadaja zupelnie inne systemy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 A nie jest tak ze to TC lub ESP odpowiada za kontrole obrotu kol podczas jazdy a ABS tylko poczas hamowania Zgoda, że TC i ESP odpowiadają za kontrole obrotu kol podczas jazdy. Zresztą wszystkie te systemy mają wiele wspólnych elementów. Ale również ABS w czasie jazdy śledzi prędkość obrotową każdego z kół, po to aby w przypadku, gdy któreś z nich przestanie się obracać zmniejszyć siłę hamowania, co przywróci obrót koła. Gdy wszystkie koła kręcą sie z tą samą prędkością obrotową - jest OK. Gdy jedno z kół (lub dwa) przestaje się kręcić ABS wkracza do akcji i je odblokowuje. Ale gdy wszystkie koła kręcą się z różnymi prędkościami obrotowymi ABS nie potrafi właściwie ocenić dlaczego tak się dzieje - profilaktycznie zostaje więc wyłączony. Myślę, że tak właśnie było w tym przypadku. W przypadku założenia na przód i tył opon o różnej średnicy np. R15 przód i R16 tył, również ten problem wystąpi, bo ABS będzie widział, że koła kręcą się z różną prędkością obrotową.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.