Skocz do zawartości

Trzęsie kierownicą powyżej 120km/h - ROZWIĄZANY


Gość Chesco

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Kolego miałem to samo i wymieniłem praktycznie wszystko w przednim zawieszeniu i wyważałem też koła i nie pomogło. Któregoś pięknego dnia coś mnie tknęło żeby kupić nowe nie śmigane felgi na przód i po założeniu i wyważeniu jakby ręką odął. Jeżdze rok i jest super.

Może u ciebie felgi są do bani tak jak u mnie - sprawź

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do stalowych felg też stosuje się pierścienie centrujące

nie bardzo to widzę,bo w alu jest zatoczenie do schowania się kołnierza

nie widziałem jeszcze do stali :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek_K, no i znalazłem,ale 17,50 za pierscień + wysyłka z 5 zł daje tyle co oryginalna stalowa felga na szrocie :beer:

czego to nie wymyślą,żeby zarobić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

zobacz jeszcze oponę, mam podobny problem i pojechałem na wyważanie. przyczyną trzęsienia były opony, a dokładniej po rozpędzeniu koła na maszynie do wyważania widać było wyraźnie że opona "skacze" góra-dół. felga natomiast nie biła. gumiarz zdjął oponki, założył obrócone o 180 stopni i wyważył, opony nadal "skakały" ale już znacznie mniej. wiem że powoli mogę zbierać się na kupno nowego kompletu. ale może ktoś pomoże i wyjaśni, w jaki sposób opona może się tak "zużyć"?

Ano może chociażby dlatego, że jeździła przy kompletnie zużytych amorkach... Jeśli dodatkowo amory te były na osi napędowej, to efekt widoczny jest już po kilku tygodniach jazdy, jeśli nie wcześniej... Wówczas możesz mieć rozbieżność w wysokości bieżnika nawet kilkunastu milimetrów - oczywiście poprzecznie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

 

Mam dokładnie to samo.

 

Wibracje pojawiają się przy ok 140km/h i nie są jednostajne, a ok 3s czuć wibracje i nasilający się hałaś, później przez sekundę następuje znaczne wyciszenie i znów wibracje i tak w kółko.

 

Daj znać, jak znajdziesz przyczynę.

 

--

Pozdrawiam, Artur.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

zobacz jeszcze oponę, mam podobny problem i pojechałem na wyważanie. przyczyną trzęsienia były opony, a dokładniej po rozpędzeniu koła na maszynie do wyważania widać było wyraźnie że opona "skacze" góra-dół. felga natomiast nie biła. gumiarz zdjął oponki, założył obrócone o 180 stopni i wyważył, opony nadal "skakały" ale już znacznie mniej. wiem że powoli mogę zbierać się na kupno nowego kompletu. ale może ktoś pomoże i wyjaśni, w jaki sposób opona może się tak "zużyć"?

Kolego, guma jak każdy materiał się starzeje, to, że np kupiłeś "nowe" opony, wcale nie znaczy, że są nowe, mogły już długo leżec (prawo przewiduje sprzedaż opon jako nowe do 10 lat od daty produkcji). Poza tym mogły być również źle przechowywane i odkształcone w związku z tym, co też może powodować drgania na kierownicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

mogły być również źle przechowywane

i to jest prawda a rok i miesiąc produkcji jest na oponie i przy zakupie powinno zwracać się na to uwagę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności