Skocz do zawartości

Opel Astra G 1.7 DTI 2002r silnik ISUZU czy można to lać?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

ups ;)

przepraszam, ostatnio mam za dużo czasu, a że bardzo leży mi na sercu sprawa pompy to też próbuję się jak najwięcej dowiedzieć i staram się zapamiętać najważniejsze kwestie z waszych postów :D

mam naprawdę blade pojęcie o mechanice samochodowej ale jak mi coś się zepsuje to może nie dam się tak oskubać znając troszkę teorii ;)

czasem trudno o jakieś wnioski ale te informacje o które proszę dałyby mi kolejną iskierkę, że może i mnie uda się zrobić taki wynik bez tej przykrej niespodzianki - więc wciąż uczę się jak dbać by mieć :study:

 

czekam na odpowiedzi :salut:

 

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Wiooreck

Dzisiaj na tvn turbo w "turbo kamerze" był wątek odnośnie Bioestru z Bliskiej. Gościu Volvem (jakimś nowszym z serii C) zalał tego bio i zapchał wtryskiwacz, po czym wypaliły się tłok i zawory. Naparawa ok 50 tyś zł.

 

Mówili też, że to Bio jest zbudowane w 100% z oleju rzepakowego, była pokazana jego konzystencja oraz konzystencja ON. W Bio pływał osad i bylo gęstrze, co nie co, od ON.

 

Jak macie instrukcje od wozów, to sobie posprawdzajcie, w jakim stopniu (czy ile procent) może być eko-dodatków w normalnym paliwie.

 

Pozdrawiam.

 

Gość Anonymous

Ok a jak nie mam instrukcji? :?: Czekam na odpowiedz jak w temacie czy do ASTRY 1.7 DTI ISUZU można to lać?Z tego co wiem od was ten silniczek jest kosztowny w naprawie więc nie chcę nieomyślnie czegoś spieprzyc. ???

 

Gość Anonymous

Gdzieś tu przewijała się informacja o tym, że ktoś pytał w ASO i niby można ale patrząc na tematy z usterkami w 1.7, mocno zastanawiałabym się czy ryzykować. Bardziej doświadczeni koledzy piszą o tym, że rozpuszcza uszczelki itp. Z pewnością ta guma w kilkuletnim autku do zbyt trwałych nie należy więc warto sobie dobrze przekalkulować drobne nieszczelności :)

 

Bardziej doświadczeni koledzy piszą o tym, że rozpuszcza uszczelki

 

xD

 

bioester jest całkowicie złożony z olejów pochodzenia roślinnego, a czy olej roślinny jest "rozpuszczalnikiem". Zanim rozpuści te uszczelki, to może zapchać układ wtryskowy, filtr paliwa, itp. Chyba że ktoś jeździ starym mercedesem, to się nie musi niczego bać :mrgreen: pozdrawiam

 

Gość Anonymous

Panowin o tym bio jest tyle wersji ze sam juz nie wiem ,ja jezdze na bio astra 2,0di w 50% w astrach jest zalecany dodatek bio poniewaz poprawia smarnosc paliwa i pompa nie grozi zatarcie , znajomy jezdzi w 100% na bio astra z 2001 1,7 dti bo poprzedni wlasciciel tez jezdzil i tak polecal

A wlasciciele malych staci nie sprowadzaja bioesteru bo nie mozna pokombinowac bo nie miesza sie z woda

 

Gość Anonymous

wszędzie mówi się o tym, że BIO rozpuszcza gumę i odmuliny, a do tego przyciąga wodę i lubi wdawać się w różne nieciekawe reakcje z materiałami z których wykonany jest silnik lub instalacja paliwowa. nawet, o ile dobrze pamiętam, likwiduje się zanieczyszczenia środowiska ropą właśnie przy użyciu BIO jako rozpuszczalnika. żeby było ciekawiej odkopię takiego moim zdaniem wymownego kotleta z 2003:

http://www.motofakty.pl/artykul/nie_na_zywiol.html

bardzo ciekawa jest ta część artykułu dotycząca rozpuszczania wody w zbiornikach benzyny na stacjach, którą później tankujemy :) albo przy sporej ilości wody w zbiorniku - wytrącanie się pewnych składników z paliwa.

bioetanol dla beny czy bioester w przypadku ON - oba paliwa mają bardzo nieciekawe właściwości, a pisze się tylko o tym, że lepiej smarują, podnoszą liczbę cetanową i dają czystsze spalanie :mrgreen: nic tylko lać :(

ogólnie ja wyleczyłam się z zastanawiania nad BIO, Ty rób jak uważasz :)

 

dyskusja jest super :mrgreen: prawdziwy temat :(

 

Artykuł niezły, tam jest wszystko napisane, co powinno nas skłonić do nie tankowania paliw całkowicie lub w większym stopniu pochodzenia roślinnego.

 

A tworzywa sztuczne przecież pochodzą z ropy naftowej... dlatego mi się trochę nie chce wierzyć w to, że Biopaliwa rozpuszczają tworzywa sztuczne... ale mniejsza z tym :)

 

Kwas tłuszczwy + alkohol <--> tłuszcz + woda, reakcja w obydwie strony idzie, tak więc co do rozpadu bio po wchłonięciu wody też prawda. Ale żeby takową reakcje zastartować, potrzeba mocnego kwasu.

 

Po coś jednak są robione specjalne instalacje w samochodach, żeby na tym bio można było jeździć. Czyli na pewno jest szkodliwy dla zwykłego diesla. Pozdro :)

 

Gość Anonymous

A tworzywa sztuczne przecież pochodzą z ropy naftowej... dlatego mi się trochę nie chce wierzyć w to, że Biopaliwa rozpuszczają tworzywa sztuczne... ale mniejsza z tym :|

 

Tworzywa sztuczne to bardzo pojemne pojęcie, zwłaszcza dziś, więc takie uogólnienie jest co najmniej nieco naiwne. Wspomniane tsz są często bardzo zaawansowanymi związkami chemicznymi, znacznie różniącymi się składem i właściwościami.

Ale przeglądając różne dyskusje w temacie BIO trafiłam na ciekawy trop :)

Zwykle na wężykach itp. elementach można znaleźć nadruk dotyczący tworzywa np. NBR

W sieci dostępny jest dosyć ciekawy materiał pt. Parker O-Ring Handbook:

http://www.parker.com/literature/ORD%205700%20Parker_O-Ring_Handbook.pdf

Można w nim znaleźć stosowne zestawienie dotyczące kompatybilności różnych materiałów z poszczególnymi substancjami (str. 161).

Kompatybilność podana jest w skali od 1 (ok) do 4 (nie nadaje się).

Jak się dobrze przyjrzycie to w materiałach znajdziecie też naturalną gumę (NR) oraz silikony (MQ, VMQ, PVMQ) i kauczuk naturalny (BR) czy syntetyczny (SBR).

Dla wszystkich tych materiałów odporność na olej rzepakowy (Rapeseed Oli) oznaczona jest cyfrą 4 http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif

Podobnie jest z olejem sojowym (Soybeen Oil) - też cyfra 4, jednak nie niszczy elementów silikonowych (dla nich cyfra 1).

Tyle, że dla ON (Diesel Oil) i benzyny (Gasoline) wspomniane substancje też mają kompatybilność 4 :mrgreen:

Natomiast dla etanolu (Ethanol) i wspomnianych tworzyw mamy cyfrę 1 więc Biobena chyba raczej nie szkodzi uszczelkom - tu mamy raczej problem rozpuszczania wody w paliwie wspomniany w poprzednim artykule :)

Z ciekawych substancji jest tam również krew i piwo :)

 

Zestawienie Parkera może dosyć ogólnikowe ale ciekawe. Dobrze widać, że materiały z grupy FKM są wyjątkowo neutralne/odporne więc może takich oznaczeń warto szukać na wężykach, uszczelkach i innych elementach :(

 

Gość Anonymous

Temat biodiesla przewija się cyklicznie na różnych forach samochodowych.

Szczególnie głośno było, gdy uchwalano ustawę o biopaliwach.

 

Ktoś "dorwie" się do oleju posmażalniczego, a są to ilości idące w setki litrów z jednego punktu, przefiltruje przez lepsze czy prostsze filtry i myśli, że od tej pory ma własną rafinerię.

Po wpisaniu w Google biodiesel, forum itp. jest co czytać...

 

Oprócz rozpuszczania, zmiękczania wszystkich uszczelek dostosowanych do ON, to nie wolno go (biopaliwa) stosować gdy wtryski są piezoelektryczne, gdy jest filtr cząstek stałych, gdy zmienny kąt łopatek turbo.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności