Skocz do zawartości

problem "check engine" po wymianie przepływki


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

No to możesz się cieszyć. U mnie nawet oryginalna BOSCH-owska przepływka nie pomogła :(

 

Życzę również powodzenie ze zwrotem tego zamiennika - jak kupowałem swoją to z daleka ostrzegali, że to część elektryczna i że zwrotu nie przyjmą. Ale gdyby u mnie tak było to też z pewnością bym nie odpuszczał :D

 

Powodzenie i szerokiej drogi... a ja dalej będę walczył ze swoim check-iem - może w sobotę coś wykombinuję 8)

 

I przy okazji pytanko jakiej firmy miałeś ten zamiennik czujnika doładowania i czy ten zamiennik okazał się dobry, czy też może wpływał na błędy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no dzieki:) zamiennik czujnika był firmy EPS. I wydaje mi sie ze nie musialbym go zmieniac tylko wyswietlal mi jego blad wiec chcialem go zdemontowac ale sie ulamal wiec wymienilem, a przypuszczam ze przeplywka powodowala wywalenie bledu czujnika, gdzies juz to nawet bylo napisane. Ciekawe czy koles przyjmie zwrot, zostalo mi szukac orginalna boscha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie wiem co się stało, ale dzisiaj kupiłem WAKUOMETR by sprawdzić podciśnienie na pompie VAC! Ciśnienie w porządku - ok -0,8 bar. Stwierdziłem więc że wymienię znowu przepływkę. Wymieniłem na ciepłym silniku, odłączyłem na ok 15 min akumulator. Potem podłączyłem wszystko i pojechałem się przejechać. Na lokalnej obwodnicy przejechałem ok 10 km i jakby ręką odjął - żadnej kontrolki!!! :) Bujnąłem się nawet do 160 km/h i też nic nie wyskoczyło :beer:

 

Kilka dni wcześniej miałem rozebrany EGR i czujnik ciśnienia doładowania. Dokręciłem też jedną śrubę od kolektora, bo miała mały luz. Dzisiaj przeczyściłem wtyczkę pod kolektorem, która zabrudzona była olejem. Zamieniłem też przewód łączący EGR i elektrozawór z tym od klapek zawirowań.

 

Mam nadzieję, że to nie jest tylko chwilowa poprawa i będzie już tak ciągle. Jak będzie coś się działo to opiszę dalej tę sytuację.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podcisnienie bezposrednio na pompie vac 0,9 bar a jesli zaworki podłączone to 0,65-0,7bar. A na jaki przeplywomierz wymieniles, boscha czy zamiennik jakis. Bo ojciec ma zamiennik i chodzi na nim auto i u niego i u mnie a ja kupilem nowy zamiennik i nie chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja mam podobny problem.

Samchod mam bardzo słaby, gdy jade 80-90 włacza sie kontrolka check engine

i jade max 120 na odcinku 4 km:/

Pojechałem na diagnostyke i

Komputer wykrył bład P0400. (Recykulacja spalin. Odchyłka regulacji.

 

Mechanik kazał mi wyczyścic zawór Egr i sprawdzic przepływomierz powietrza.

zawor wyczyściłem sciagłem takze pokrywe i wyczyściłem, był bardzo zasyfiony

lecz róznicy w mocy dalej nie ma. I teraz jest pytanie czy napewno ten przepływomierz.

 

Czytałem posty podobne, ale kazdy przypadek podobny lecz nie taki sam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli egr wyczyszczony razem z kolektorem to sprawdz podcisnienie wytwarzane przez pompe vac, wezyki i elektrozaworki a jak to bedzie ok to sprobuj zamienic od kogos przeplywke ale to raczej cos z podcisnieniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja kupiłem oryginalną przepływkę BOSCH-a za prawie 350 zł - oczywiście po upuście :beer:

 

Do "sgh" - jeśli wyskoczył Ci tylko błąd p0400 to z pewnością coś z EGR, czyli podciśnienia, elektrozaworki, pompa VAC, zawalnony kolektor i może też przepływka. I pytanie czy kontrolka zapala się i gaśnie, czy może świeci się do wyłączenia zapłonu? U mnie przy prędkości 90-110 jak się zapaliła to wystarczyło na chwilę wrzucić na jałowy i po kilku sekundach gasła. Niestety przy ok 130 km/h zapalała się na stałe.

 

Ja tylko mam nadzieję, że u mnie już teraz wszystko będzie OK i Wa, też tego życzę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dokładnie u mnie jest to samo. Gdy dam na luz albo sprzegło to kontrolka gasinie po chwili gdy spadnie do 1000obr/min. EGR bardzo dobrze wyczyszczony i to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

"sgh" sprawdź jeszcze podciśnienie, bo nawet jak EGR jest czyściutki, a nie ma podciśnienia to i tak EGR nie zadziała i wywali błąd p0400. A próbowałeś pozamieniać elektrozaworki od EGR i turbiny ze sobą? Ja z 10 razy rozbierałem wszystko i zamieniałem ze sobą i jak na razie 2 dzień spokój z check-em. Miejmy tylko nadzieję, że na dłużej:)

 

 

Już ponad 120 km bez kontrolki silnika - i niech już tak pozostanie na zawsze...

 

Dziękuję za pomoc i porady i uważam problem za zamknięty.

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności