Gość Anonymous Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Witam serdecznie. Problem mój pojawił się dzisiaj. Po kolei: W trakcie jazdy z włączoną klimą(klima manual a nie klimatronik) postanowiłem włączyć obieg wewnętrzny aby szybciej schłodziło wnętrze i w tym samym momencie padł nawiew. Dmuchawa zdechła całkowicie. Po kilku ruchach pokrętłem odpowiedzialnym za prędkość nadmuchu wszystko wróciło do normy niezależnie od tego czy obieg był wewnętrzny czy zewnętrzny. W tej chwili słychać pracę klapy odpowiedzialnej za rodzaj obiegu. Słychać jak zamyka się i otwiera. Nie mam problemem z kierunkiem nadmuchu. Ale za to silnik zwariował. W tej chwili obroty na jałowym po odpaleniu silnika są w granicach 2200obr/min ale po chwili idą w górę jak szalone dochodząc do 5000obr/min. Nawet odpięcie odpięcie wszystkich czujników po drodze na dolocie niewiele pomaga (czujnik temp. powietrza dolotowego, przepływomierz). Po odpięciu wtyczki od krokowca obroty z 5000 spadły na 3000 zaledwie. Sytuacja jest taka sama bez względu na to czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie. Moje pytanie/a brzmi: - czy przyczyną jest lewe powietrze jakie zasysa silnik? (dolot szczelny – sprawdzone) - w jaki sposób dobrać się do wężyków podciśnieniowych wewnątrz kabiny? (przypuszczam, że tam właśnie spadł wężyk co spowodowało zablokowanie dmuchawy i teraz zasysa lewe powietrze) - ile wężyków podciśnieniowych dochodzi do dolotu z kabiny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20828-omega-bnajpierw-dmuchawa-a-potem-zwariowa%C5%82y-obroty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumol77 Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Do wężyków jedynie o strony panela sterowania ogrzewaniem i pod schowkiem do siłownika dmuchawy.Ale nie wydaje mi się że to ma jakis związek.Sprawdzałeś bezpieczniki kable czy błędy sa jakieś?A jeśli klapę słychać to wszystko powinno być w porządku!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20828-omega-bnajpierw-dmuchawa-a-potem-zwariowa%C5%82y-obroty/#findComment-164189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Zrobione!!! Otóż, wypięła się taka kostka przy przepustnicy, która utrzymuje linkę od tempomatu przez co nie domykała się przepustnica. To było powodem wysokich obrotów. Dziwi mnie czemu tak się stało, bo nie używałem tamtego tempomatu. Poza tym ta plastikowa kostka dość mocno jest osadzona. Prawdopodobnie ktoś kiedyś ją wypinał i nie do końca wcisnął. Zastanawia mnie tylko teraz sprawa dmuchawy, która zdechła na momment. Dziwny zbieg okoliczności. Może to kończy się rezystor??? Poczekamy, zobaczymy..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20828-omega-bnajpierw-dmuchawa-a-potem-zwariowa%C5%82y-obroty/#findComment-163886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.