Gość Anonymous Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 witam mam pytanie dotyczące błędu ECN 161600. Dzisiaj z rana jechalem do pracy zapalila mi sie kontrolka od serwisu i powoli mmrugala a pozniej zgasla. Zajechalem do pracy i zczytalem błędy jeden to ECN 161450 drugi ECN 161600 Znalazlem na forum ze ECN 161450 to brak polaczenia pomiedzy nadajnikiem w kluczyku a odbiornikiem immobilisera - czy dobrze rozumiem ze moze bys slaba bateria w kluczyku i ma problem z komunikacja?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20838-astra-iii-combi-19-cdti-101km-b%C5%82%C4%85d-ecn-161600/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=28419 http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=8181 http://www.zafira-forum.de/showthread.php?t=11676&highlight=fehlercodes wycofuje sie z pomyslu z kluczykiem, sorki za zamieszanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20838-astra-iii-combi-19-cdti-101km-b%C5%82%C4%85d-ecn-161600/#findComment-164372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość onio28 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 { witam mam pytanie dotyczące błędu ECN 161600. Dzisiaj z rana jechalem do pracy zapalila mi sie kontrolka od serwisu i powoli mmrugala a pozniej zgasla. Zajechalem do pracy i zczytalem błędy jeden to ECN 161450 drugi ECN 161600} Witam Błędy 1616 oraz 1614 - " słaby punkt oprogramowania modułu CIM " - tak opisuje to biuletyn techniczny Opla. Krótko mówiąc , nelezy przeprogramowac moduł CIMa najnowszym oprogramowaniem ( dot. Astry H wyprodukowanych do 2008r) i po kłopocie lub ewentualnie wymienic CIMa. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20838-astra-iii-combi-19-cdti-101km-b%C5%82%C4%85d-ecn-161600/#findComment-164085 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 A czy jesli wyswietlaja sie bledy 1616 oraz 1614 towarzyszy im szarpanie samochodem (cos jakby brak mocy, i nie trzymanie wolnych obrotow)??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20838-astra-iii-combi-19-cdti-101km-b%C5%82%C4%85d-ecn-161600/#findComment-147484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Rozwiązałeś może problem? Mam podobnie łącznie z szarpanie i brakiem mocy ale mam jeszcze inne błędy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20838-astra-iii-combi-19-cdti-101km-b%C5%82%C4%85d-ecn-161600/#findComment-146077 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 nelezy przeprogramowac moduł CIMa najnowszym oprogramowaniemzna ktoś koszt,bo dzisiaj sprawdziłem błędy i mam 1614 i 1616,fakt że przedwczoraj zamrugała kontrolka i nie odpalił za pierwszym razem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20838-astra-iii-combi-19-cdti-101km-b%C5%82%C4%85d-ecn-161600/#findComment-93525 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Naxx Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 (edytowane) Witam wszystkich Podłączę się pod temat.Też mam 1614 i 1616 a dziś doszedł jeszcze 0507 ( jeśli dobrze odczytałem to: błąd w układzie regulacji obrotów biegu jałowego za wysokie obroty). Żadnych niepokojących objawów z samochodem nie zauważyłem, nic nie miga,nie świeci, auto odpala normalnie. Co z tym zrobić- jechać do mechanika skasować te błędy czy zacząć się niepokoić? Moja astra to 1,9 Z19DT z 2006r. Jeszcze raz proszę o pomoc -minęło trochę czasu i sytuacja jest nast.. Przeczytałem gdzieś na forum o akcji naprawczej opla w związku z modułem CIM. Byłem w serwisie w Opolu 5,08 br. Moja astra kwalifikowała się do tej akcji - założono odpowiednią spinkę-zapinkę-blaszkę (podobno na tym polega ich akcja). Wyraźnie zaznaczałem,że jestem u nich w związku z błędem 1614. Po może 20 min odebrałem auto i było OK ąż do wyjazdu na wakacje 12 sierpnia - nie potrafiłem włączyć tempomatu. Po wielu próbach w końcu zaskoczył i aż do przedwczoraj znów było OK . Niestety pojawił się w/w błąd. Samochód zachowuje się normalnie jakby nigdy nic.Jutro jadę ponownie do serwisu i chcę Was zapytać o radę - co w tej sytuacji robić? Domagać się przeprogramowania modułu? Nowa zapinka czy jakieś inne ustrojstwo. Dodam że nie byłem zachwycony kontaktem z serwisem.Wyraźnie chcieli zrobić swoje i o mnie zapomnieć. Możę uda mi się jeszcze dzisiaj uzyskać jakąś odpowiedź? Kurcze -szkoda że nie zdążył nikt z podpowiedzią. Byłem dziś znów w Opolu ( nie wiem czy Admin nie powinien przenieść to co piszę do osobnego wątku, bo mam zamiar zgłębić dogłębnie temat). Nie interesowało ich ani problem z tempomatem,ani pojawienie się znów 1614. Nie można też było zgłosić reklamacji do poprzedniej usługi. Samochód poszedł na zczytanie błędów -200zł Nie interesuje ich co pojawia się metodą "pedałowania", taka procedura dla nich nie istnieje. Wynik zczytania: cyt " -silnik P1614- niewłaściwy kluczyk z transponderem - EHPS V2105-CAN BUS - brak komunikacji z ECM - CIM B3055 problem z kluczykiem z transponderem - środki zaradcze 2115 -przeprogramowanie SPS-aCIM-a" Ponieważ nie miałem przy sobie kodu CAR PASS ani też takiej gotówki( 150zł za kod, 350zł za program) nie zgodziłem się na przeprogramowanie.Wsiadłem do samochodu i sprawdziłem co mi się pokaże metodą pedałową. Na wyświetlaczu pojawiło się 5, 6 nowych błędów - nie pamiętam teraz ich oznaczeń (...) Wg. gościa byłem klientem "oczytanym gdzieś tam" !!!!!!!!!!!!!!!Czytaj upierdliwym!!!!! Nie będę opisywał prawie godzinnej rozmowy. Astra poszła ponownie pod komputer bo "wyjaśniono" mi że ja miałem pełno usterek w samochodzie już od dawna a oni na moją prośbę zczytali mi jedynie błędy z CIMa. Ponowne podpięcie kompa: Cyt. " - CIM- V2105 brak komunikacji CAN z ECM - REC- B0655 nieprawidłowy sygnał obiegu prądowego przełącznika świateł hamowania -IPC - P0115 sygnał temp,cieczy chłodzacej poza zakresem -IPC P 0460 obieg prądowy czujnika poziomu paliwa poza zakresem -IPC P0645 sygnał prędkości obrotowej silnika poza zakresem -IPC P0500 usterka sygnału prędkości pojazdu -DIS V2139 nieprawidłowe dane z CIM -IPC P0550 sygnał licznika przebiegu poza zakresem" Tak więc samochód jest do zostawienia u nich bo może w każdej chwili "klęknąć" Jedyną radą to "przeprogramować CIM a później to zobaczymy". (...) Zabrałem auto i jestem w domu.Nic,tak jak przedtem tak i teraz,z astrą się nie dzieje. Ale czy na pewno? Czy może Ktoś z was pochylić z prawdziwą troską nad problemem? Samochód odbierałem rok temu, przy sprzedaży z serwisu z Łodzi,był podłączony do kompa. Nie było żadnych błędów oprócz wieszającego się EGRa. Od samego początku lampka " z kluczykiem" gasła w momencie odpalenia samochodu,w Łodzi powiedziano że tak jest OK. Czy na pewno?? Czy powyższe błędy mogą powstać na skutek jakiegoś drobiazgu ze strony CIMa, który powoduje taką "lawinę" błędów ze strony innych modułów??? Podobno jest ich 16. Skąd wziąć car pass nie płacąc w serwisie, jeśli go nie znajdę?? Jest na to jakiś sposób?? 350zł za przeprogramowanie CIMa- gdzieś można zrobić to taniej??? Może wcale nie jest konieczne korzystanie jakiegokolwiek serwisu ( na pewno nie pojadę do Opola) bo cały problem leży zupełnie gdzie indziej??? Wybaczcie,ale będę drążył temat bo wolę być upierdliwy i oczytany niż tylko skubany z kasy w serwisie. Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez Naxx   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20838-astra-iii-combi-19-cdti-101km-b%C5%82%C4%85d-ecn-161600/#findComment-392283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.