Skocz do zawartości

pompa wody


Gość piotraz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotraz

Witam,

mam nastepujące pytanie:

 

Przy ostaniej wymianie paska rozrządu nie wymieniłem pompy wody.Teraz, po 25 tys. km, chciałbym ja dla pewności wymienić.Warto to robic bez wymiany paska?(teraz jest w połowie resursu).Może zaryzykowac i zaczekać do terminu wymiany paska?Zaznaczam ,ze nie wiem kiedy była pompa wymieniana i że nie mam w tej chwili żadnych objawów jej awarii.

 

Dzięki za pomoc z góry!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaden normalyn mechanik nie zlozy ci rozrzadu na pasku ktory ma juz taki perzbieg...

ucza tego w szkolach a i jak by sie mialo cos potem stac to ty bedzeisz mail do niego pretensje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gomezzz1

piotraz, jeśli nie wymieniałeś jej podczas wymiany rozrządu to po co teraz chcesz ją zmieniać? Jeśli jest w porządku to dojeździj do wymiany rozrządu wymień wtedy i po sprawie.

 

 

 

P.S. u mnie w Astrze "puściła" pompa (zaczął) uciekać płyn, wymieniłem ją i z tego co zauważyłem oglądając starą to był na niej znaczek GM i było jakby rok prod. 91 (Astra jest z 91r.) ;) prawdopodobnie nikt jej nie zmieniał wcześniej :) na liczniku było ok. 250 000km :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gomezzz1, ma rację poczekaj do wymiany,

jeżeli nic się nie dzieje. Kontroluj zbiornik wyrównawczy

czy nie ubywa płynu i czy z okolic pompy nie dochodzą dziwne dźwięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Racja,ale czeka mnie droga 1600 km,a wiem,ze jak pompa się zatrze to grozi pęknięciem paska rozrządu.Nie chodzi tylko o wycieki;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.

czeka mnie droga 1600 km

To jeszcze nie koniec Świata. Ja bym poczekał do wymiany rozrządu, i zgodnie z "tradycją" wymienił ją wraz z rolkami, napinaczem ..... itd. Jeżeli pompa jest szczelna , zdejmij górną część osłony rozrządu (da się to zrobić bez większego problemu) i zobacz jak wygląda sam pasek na brzegach - pompa to jedyne prowadzenie paska z rantami, i gdyby zachowując oczywiście szczelność, na skutek wypracowania oś nie nie była prostopadła do pompy (miałaby luzy) brzegi paska byłyby poszarpane, postrzępione (przynajmniej jeden z nich) . Taką pompę należałoby natychmiast wymienić.

Ale bez paniki, jak piszą koledzy powyżej, obserwuj i słuchaj.

 

[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 01:15 ]

A, jeszcze jedno

jak pompa się zatrze to grozi pęknięciem paska rozrządu

Z tym zatarciem spokojnie. Jeżeli nie chałasuje jakoś specjalnie (a daje sie to zauważyć) i jest szczelna, to zatrzeć się praktycznie nie ma prawa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności