Skocz do zawartości

Czujnik prędkości wału korbowego - napięcie.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Ostatnio zapaliła mi się kontrolka silnika i po podpięciu kompa okazało się że jest uszkodzony czujnik prędkości wału. Wymieniłem na nowy i kontrolka nadal się świeci - tym razem komp podaję że jest za wysokie napięcie na ten czujnik podawane. Czy ktoś może wie jakie powinno być to napięcie na ten czujnik - chodzi o ten czujnik zamontowany na samym dole silnika. Silnik 2.2 16V benzyna w Sintrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A wymieniłeś czujnik na nowy czy wstawiłeś używke.

Niewiem jaka jest konstrukcja tego czujnika ,czy jest na mikrofonie czy jako czujnik halla

na magnesie. Jak pracuje jako czujnik Halla to liczy obroty i wtedy zmienia stan z wysokiego na niski pulsaczyjnie .Niekoniecznie musi to być czujnik ,sprawdzałeś czy kabelek wchodzący do wtyku niejest oberwany(pociągnij mocniej, bo może tyko trzyma się na otulinie)

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jest wstawiony nowy czujnik - niestety nigdzie w okolicy nie było można dostać oryginalnego Siemensa więc jest wstawiony zamiennik firmy FACET - ale konkretny zamiennik tego oryginału - zgadzają się numery. Więc jego kabelek jest w najlepszym porządku. Według kompa podpiętego w celu diagnostyki cały czujnik dostaje za wysokie napięcie :?: To jest chyba czujnik na zasadzie magnesu - tak to wygląda. Nawet w katalogu występował pod nazwą czujnika Halla. Jutro jadę do elektryka może coś wymyślimy w tym temacie. A może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły :?:

 

Pozdrawiam :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Też uważam, że to nie wina czujnika, ale kabli.

Za wysokie napięcia oznacza, że kabel może się przecierać lub być luźny i iskrzy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak też ostatnio sugerował ten elektryk - poszukamy, zobaczymy. Trochę drażni mnie ta kontrolka silnika -ogólnie lubię jak w autkach mam wszystko ok - a że jest ich trochę to zawsze jest jakieś zajęcie z nimi :?:

 

[ Dodano: Pon Cze 08, 2009 22:24 ]

Byłem u innego magika z kompem - serwisuje mi Smarta i jest w tym dobry - jako jedyny w większej okolicy ma oryginalne oprogramowanie do Smarta :?: No ale wracając do Sintry - ciągle wywala błąd numer "94" i na jednym kompie pisze za wysokie napięcie na czujniku Halla a na drugim kompie pisze że błąd identyfikacji cylindra na czujniku. Tu i tu jest to określone jako błąd "94". Miał ktoś może już coś takiego i przerabiał ten błąd? Dodam że autko chodzi bez zastrzeżeń - tylko pali się ta kontrolka silnika nieszczęsna i chcę z tym dojść do ładu :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

czujnik walu korbowego jak jest uszkodzony auto nie ma prawa odpalic przedewszystkim wydaje mi sie ze hala to na walkach rozrzadu. jak bedzie walnioety czujnik walu nie da sygnalu na cewke i nie bedzie iskry

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No zgadza się - coś było nie tak z tym czujnikiem więc został wymieniony na nowy. Teraz nadal świeci się kontrolka silnika i na kompie wychodzi ten szalony błąd "94" - muszę chyba poszukać tego czujnika na wałek i podmienić - zobaczymy co to da. Ciekawe ile to ustrojstwo kosztuje - bo te metody prób i błędów drogo wychodzą czasami. Zmienia człowiek część a tu dalej coś jest nie tak ??? Zobaczymy :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

gulgot

czujnik walu korbowego jak jest uszkodzony auto nie ma prawa odpalic przedewszystkim wydaje mi sie ze hala to na walkach rozrzadu. jak bedzie walnioety czujnik walu nie da sygnalu na cewke i nie bedzie iskry

Wypnij wtyczkę z czujnika to się przekonasz, że tak nie jest.

Trochę się będzie buntował, ale odpali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Gość FatherTom

Rozwaliło pompę wody, a przy sczytywaniu błędów pojawił się błąd 94 Czujnik hallotronowy lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic).

Gdzie znajduje się ten czujnik i czy konieczna jest jego wymiana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności