Skocz do zawartości

Brak Mocy , Lampka Check , P0400 - Hurra Naprawiłem Sintre


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Miałem swego czasu problem , że zapalał mi sie czasem lampka Check najpierw przy 120-130 km potem przy 80 km/h - sprawdziłem Sintre kiedys na komie i wyszedł błąd P0400

- serwis w Oplu zdiagnozował ze to elektrozawór - kupiłem wymieniłem nic sienie zmieniło, przeżonglowałem na wszystkich pozycjach te 3 eletrozawory i nic. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju - nic - dalej check i moc samochodu mala niemal z każdym dniem Doszło do tego , że pod górke musiałem wjeżdzać na 1 - 2 biegu. 5 biegu jakby wogole nie było wciskałem pedał i nic zero reakcji. na płaskim po mieście dało sie jeżdzić z góry natomiast sintra szła bez problemu. No i w końcu poczytałem w TIS ze symptomy wskazują na przepływomierz. Poogladałem przepływomierz - i jak sie okazało był z X 2000 roku sprawdziłem numery i okaząło sie , że OPEL wymieniał te przepływki bo cos z nimi było nie tak i wsadzał inne - problem istniał z przepływomierzami wyprodukowanymi do marca 2001. Kupiłem nowy przepływomierz zamontowałem i Sintra odzyła - jeżdzi się teraz normalnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podłączę się do tematu aby nie zakładać drugiego.

Otóż dzisiaj w nocy jadąc ok 120km/h silnik zaczoł dziwnie się zachowywać.

Dostał nierównych obrotów na biegu jałowym a podczas jazdy delikatnie przyspieszał i zwalniał.W końcu zapalił się CHECK i spadła moc.

Niestety do celu miałem jeszcze 150km i z powrotem jakieś 360km.Razem ponad 500 km do zrobienia.

Tak więc przejachalem trasę w trybie awaryjnym.Przez jakiś czas po włączeniu CHECKA objawy pozostały ale póżniej już jechał normalnie.

Silnik kręci się tylko do 3500 obr.

Co ciekawe dało się jechać nawet 120-130/h tylko rozpędzenie trochę dłużej trwało.

I teraz pytanie co może być przyczyną.

Jest kilka możliwości :

Zawór EGR (podobno można wyczyścić).

Przepustnica i kolektor ssący (też można wyczyścić).

Przepływomież (nie mam innego na podmianę chyba że pasuje od innego samochodu).

Zawór ciśnieniowy na sprężarce (czy jakoś tak).Jak go sprawdzić?

Może ktoś z was miał podobny problem i się z nim uporał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wymontuj zawór z kolektora ssącego i prawdz czy niejest zamazany olejem.

Jak jest to puszcza uszczelniacz w turbinie.

Czyszczenie kolektora i przepustnicy nic niezmieni chya , że się przepustnica zawiesza.

Sprawdz czy aby niemasz nieszczelności od turbiny do intercoolera na tych połączeniach karbowanych , jak będą to silnik niedostanie odpowiedniego ciśnienia i pojedziesz jak bez doładowania.

Pozdr.

 

Przepływomierz pasuje i od Frontiery

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy aby niemasz nieszczelności od turbiny do intercoolera na tych połączeniach karbowanych , jak będą to silnik niedostanie odpowiedniego ciśnienia i pojedziesz jak bez doładowania.

Dzięki za radę.

To była pierwsza diagnoza mojego mechanika.

Oglądałem te przewody ale nic nie widać.

Jednak mogłem czegoś nie zobaczyć.

W sobotę dam mu samochód do sprawdzenia.

Szkoda tylko że takie awarie zdarzają się kiedy najbardziej potrzebny jest samochód.

Ale najważniejsze że udało się wrócić na kołach ;p

 

Czy puszczający uszczelniacz kwalifikuje turbinę do remontu czy da się to zrobić inaczej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak leje olejem to niestety do regeneracji , ale najlepiej odłączyć przewód wylotowy od turbiny dodać gazu i przyłożyć ręke i sprawdzić czy leje olejem . Bo czasami minimalne ilości mogą być od odmy.Jest to o tyle ważne ,że po czasie takiego ubytku oleju może go nam zabraknąć . Silnik go spali bez problemu.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby turbina lała mocno było by chyba widać spore zużycie i kopcenie silnika.

No nic.Sam się za to nie biorę zostawię to fachowcowi.

Dzięki za porady jak coś Ci jeszcze przyjdzie do głowy to pisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

luknij na allegro pasuje przepływomierz z kilku aut - ja niestety nie miałem takiego pod ręką

no mi sie zapalał check ale w czasie jazdy potrafił sie zgasić tak do 130 km mozna bylo rozbujać goscia z góry nawet więcej ale tak jak piszesz to wszystko trwało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u kumpla w warsztacie i podłączyliśmy sintrę do komputera.

I wyszły niestwożone rzeczy:

czujnik ciśnienia turbiny

przepływomierz

egr

przekażnik świec

 

Podejrzenie padło na zbyt niskie napięcie wchodzące/wychodzące z komputera lub na czujnikach.

W poniedziałek jadę na oscyloskop na sprawdzenie napięć na czujnikch i komputerze.

Dopiero wtedy zaczniemy sprawdzać i czyścić cokolwiek bo teraz nie wiadomo o co chodzi z tymi odczytami.

 

[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 19:44 ]

No i naprawione.

Koszt 250 zł.

Przyczyną była uszkodzona instalacja elektryczna.

Podobno coś się popaliło.

Niestety nie wiem dokładnie co i jak bo elektromechanik który robił Sinterkę jest dobrym fachowcem ale nigdy nie chce powiedzieć dokładnie co zrobił.

Łobuz jeden :P

No ale najważniejsze że zrobione i śmigam dalej.

 

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość szerszennn

ja napisze swojeobiawy

przy 120-130 km zapala mie sie check nie zauwarzam braku mocy ale zauwarzyłe ze klima przestaje chłodzić i daje ciepłe powietrze po wyłączeniu silnika kontrolka check gasnie i wszystko wraca do normy prosze o porade dziekuje :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności