Skocz do zawartości

Nawiew


Gość Kacper

Rekomendowane odpowiedzi

Zdażyło mi się dwa razy że wentylator nawiewu pracując na najszybszych obrotach wyłączył się całkowicie, a następnie po kilku minutach załączył się ponownie. Wiem że mam filtr pyłkowy do wymiany. Ale nurtuje mnie pytanie czy silniczek ten posiada jakiś termistor zabezpieczający, czy to wina ewentualnych połączeń?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Termistor zabezpieczający lub (czujnik temeratury) jest zamontowany przy szczotkach w silniku podobnie jak w silniku tylnej wycieraczki. Ale podobny efekt jest jak przegrzewa sie moduł sterowania silnikiem. Wybuduj i posprawdzaj.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niebędzie dobrze. Termistor jest poto aby silnik po zatarciu naprzykład się nie spalił bo termistor odłączy zasilanie. Sprawdz czy silnik niema zadużuch oporów.Wyjmij filtry kabinowe i wsadz tam ręke i możesz wtedy pokręcić wentylatorem i sprawdzić czy niema oporów. Jak jest OK to może są zimne luty na oporach do sterowania silnikiem.

Samo się nic nienaprawi a napewno jak będzie najbardziej potrzebne to się uszkodzi.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręci się swobodnie bez oporów . Po pchnięciu wykonuje kilka obrotów. Jedynym oporem jest przepływ powietrza przez filtr co utrudnia prace silniczka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Kręci się swobodnie bez oporów . Po pchnięciu wykonuje kilkanaście obrotów. Jedynym oporem jest przepływ powietrza przez filtr co utrudnia prace silniczka.

Witam mam inny problem chodzi o nawiew czy jest na 1 czy na 5 dmucha tak samo dmucha obroty słychać że są inne , na nogi dmucha tak słabo że chyba jak bym na nie chuchał lepiej bym je ogrzał , ciepło wali ze środkowego nawiewu boczne też jest ok ale dmucha jednostajnie czy jest 1 czy 5 , sprawdzałem wężyki które są podpięte pod regulator nawiewu ,czyli nogi szyba itp ,kręcąc nim wydaje mi się że nic się nie zmienia , jedno gniazdo jest puste ,czyli chyba 4 albo 5 wężyków jest zapiętych , i teraz moje pytanie czy ktoś kiedyś oglądał u siebie panel sterowania od tyłu ,czy wszystkie gniazda mają wężyki ?czy u mnie jeden spadł i to powoduje to że powietrze wali tylko na kratki czołowe , filtr pyłkowy wymieniony i tu też pytanie bo wiem że można go wsadzić odwrotnie , może jakieś foto ktoś zrobi, nagrzewnica działa bo gorące powietrze dmucha tylko zajebiście słabo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wężyków podciśnieniowych to sprawdź najpierw te które są w komorze silnika. U siebie straciłem dwa razy regulacje kierunku nawiewu. Pierwszy raz po wymianie rozrządu - mechanik nie zauważył że oparł się o pasek napędzający alternator i sprężarkę klimy w wyniku czego został przecięty. A drugi raz rozpiął się przy wymianie akumulatora .

Natomiast sam regulator kierunku nawiewu sprawdzałem w ten sposób ( troszkę prymitywny ale skuteczny ) że odszukałem wężyk który idzie w kierunku grodzi silnika (chyba czarny), rozłączyłem, zassałem powietrze i wytwarzając niewielkie podciśnienie nasłuchiwałem czy zmienia się kierunek nawiewu przy zmianie pozycji przełącznika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności