Skocz do zawartości

Dziwny objaw w 2.0 DTL


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Czy to coś poważnego, to nie wiem i okaże się dopiero po sprawdzeniu.

Przepustnica nie jest najdroższym elementem silnika.

Mozesz sprobowac wyczyscic ten czujnik cisnienia doladowujacego. W 2.0 DTI jest na kolektorze dolotowym. Wyczysc to benzyna ekstrakcyjna lub podobnym jakims srodkiem, ropa itp.

Tego nie radzę robić bo załatwisz czujnik na amen.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21260-dziwny-objaw-w-20-dtl/page/2/#findComment-160162
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tego nie radzę robić bo załatwisz czujnik na amen.

dziwne, skoro koledzy wesoł i Brzoza polecają to pod wskazanym przeze mnie linkiem (to raczej doświadczeniu użytkownicy tego typu dieseli).

mógłbyś uzasadnić skąd takie ostrzeżenie? sam przecież używasz benzynki ale może masz jakieś doświadczenia z DTH i DTL w tym względzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21260-dziwny-objaw-w-20-dtl/page/2/#findComment-160160
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zamiast powoływać się na innych, poczytaj o Map sensorach.

Jest tego pod dostatkiem w googlach.

A co do używania , to używam wielu rzeczy, nawet tych o których na tym forum nie godzi się pisać.

 

A zresztą skoro tak lubisz cytaty, to specjalnie dla Ciebie

 

Wewnętrzna budowa czujnika pokazana jest na powyższym rysunku. Ciśnienie doprowadzone przewodem elastycznym do czujnika znajdującego się na przegrodzie czołowej oddziałuje na element piezoelektryczny, przetwarzający jego wartość na odpowiedni sygnał elektryczny o charakterze liniowym. Elementem aktywnym mierzącym bieżące zmiany ciśnienia jest silikonowy zespolony miniukład (tzw. "chip") o powierzchni 3 mm2 i grubości 250 m m, w który wtopiono piezorezystory czułe na działanie ciśnienia. W miniukładzie znajduje się także komora próżniowa pełniąca rolę przepony uginającej się pod wpływem ciśnienia. Komora umieszczona jest na ściance od strony kolektora dolotowego i przykryta jest silikonową warstwą ochronną o grubości 25 m m. Od zewnątrz komora jest zamknięta płytką szklaną. Zmiany ciśnienia w kanale kolektora dolotowego oddziałują na warstwę ochronną, powodując zmianę rezystancji piezoelementu. Powstająca zmiana napięcia w obwodzie zostaje wykryta przez urządzenie sterujące. Czujnik działa więc jak tensometr mierzący naprężenie odkształcalnych elementów, będące miarą różnicy ciśnień między ciśnieniem w kolektorze dolotowym a próżnią w komorze odniesienia. Wzrost ciśnienia powoduje proporcjonalny wzrost napięcia sygnału.

Zarówno miejsce pomiaru, jak i odpowiedni materiał i długość przewodu mają zasadnicze znaczenie dla jakości poprawnego pomiaru ciśnienia. Ze względu na to, że czujnik może być wrażliwy na niektóre czynniki chemiczne (pary paliwa, para wodna), zgodnie z zaleceniami powinien być montowany rurką doprowadzającą ciśnienie skierowaną do dołu. Zabezpiecza to przed dostania się paliwa do środka, zakłóceniami sygnału i zniszczeniem elementów aktywnych czujnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21260-dziwny-objaw-w-20-dtl/page/2/#findComment-160158
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zmieniłeś egr na nowy nie używany, czy używany?

 

P1220 Series Throttle Control System Malfunction

Uszkodzenie systemu kontroli przepustnicy.

pokażcie mi w dieslu przepustnicę ;) . Może chodzi raczej o egr z klapą gaszącą albo o czujnik ciśnienia doładowania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21260-dziwny-objaw-w-20-dtl/page/2/#findComment-160128
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A zresztą skoro tak lubisz cytaty, to specjalnie dla Ciebie

 

nie podważam tej argumentacji ale uważam że jeśli coś się sugeruje to warto wyjaśnić dlaczego i dobrze się stało, że to wrzuciłeś :beer:

 

nie wiem czy dobrze szukam ale cytat pochodzi z tej strony?

http://corsa-b.cba.pl/map.htm

czy czujnik czujnikowi równy? bo ten chyba z benzynowego C14NZ (nie wiem czy to ma znaczenie)

 

jakkolwiek nie szukam (elektroda, klub viki) piszą ludzie, że się lubi zapaprać i czyszczą tak jak piszą kol. wesoł i Brzoza

 

tutaj linki kol. Brzozy gdzie znajduje się ten czujnik w DTL:

http://img257.imageshack.us/img257/155/p103029665.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/7811/p1020383kd1.jpg (ten z lewej)

 

a w DTH wygląda chyba tak:

http://images25.fotosik.pl/233/614a4fda1d399b88.jpg

ale nie jestem pewna więc proszę mnie poprawić gdyby to nie ten ;)

 

z tego co zrozumiałam odpiąć wtyczkę odkręcić jedną śrubkę i beną ekstr., ropą lub WD (ale tutaj najlepiej gdyby wypowiedział się ktoś kto już to robił - przy okazji dowiemy się czy uszkodził)

 

kolejna ciekawa lekturka dla autora wątku:

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=28637&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

i cytat z niej:

Zamień te elektrozawory .Jeden obok akumulatora . A drugi na nadkolu obok alternatora sa tej samej wartości ..oczywiście jest tam tez drugi obok akumulatora .To odczytaj dane , bo jeden jest mniejszej wartości od klapek zawirowań.Tylko nie pomyl sobie przewodów podciśnieniowych. Zaznacz jak maja być wsadzone itp. I zobaczysz czy jest tak samo czy coś innego będzie objawiało , gdy będzie dobre turbo , a np bedzie wyskakiwać kontrolka przy 3000-3500 To wymieniasz elektrozawór ,lub go próbujesz zregenerować i po kłopocie.

ta metoda z podmianą elektrozaworów pojawia się też w innych tematach np:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1276214.html

sporo miejsca poświęca się przy okazji pomylonym lub uszkodzonym przewodom podciśnieniowym więc to chyba kolejny dobry trop.

pojawia się w tym temacie też kontekst wilgoci i styków

a na vkp ktoś pisał o tym:

o czujniku doladowania pisalem juz gdzies ... u mnie wyskakiwal blad pzrewaznie w wilgotne dni, pojechalem do znajomego na Techa ... posprawdzal, a ze na Techu wyskiakiwaly mu rowniez przy pomiarach jaies glupoty (tak to okreslil) ... zdjelismy czarna pokrywe przeczyscil styki na czujniku i w kostce oraz podoginal styki w kostce zeby lepiej trzymaly od tamtej pory wszsytko ok

też na vkp i tutaj już kilkukrotnie mignęła mi informacja, że P0400 ma wiecej niż jedno znaczenie i niekoniecznie dotyczy bezpośrednio EGR. lubi występować w towarzystwie innych błędów i trzeba troszkę pogłówkować nad przyczyną :wesoly:

 

z góry przepraszam za to, że głównie posługuję się cytatami ale być może komuś te informacje podsuną jakiś pomysł.

co do czyszczenia czujnika mam nadzieję, że któryś z kolegów powróci jeszcze do tego tematu czy można go w ten sposób uszkodzić bo to istotny wątek tej dyskusji (może dowiem się czegoś nowego), pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21260-dziwny-objaw-w-20-dtl/page/2/#findComment-160112
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności