Gość Anonymous Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Czesc, przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą (X14XE) i mam małe pytanie. Otóż zarówno w TIS, jak i w "Sam naprawiam..." jest napisane, że koło pasowe należy ustawić 60st przed GMP, następny punkt to zdejmowanie paska rozrządu, kiedy to rozrząd powinien być ustawiony w punkcie GMP (wg opisu). Może mi ktoś powiedzieć, jak powinien być ustawiony rozrząd? Wydaje mi się, że powinienem ustawić 60st przed GMP i ściągnąć pasek przy takim ustawieniu. Dopiero przy montażu wszystkiego ustawić koło pasowe i koła rozrządu w punkcie GMP, ale nie jestem pewien a trochę boję się coś schrzanić. ps. głowicę będę oddawał do regeneracji, więc wałki rozrządu i tak pewnie poprzestawiają dzięki za pomoc pozdr. Slawek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21288-ustawienie-rozrz%C4%85du-przy-zdejmowaniu-g%C5%82owicy-x14xe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Witaj. Robiłem to samo z moim 16 16V. Może zupełnie niemetodycznie, bo nie jestem mechanikiem, ale zupełnie nie zwracałem uwagi na kąty. Koła zębate wałków rozrzadu mają znaki, podobnie jak i okło zębate na wale. Odkręciłem koło pasowe wału, wkręciłem w wał wykręconą wcześniej śrubę, i obracałem wałem aż znaki na kołach rozrzadu znajdą się na przeciwko siebie, jednocześnie znak na kole zębatym wału ustawi sie naprzeciwko znaku na dolnej osłonie (plastikowej). O ile dobrze pamiętam , znaki na kołach wałków zchodza się co drugi obrót wału korbowego. Jak już tak ustawiłem wszystkie trzy znaki zdemontowałem rozrząd i wszystko co potrzeba, pamiętając o tym , aby nie ruszać wału korbowego. Jak już wszystko było gotowe do złożenia, ustawiłem wałki rozrządu tak , aby znaki na kołach znalazły sie na przeciwko siebie, i po sprawie. Tyle generalnie o samym montażu, a pamiętac oczywiście należy o właściwym naciągu paska rozrządu, o jego właściwym wstępnym naciągu pompą płynu chłodzącego (o ile będziesz ją przy okazji wymieniał), o sprawdzeniu zgrania trzech znaków kół i naciągu po krótkiej pracy itp. To chyba tyle. Gdzieś czytałem o jakichś blokadach wałków rozrządu ,aby nie dopuścić do ich obrotu przy montażu - nigdy czegoś takiego nie miałem, a montaż nie jest generalnie trudny - u mnie wałek po stronie wydechu ustawiony jak należy pozostaje w takim położeniu, a wałek po stronie ssania faktycznie cofa sie , ale o jeden czy dwa ząbki , więc nie ma problemu z jego ujarzmieniem. Powodzenia i pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21288-ustawienie-rozrz%C4%85du-przy-zdejmowaniu-g%C5%82owicy-x14xe/#findComment-160116 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roger22 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 powiem ci jak ja wymieniam rozrzady rysuje sobie swoje znaki naprzykład białym korektore i jak bedziesz wymieniał pompe to tez nie zapomnij jej zaznaczyc takze jesli tylko wymieniasz uszczelke to zawozisz samą głowice bez wałków moja rada sam sobie dokładnie zaznacz wszystkie koła a potem sobie ustawisz bez problemu do swoich znaków   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21288-ustawienie-rozrz%C4%85du-przy-zdejmowaniu-g%C5%82owicy-x14xe/#findComment-158455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.