Skocz do zawartości

ustawienie rozrządu przy zdejmowaniu głowicy [X14XE]


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Czesc,

 

przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą (X14XE) i mam małe pytanie. Otóż zarówno w TIS, jak i w "Sam naprawiam..." jest napisane, że koło pasowe należy ustawić 60st przed GMP, następny punkt to zdejmowanie paska rozrządu, kiedy to rozrząd powinien być ustawiony w punkcie GMP (wg opisu).

 

Może mi ktoś powiedzieć, jak powinien być ustawiony rozrząd?

 

Wydaje mi się, że powinienem ustawić 60st przed GMP i ściągnąć pasek przy takim ustawieniu. Dopiero przy montażu wszystkiego ustawić koło pasowe i koła rozrządu w punkcie GMP, ale nie jestem pewien a trochę boję się coś schrzanić.

 

ps. głowicę będę oddawał do regeneracji, więc wałki rozrządu i tak pewnie poprzestawiają

 

dzięki za pomoc

 

pozdr.

Slawek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witaj.

Robiłem to samo z moim 16 16V. Może zupełnie niemetodycznie, bo nie jestem mechanikiem, ale zupełnie nie zwracałem uwagi na kąty. Koła zębate wałków rozrzadu mają znaki, podobnie jak i okło zębate na wale. Odkręciłem koło pasowe wału, wkręciłem w wał wykręconą wcześniej śrubę, i obracałem wałem aż znaki na kołach rozrzadu znajdą się na przeciwko siebie, jednocześnie znak na kole zębatym wału ustawi sie naprzeciwko znaku na dolnej osłonie (plastikowej). O ile dobrze pamiętam , znaki na kołach wałków zchodza się co drugi obrót wału korbowego. Jak już tak ustawiłem wszystkie trzy znaki zdemontowałem rozrząd i wszystko co potrzeba, pamiętając o tym , aby nie ruszać wału korbowego. Jak już wszystko było gotowe do złożenia, ustawiłem wałki rozrządu tak , aby znaki na kołach znalazły sie na przeciwko siebie, i po sprawie. Tyle generalnie o samym montażu, a pamiętac oczywiście należy o właściwym naciągu paska rozrządu, o jego właściwym wstępnym naciągu pompą płynu chłodzącego (o ile będziesz ją przy okazji wymieniał), o sprawdzeniu zgrania trzech znaków kół i naciągu po krótkiej pracy itp.

To chyba tyle. Gdzieś czytałem o jakichś blokadach wałków rozrządu ,aby nie dopuścić do ich obrotu przy montażu - nigdy czegoś takiego nie miałem, a montaż nie jest generalnie trudny - u mnie wałek po stronie wydechu ustawiony jak należy pozostaje w takim położeniu, a wałek po stronie ssania faktycznie cofa sie , ale o jeden czy dwa ząbki , więc nie ma problemu z jego ujarzmieniem.

Powodzenia i pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci jak ja wymieniam rozrzady rysuje sobie swoje znaki naprzykład białym korektore i jak bedziesz wymieniał pompe to tez nie zapomnij jej zaznaczyc takze jesli tylko wymieniasz uszczelke to zawozisz samą głowice bez wałków moja rada sam sobie dokładnie zaznacz wszystkie koła a potem sobie ustawisz bez problemu do swoich znaków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności