Skocz do zawartości

Odpowietrzanie sprzęgła.


Gość STRUS_TM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Jakby ktoś miał problem z odpowietrzeniem układu wysprzęglania (a taki się często pojawia-"znika" pedał np.po odłączeniu przewodów)-jest jeden sposób.Na odpowietrznik zakładamy wężyk wypełniony płynem (takim jak w zbiorniczku) i po popuszczeniu go,sprężonym powietrzem "wpychamy" olej do układu. To trochę tak "od tyłu" :wesoly: Odpowietrznik znajduje się pod przewodem powietrznym łączącym filtr pow. z przepustnicą. Miałem właśnie dzisiaj taką przygodę-rano okazało się ,że sprzęgło "bierze" bardzo nisko.Po wymianie oleju(chyba jeszcze od nowości) i próbie odpowietrzenia-szok-pedał idzie do dna i nic. Dopiero telefon do kolegi i j/w. :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć! Jak sam napisałeś-wcisnąć go! Kup w sklepie przewód igielitowy fi 6 ( 1m) i wciśnij go na odpowietrznik.Jak będzie za luźny-możesz go ścisnąć drutem. :lol: Jak masz mocne płuca,to możesz ich użyć zamiast sprężarki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za odpowiedź :wesoly:

Okazało się jednak, że pompa sprzęgła jest do wymiany...

Dzisiaj "zdechł" mi pedał sprzęgła. Jakiś taki luźny i płyn ucieka. Dolałem do MAX i za 5 minut... sucho w zbiorniczku. Czytam na Forum, że to może być pompa. Ciężko znaleźć w internecie... Ile taka pompa może kosztować?

Czy pompa to to samo co "wysprzęglik". Jeżeli nie - to co to jest ten "wysprzęglik"? Czy może to być przyczyną mojej usterki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa to nie to samo co wysprzęglik

http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=wysprz%C4%99glik+sintra&description=1&country=1

Po wycieku dojdziesz gdzie puszcza, ale to musisz sam obadać

Wysprzęglik jest zamontowany w kołnierzy skrzyni i między nią a silnikiem powinno być mokro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość czesiek1977

Witam wszystkich.Od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem.Otóż muszę je odpowietrzać średnio co 3 tygodnie ponieważ z dnia na dzień sukcesywnie go ubywa szczególnie jak jest zimno aż w końcu biegi zaczynają nie wchodzić i znowu trzeba odpowietrzyć. 2 lata temu wymianiałem pompę sprzęgła i odpowietrznik bo miałem uszkodzone.Dodam że nie ubywa mi płynu stan utrzymuje się cały czas.Nie mam już pomysłu co może się dziać i dlaczego takie cyrki są.Może ktoś ma jakieś pomysły i coś podpowie z góry dziękuję.

 

 

 

połączyłem z podobnym tematem / Kacper

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wycieków nie masz i nie ubywa płynu to wymieniłbym w pierwszej kolejności pompkę sprzęgła, ze względu na dużo łatwiejszy dostęp. Jak będziesz miał problem z znalezieniem nowej to możesz adaptować pompkę z Astry http://forum.opel24.com/topic/43057-Wyjecie-pompy-sprzegla/page__view__findpost__p__453777

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowym klubowiczem. Proszę o pomoc innych kolegów.

Szukałem podobnych tematów lecz troszkę różnią się od mojego problemu ze sprzęgłem.

Otóż kilka miesięcy wcześniej postanowiłem wymienić płyn w układzie sprzęgła ponieważ poprzedni miał rudy kolor i nie był wymieniany od kilku lat

( wersja poprzedniego właściciela). Po wymianie okazało się że sprzęgło (po jakimś czasie) zaczęło troszkę ślizgać. Zostało odpowietrzone ponownie i problem jakby ustąpił. Lecz autem nie można było już ruszać z tzw. piskiem ( wcześniej nie było takiego problemu )! Niedawno żona zakomunikowała mi

( ona jeździ głównie Sintrą )że coś nie gra ze sprzęgłem, okazało się że łapie przy samej górze i ślizga na wyższych biegach ( nie zawsze ). Test ruszania na 3 biegu przeszedł bez problemu od razu gaśnie. Przepompowałem płyn i problem nie ustępuje. Mam pytanie;

- czy płyn który miałem od roku i który wlałem też może być zły (DOT4)? Nie wiem jaki był poprzedni!

- co mogło się uszkodzić po wymianie płynu ?

- czy mogła uszkodzić się pompa sprzęgła? A może raczej wymiana czystego płynu wyczyściła pompę i teraz przepuszczają manżety ?

Zdarza się że w czasie dłuższej podróży (jak silnik jest mocno rozgrzany) jest nawet lepiej i da się jechać. Proszę o pomoc w tym temacie.

Jeszcze kilka szczegółów; wymieniane było całe sprzęgło + wysprzęglik jakieś 20 tys km temu i nie było możliwości spalenia sprzęgła!

Generalnie problem nastąpił po wymianie płynu - pedał łapie wysoko, i czasami ślizga sprzęgło nawet do tego stopnia iż jest problem z płynnym przyspieszeniem czasem mogę jechać w trasę kilkaset kilometrów i jest w miarę ok?! Proszę o porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uszkodzeniu pompki lub wysprzęglika będzie raczej problem z włączeniem biegu.

Opisane objawy wskazują raczej na samo sprzęgło. Jednak 20tyś to bardzo mało aby już był jego koniec, chyba że trafiłeś na naprawdę kiepskiej trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności