Skocz do zawartości

Najbardziej zaniedbana Astra F w kraju ;))


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Pokażę Wam mojego brzydala, może kogoś zainteresuje...

 

Moja przygoda z Astrą zaczęła się bodajże w 2002 roku jak nabyłem c16se (1.6Si) w 3 drzwiach. Jakoś to jechało, później się zagazowało, zrobiłem jakieś 170k km na gazie, w między czasie dwa motory dokładałem bo padały jak kawki i w końcu nabyłem takie cuś:

 

Dołączona grafika

 

Miałem to ładować w mojego trupka bo polubiłem go i troszku był lakierniczo poprawiony itd, ale patrząc na śmieszne ceny leciwych aut zdecydowałem inaczej... postanowiłem dokupić budę do silnika ???

Wybór był prosty: żadna igła blacharska, żeby nie przepłacać (zakładałem że zrobię całość), jak najlepszy rocznik i full wyposażenie.

 

Wybrałem się na wycieczkę do sąsiadów z zachodu, dojechałem praktycznie w Alpy i padło na coś takiego:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Ogólnie autko spoko technicznie, zawieszka nie zbita, w końcu po dziurach nie latał, więc wziąłem, trochę przygryzione bo nie był garażowany, ale wziąłem :drunk:

 

Oto specyfikacja:

 

Rok: 1996, pierwsza rejestracja styczeń 1997r.

Silnik: 1.8 16v (x18xe)

 

Wyposażenie:

- 2 x AIRBAG

- ABS

- wspomaganie

- el. szyby

- el. szyberdach

- elektryczne podgrzewane lusterka

- klimatyzacja

- skórzana kierownica

- światła przeciwmgielne

- spryskiwacze reflektorów

- podłokietnik w tylnej kanapie

 

W spadku po poprzedniej Aśce zostały koła, Borbet T 16", ranty w polerce

 

Przód 7,5 cala:

 

Dołączona grafika

 

Tył 9 cali:

 

Dołączona grafika

 

Wyszło z tego coś takiego:

 

Dołączona grafika

 

Zawieszenie to sprężyny Irmscher -40mm i amory weitec

 

Minęło dni kilka, przyszła pora na motorek. Obróbka głowicy (dotarcie zaworów, nowe uszczelniacze, minimalne planowanie), wszystkie nowe uszczelki i to, co trzeba było zmienić... Skrzynia została F18CR. Całe klocki rozłożyli i poskładali mi ojciec z wujkiem, więc nie mogę mówić o kosztach swapa :drunk:

 

Kat wywaliłem, ale środek dałem nowy seria gsi 16v walkera, koniec był zdrowy w aucie, dwururka HP.

 

Wymieniłem filtry, tarcze i klocki hamulcowe + płyn, nowe przewody wn, nowa kopułka, nowy rozrząd, olej 10w 60.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Kolejnym ruchem był zakup kilku elementów stylingu i audio... lampy, radio, wzmak, głośniki przód... oraz wywalenie znaczka z seryjnego grilla ze starszych roczników, sprzed liftingu (zdjęcia z telefonu):

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Z myślą o malowaniu całego fura zakupiłem zderzak z halogenami przód, zderzak tył i progi GSi.

 

Dalej przyszedł czas na blacharkę i lakierkę.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Kolor, to "olive metalic" z palety BMW, lecz ostro zmodyfikowany poprzez dodanie sporej ilości złotej i białej perły...

 

Wyszło coś takiego:

 

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Po złożeniu:

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Kolejną rzeczą, jaką zrobiłem w aucie, były:

 

- zmiana kół na Schmidt VN-Line w rozmiarze 16x9 z oponą 215/40

- zmiana zawieszenia na nowy komplet z eBay firmy "KRZAK" - zestaw sprężyn i amorów gazowych -70mm/-50mm tytułu jakiegoś Fat-Grip, GT Cupline i innych tego typu tanizn. Póki co wywalenie 4k złotych na gwint KW jakoś mi nie pasowało :drunk:

 

Jakby jeszcze ktoś miał wątpliwości, dlaczego nie mam hokeja pod zderzakiem. Mimo, że spad jest naprawdę łagodny, to kroili go pode mnie:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Jakiś zapomniany kawałek dworca:

 

Dołączona grafika

 

A tutaj ja z połamanymi trzema kośćmi w śródstopiu :drunk:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

No to polecieli na wakaje :roll:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Pod maską była paskudna czerwona pokrywka świec - do niczego nie pasowała... i ten czerwony napis SFI. Jako, że wiele czerwonych elementów nie posiadam, to pokrywka poszła w czarno, napisy w polerkę i jest tak:

Dołączona grafika

 

Hamowałem słabo, trzeba było zmienić tarcze i klocki. Skoro już robota, to poszedłem inną drogą i powiększyłem hamulce... Zaciski z Calinki i tarcze 284mm

 

Reperaturki:

 

Dołączona grafika

 

Stare i nowe:

 

Dołączona grafika

 

Tył przed czyszczeniem:

 

Dołączona grafika

 

Malujemy:

 

Dołączona grafika

 

Przy okazji kilka nowych pierdółek - wsporniki amortyzatorów, łożyska amortyzatorów, sworznie wahaczy - wszystko było od nowości, nigdy nie zmieniane, należało się za to zabrać, bo pukało i tłukło i co tylko:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Zaciski na miejscu:

 

Dołączona grafika

 

Tył po zmianie:

 

Dołączona grafika

 

Przód po zmianie:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Zmieniłem kierkę na drewnianą MOMO 32cm... Do tego dorobiłem brązowe mieszki ręcznego i gałki zmiany biegów:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Jakoś nie pasowało to do wnętrza, to na biegu dopasowałem wnętrze w tej samej skórce co mieszki :drunk:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Ostatnim nabytkiem był zestawik kuty prosto od kowala:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Tłoki dają stopień sprężania 8,5:1 więc chyba prosta sprawa, po co się znalazły :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21354-najbardziej-zaniedbana-astra-f-w-kraju/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jakbyś miał za dużo wolnego czasu :roll: podrzucę Ci Lagune 2 może co nie co by się jej przydał malutki lifting ???

 

Ładnie a jeśli chodzi o kolor wewnątrz autka - to kwestia gustu :drunk: Ogólnie duży pozytyw za zapał.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21354-najbardziej-zaniedbana-astra-f-w-kraju/#findComment-159463
Udostępnij na innych stronach

Sorry, nic na "F" :drunk:

Ale Astrę to masz F :drunk:

Naprawdę gratuluję świetnego efektu prac :roll:

Ciekawy kolorek sobie wybrałeś muszę powiedzieć ???

Brakuje tylko jakiegoś wykresiku z hamowni czy coś :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21354-najbardziej-zaniedbana-astra-f-w-kraju/#findComment-159455
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności