Skocz do zawartości

Wyciek płynu chłodzącego – awaria ?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam :shock:

Prawdopodobnie mam awarie układu chłodzącego w swoim samochodzie

Opel zafra 1,8 16v r 2001 +LPG sekwencja

Po przejechani w ciągu 48h ponad 1000 km – po 2 dniach zaczął mi się pojawiaj komunikat sprawdź pozim płynu chłodzącego – sprawdziłem był ubytek dolałem –

Kolejny dzień w godzinach popołudniowych – kolejny komunikat sprawdź poziom płyn chłodzącego- był na minimum w zbiorniczku – auto wprowadziłem do garażu.

Rano sprawdzam – (wcześniej podłożyłem stare dywaniki pod auto) nie ma płynu – dolałem by wszystko było Oki. Po wyprowadzeniu auta nie zauważyłem wycieków.

 

Przejechałem około 15 km i pod pracą na parkingu z pod maski wydobywał się dym, po węchu , sprawdzeniu pod autem stwierdziłem że to płyn chłodniczy, ze zbiorniczka nic nie ubyło , a kapało z pod auta .

Pogoda deszczowa mokro wszędzie trudno określić czy to na pewno płyn . Po zaprowadzeniu tego samego dnia do znajomego warsztatu na kanał , zostało stwierdzone że to prawdopodobnie trójnik (rurka gumowa) od pompy do całego układu (głowica , obieg cieczy) .

Trzy wyjścia

1- na dole pompa

2- na górze w lewo obieg

3- na górze w prawo obieg do głowicy

 

sączył się tam po na ciśnieciu trójnika płyn chłodzący .

Próbowałem zamówić to w serwisie- bez zdejmowania z auta – kilka prób nie udanych oczekiwani 3 -4 dni robocze cena około 150 zł

 

Auto stało bez odpalania 48h – kiedy stwierdziliśmy że musimy rozebrać by spisać nr gumy dla serwisu, sprawdziliśmy wycieki w tamtej okolicy .

Brak wycieków – nie zauważono wycieków , auto zostało odpalone , kilka krotnie zagrzane do temperatury włączenia się wentylatora, później jeszcze kilkunastominutowa jazda. Ponowny wjazd na kanał i żadnych wycieków.

 

Odebrałem auto bez wymiany gumy tak jak odstawiłem , przejeździłem weekend i nic , poziom płynu jest Oki , temperatura się utrzymuje tak jak wczesniej, brak komunikatów.

 

Koledzy co mogę jeszcze sprawdzić by się upewnić że jest Oki . tak by spokojnie jechać na wczasy .

Jak sprawdzić czy cały obieg cieczy jest Oki ?

Licze na wasze wsparcie

 

PS. Mam zdjęcia dokładnie gdzie zauważyłem wyciek i o którą cześć chodzi . mogę wysłać na pw .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Znalazłeś usterkę, naprawiłeś, jest o.k., to po co się martwić na zapas.?

Miłego wczasowania. :shock:

napisałem że nie naprawiłem - a wycieku nie ma - odebrałem bez wymiany , jak bym wymienił to bym sie nie martwił i bym nie pisła na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Sorry, coś niedokładnie przeczytałem.

Jeśli wyciek był na trójniku, to uszkodzony wąż sam się nie naprawił.

Chyba, że jest minimalne uszkodzenie, które puszcza, gdy wzrośnie ciśnienie w układzie chłodzenia.

Sprawdź kompresję, bo kto wie ,czy nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą.

Poobserwuj zbiornik wyrównawczy, czy nie pojawiają się pęcherze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie mam pęcherzyków w zbirniczku , korek wlwu oleju jest oki nie ma nalotów jasnego koloru, bagnet od oleju jest tez czysty - wiec nie wskazuje nic na uszczelke pod głowica

jak sprawdzić ciśnienie płynu - tak to zrozumiałem

co jeszcze sprawdzic poobserwować ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

korek wlwu oleju jest oki nie ma nalotów jasnego koloru, bagnet od oleju jest tez czysty

Jeśli płyn będzie zasysany do cylindra, to olej będzie czysty.

jak sprawdzić ciśnienie płynu

Trzeba mieć manometr nakręcany na zbiornik.

Ja pisałem o kompresji cylindrów.

 

Możliwości są trzy, bo w oleju wody nie ma.

1.wycieki na zewnątrz.

2.przecieki do cylindrów przez uszczelkę.

3.jedno i drugie równocześnie.

 

Sprawdzałeś wnętrze samochodu?

Może z nagrzewnicy gdzieś cieknie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Miałem identyczne objawy (silnik 2.0 turbo). Wymienić musiałem zbiornik płynu chłodzącego, ponieważ nadłamał się jeden z króćców na który nałożony jest wężyk(wykończyła go temperatura) Obejrzyj dokładnie wszystkie połączenia, trzeba poruszać wężyki ponieważ może to być niewidoczne gołym okiem. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No i mam nadzieje że już będzie Oki

 

Była minimalna dziurka na trójniku , dodatkowo przykryta kolejną warstwą gumy (oryginał ) jak rosło ciśnienie a auto było rozgrzane to wtedy ubywał płyn bez większych wycieków – jak już było naprawdę ostro to był większy ubytek a dało się to dopiero zdiagnozować po rozebraniu trójnika.

 

Zastanawiam mnie jedno jak u Was wygląda wskazanie temp-

Czy jak się zgrzeje to stoi na 90- stopni ?

Czy jak się rozgrzeje stoi na 90 – wychyla się w kierunku (np. 95 – połowa zakresu od 90 do 100 ) 100 i po pewnym czasie wraca na 90 ?

Czy jak się rozgrzeje stoi na 90 wychyla się na wspomniane 95 i stoi ?

 

Nie wiem co mogę jeszcze zrobic by sprawdzić czy jest właściwie ? wydaje mi się że zawsze stała na 90 i było Oki /

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności