Gość Anonymous Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Witam. Niestety po moich przebojach z uszczelką pod głowicą w moim aucie spotkała mnie kolejna awaria. Otóż w zeszły piątek jeździłem trochę po warszawie. Nic nie zapowiadało katastrofy, gdy nagle auto na środku skrzyżowania zgasło. Bez żadnego mulenia czy coś, po prostu zgasł (a paliwo było). Próbowałem auto odpalić, ale udało się dopiero po kilkunastu próbach i około 5 minutach. Zjechałem na pobocze, postałem chwile, zajrzałem pod maskę, lecz nic nie zauważyłem. Odpaliłem, przejechałem 100 metrów i to samo. Gaśnięcie, nie możliwość odpalenia, odpoczynek, przejachanie 1 km i znowu to samo. W końcu kumpel mnie scholował do domu. W sobotę rano poszedłem do auta, odpaliłem za pierwszym razem, żadnych problemów. Trochę pogazowałem, postał chyba ze 25 min, postanowiłem wyjechać z parkingu. Przejechałem 1 km, zgasł, ale odpalił za pierwszym razem. Zjechałem na parkinh, pochodził jeszcze z 10 min, zgasł, po 3-4 próbach zrezygnowałem. Wróciłem po kilku godzinach, odpaliłem za pierwszym razem i zgasł już na parkingu. Mam dosyć blisko warsztat (ul. Ostroroga 18b Best Auto Service, 4 km drogi) postanowiłem pojechać. Dojechałem bez problemów, stanąłem na kanale. Silnik zgasł może po jakichś 10 minutach po tym jak mechanik co raz trochę mu przygazowywał. Nie mógł odpalić, koleś odpiął przewód od filtru paliwa i stwierdził, że jak kręcę rozrusznikiem to nie leci paliwo a filtr paliwa nie jest do końca pełny, tak jak według niego powinien być. Jednym słowem nie daje paliwa. Potem on jeszcze go badał, ja wyszedłem, telefonicznie powiadomił mnie, że komputer wykazał awarię krzywki (wałka?) pompy wtryskowej. Podobno może udowodnić to wydrukiem. Powiedział, że krzywka czasem nie "układa" się tak jak trzeba i nie daje ciśnienia na wtryski a auto nie pali. Powiedział, że jej niedziałanie nie jest związane z temperaturą i że jest całkowicie przypadkowe. Trochę mnie to zdziwiło, bo auto wykazywało dziwną regularność, że jak się zagrzało do końca to wtedy gasło, nigdy na zimnym silniku. Pytanie do was jest takie, co myślicie o takiej analizie usterki? Czy komputer może mu aż tak dokładnie powiedzieć, co się zepsuło w pompie wtryskowej? No i czy jest to do naprawienia czy lepiej kupić nową (używaną) pompę? Przeglądając oferty na allegro zauważyłem, że jest kilka rodzajów pomp do Y17DT. Czy jesteście mi stanie powiedzieć, która jest właściwa, no i czy cena za nie oczekiwana jest właściwa. Oto namierzone aukcje: http://moto.allegro.pl/it...suzu_y17dt.html http://moto.allegro.pl/it...7dti_y17dt.html http://moto.allegro.pl/it...va_1_7_dti.html http://moto.allegro.pl/it..._7_1_7_dti.html http://moto.allegro.pl/it..._dti_isuzu.html Szczególnie ta ostatnia mnie zaciekawiła, szczególnie, że koleś napisał, że to Bosch a nie Denso. A więc będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady w tej sprawie, jak tą sytuację rozwiązać i czy ewentualnie nie powinienem darzyć tego mechanika ograniczonym zaufaniem. Będę bardzo wdzięczny za szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21479-ci%C4%85g-dalszy-problem%C3%B3w-z-y17dt/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Kolego opisane przez Ciebie objawy i szczątkowy podany przez Ciebie błąd wykryty przez mechaników wykazuje na uszkodzenie sterownika pompy wtryskowej, który jest jak najbardziej do naprawienia. Jeśli wykryte w czasie diagnozy błędy to: P0251 Nieprawidłowa funkcja zaworu przelewowego lub P0216 Za wysokie napiecie w obwodzie sterujacym rozpoczeciem wtrysku P0216 Za niskie napiecie w obwodzie sterujacym rozpoczeciem wtrysku P0216 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) P0216 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) to na 99% masz uszkodzony sterownik pompy. Zerknij na ten link (niemiecki) http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=33 Koszt zregenerowania takiego sterownika to około 300 zł. Najlepiej podmienić sterownik na sprawny i pojeździć aż do dobrego nagrzania silnika. Jeśli objawy się nie powtórzą to przyczyna będzie znana. Pamiętaj, że zawsze możesz sam odczytać błędy metodą gazu i hamulca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21479-ci%C4%85g-dalszy-problem%C3%B3w-z-y17dt/#findComment-158202 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Kolego Rosetex dzięki wielkie za wsparcie! Ja po lekturze forum tego i OCFC także doszedłem do takiego samego wniosku, że to moduł. Ale koleś uparcie twierdzi, że to krzywka w pompie:( Zrobię tak: wezmę jutro od niego odczyt z komputera i wrzucę go tu, bo niestety nie podał mi konkretnego nr. błędu. Podejrzane wydaje mi się także, że jak przyszedłem do warsztatu, to mechanik powiedział, że po rozmowie tel ze mną jego szef przekazał mu, że trzeba będzie naprawiać pompę. Wydało mi się to dziwne, szczególnie że ja zwracałem uwagę na moduł, nie pompę. Będę miał nr. błędu to go tu wrzucę i będzie można dalej myśleć. Dzięki za pomoc! PS: Czy nikt jeszcze nie zrobił tłumaczenia tej niemieckiej strony? Ten link przewija się w wielu oglądanych przeze mnie tematach, ale wydaje mi się bezużyteczny z powodu braku jego tłumaczenia:(   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21479-ci%C4%85g-dalszy-problem%C3%B3w-z-y17dt/#findComment-158190 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Usłyszałeś od mechanika o pompie, bo to standardowa śpiewka mało kumatych mechaników w temacie tego silnika. Oczywiście bez pełnej diagnozy nie można wykluczyć pompy, ale awarie pompy a nie sterownika to 1/10 awarii. Tłumaczenie tego dokumentu będę miał od człowieka z autokącika, lecz na razie go nie ma w kraju i tłumaczenia nie ma. Od biedy możesz poczytać sobie przez translator: link do tłumaczenia dokumentu przez Google Translator   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21479-ci%C4%85g-dalszy-problem%C3%B3w-z-y17dt/#findComment-158188 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin 2614 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Umnie jak był walniety sterownik to był problem z odpaleniem ,nieważne czy ciepły czy zimny silnik.Raz zapalił za pierwszym inny raz za piątym.Ja znalazłem znajomego elektronika Który rozlutowal płytke zgodnie z opisem z wyżej wymienionej stronce i wylutowal kondensator mial 1500mikrofaradów a po zmierzeniu było 1200mikrofaradó.Wlutowal nowy 1800mf. Na tej stronce jesli dobrze doczytałem zalecaka 2200mf.Ale jest ok pali za pierwszym. Nieradze jednak samemu sie za to brac potrzebny sprzet rozlutownica z odsysaniem bo troche tam tego jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21479-ci%C4%85g-dalszy-problem%C3%B3w-z-y17dt/#findComment-157122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.