Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio śledziłem pewien temat dotyczący odczytu wyposażenia auta po numerze VIN. W kilku przypadkach spotkałem się z opisem: 3 warstwy lakieru lub w innym przypadku 4 warstwy. Wynika z tego, że dla różnych kolorów i typów lakieru są różne techniki malowania. I tak fabrycznie auta mogą być pokrywane powłokami lakierniczymi o różnych grubościach.

 

A tak z innej beczki - zawsze bawili mnie fachowcy biegający wokół auta i próbujący zbić cenę zakupu tylko dlatego, że jakiś element karoserii był malowany. Mało który z nich zagląda do silnika lub potrafi zdiagnozować jego poprawną pracę (bez obrazy..).

 

Bardziej obawiał bym się kupić samochód który przez blacharza był potraktowany palnikiem a nie wyklepany i porządnie wykończony masą szpachlową. Palnik zawsze po kilku latach objawi się ogniskami rdzy.... zresztą po tegorocznej zimie wiele aut będzie posiadało piękne nowe powłoki lakiernicze a nie uczestniczyły w wypadkach na autostradach tylko w 'niewinnych' otarciach podczas manewrów na ośnieżonych i oblodzonych parkingach.

 

Pozdrawim.

 

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

OrkaN, Dobre podejście do tematu. Ja dodam od siebie, że czasami się zdarza np w transporcie nowiutkich aut do salonu, że na ciężarówce coś spadnie, czy zjedzie samochód i jest bum. Myślicie, że takie auta idą na złom? :) Szpachla, malowanko i do klienta :)

 

Gość robertnet

ja mam porzady miernik gr lakieru, i pożyczam go kupującym, i jesli chodzi o pomiar to fakt trzeba go co jakis czas kalibrowac, ale nawet jesli sie nie skalibruje to roznica na nieskalibrowanym wynosi 20-30 mam mikronów.

co do prawidłowej gr lakieru to nie znalazlem nigdzie w jakim zakresie ople powinny mieć grubość powłoki.

Mam podobną sytuację w astrze III H , wiem że auto w 100% nie malowane a grubość lakieru na całym samochodzie 230-250 mikronów

skąd ta pewność?? nawet nie wiesz co za numery odchodzą w salonach sprzedaży.

 

Gość Anonymous

ja mam porzady miernik gr lakieru, i pożyczam go kupującym, i jesli chodzi o pomiar to fakt trzeba go co jakis czas kalibrowac, ale nawet jesli sie nie skalibruje to roznica na nieskalibrowanym wynosi 20-30 mam mikronów.

co do prawidłowej gr lakieru to nie znalazlem nigdzie w jakim zakresie ople powinny mieć grubość powłoki.

Mam podobną sytuację w astrze III H , wiem że auto w 100% nie malowane a grubość lakieru na całym samochodzie 230-250 mikronów

skąd ta pewność?? nawet nie wiesz co za numery odchodzą w salonach sprzedaży.

Pewność stąd że mam duże doświadczenie w naprawach blacharsko lakierniczych i są pewne rzeczy które tylko fabryka robi,i najlepszy lakiernik nie zrobi tak samo:)

 

  • 3 lata później...

Odgrzebie temat.Przy zakupie sprawdziłem asterke testerem lakieru który wykazał orginalna warstwe lakieru, sprzedający udostępnił profesjonalny miernik i to samo.Potem żona miała kolizje i rzeczoznawca równiez stwierdził ze orginalny lakier.Na lakierze na przednim błotniku i tylnej klapie zauwazyłem takie jakby ziarenka piasku(jakby malowane auto).Czy mozliwe jest za tak kiepsko zostało pomalowane auto fabrycznie(Belgia)?.Czy jest możliwe pomalowanie auta tak by nie wykazał tego miernik?

 

Skoro można ,to w jaki celu skoro (nie ma szpachli) malowac cały samochód?W jaki sposób sprawdzic czy jest orginałny lakier?

 

 

 

to w jaki celu skoro (nie ma szpachli) malowac cały samochód

Auto mogło być całe zrysowane(nałożono tylko lakier bezbarwny-nawierzchniowy bez bazy-czytaj ''koloru'')

 

 

W jaki sposób sprawdzic czy jest orginałny lakier?

Jeśli auto jest całe profesjonalnie nawoskowane i spolerowane to ciężko''zwykłemu zjadaczowi chleba''to odróżnić.

 

Auto mam juz 1.5 roku i według oceny dwóch lakierników auto było nie malowane.Ze zderzaki były malowane od razu poznali ale sprzedajacy poinformował mnie ze było lekko uderzone z przodu i tyłu.Przód wymieniana lampa chłodnica cała,ale dla mnie to dziwny ten orginał lakier w poprzedniej astrze nic nie znalazłem przy orginalnym lakierze....

 

 

 

ale dla mnie to dziwny ten orginał lakier

Nawet nowiutkie auto,prosto z salonu może mieć jakieś mankamenty na powłoce lakierniczej-niestety kolego nie ma idealnego auta.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności