Gość Anonymous Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Witam. Jestem nowy na tym forum więc się powoli wdrażam;) posiadam zafire z 2001 roku i ostatnio przysparza mi trochę problemów. jednym z nich jest to że wspomaganie podczas wchodzenia z większą (nie przesadzając z większą) prędkością w zakręt w pewnym momencie się wyłącza. tzn skręcam kierownicą wchodząc w zakręt jest ok ale w pewnym momencie kiedy pogłębiam skręt po prostu coś się blokuje. Wtedy przed zderzeniem z słupkami ratuje hamowanie albo użycie dużej siły żeby przekroczyć punkt blokowania. kiedy się go przekroczy mogę dalej pogłębić skręt i kręcić lekko kierownica. Ostatnio dzieje się też tak podczas szybszego parkowania. Dodatkowym objawem jest to że podczas kręcenia kierownicą słychać skrzypienia. Ostatnio byłem u mechanika i wymieniając drążki kierownicze sprawdził płyn od wspomagania. płyn jest więc wycieków w pompie nie ma. Dodam jeszcze ze samochód rok temu uderzył przodem z dużą siłą w wysoki krawężnik tak ze pękła miska i wymieniać trzeba było sanie pod silnikiem. może ktoś miał podobny problem i podzieli się wnioskami. Całego układu kierowniczego na ślepo nie chce wymieniać. Z góry dziękuje i pozdrawiam:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21611-pompa-wspomagania-kolumna-kierownicza-maglownica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Może na początek zrób test jazdy bez wspomagania. W bezpiecznych warunkach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21611-pompa-wspomagania-kolumna-kierownicza-maglownica/#findComment-156976 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Dobry pomysł z tym sprawdzeniem jazdy bez wspomagania. Ale ja chyba nie mam tyle siły żeby to sprawdzić. Stary polonez z zapieczonymi zwrotnicami to pikuś przy prowadzeniu Zośki bez wspomagania. nie dało rady tego ukręcić. Masakra. Jedno stwierdzenie: po wyjęciu bezpiecznika od wspomagania, absu i prędkościomierza silnikiem przestało szarpać i światła nie przygasały po dodaniu gazu. Chyba regulator napięcia do wymiany. Ale na wolnych obrotach depnąłem gazu i poruszałem kierownica i wszystko było ok Zauważyłem też ze blokowanie następuje przy skręcie w lewo w prawo nie przypominam sobie. nie jest to żadna poważna usterka ale momentami denerwująca:D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21611-pompa-wspomagania-kolumna-kierownicza-maglownica/#findComment-156768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.