Gość Anonymous Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 A po za tym wszystkim 1.7 jest na pewno bardziej elastyczny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/2/#findComment-342080 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 roznica 10KM i 40Nm jest na bank odczuwalna na maksa. Szczegolnie to pewnie czuć w trasie albo jak załaduje się samochód. 1.3 pewnie pali mniej na trasie jak sie jedzie na wysokim biegu albo przy spokojnej jeździe w miescie tudzież w korku(1.7Dti pali dużo mniej przy normalnej jeździe niż 2.0dti).Ale faktycznie jak sie chce pojechać dynamiczniej to trzeba mocniej cisnąć a wtedy splanie pewnie podobne co w 1.7. Jeśli chodzi o tjuningi to podobno lepiej sobie odpuścić oba te silniki bo w tej dziedzinie są jeszcze bardziej szajsowate niż oplowskie dti. No ale to chyba produkty fiata, a każdy wie że w nich sie nie dłubie bo słabo to znoszą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/2/#findComment-342022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 wybór zależy do czego ma być wóz. Do tras radzę wziąść 1.7 - większa turbina, mocniejsze sprzęgło i mocniejsza skrzynia biegów /zmodernizowana od 2.2 dti/ . Pozatym jak ktoś napisał 1.7 jest mniej wysilony - od tego roku ma być w sprzedaży wersja 125 KM. W 1.3 cdti jest chyba seryjnie filtr cząstek stałych a to może być źródłem problemów. Żeby nie obrażać silnika 1.3 cdti to nie jest zły silnik - w końcu to był silnik roku. Ma np rozrząd za pomocą łancuszka, minimalne spalanie jest mniejsze niż w 1.7. Wg. mnie b.dobry wóz do jazdy po mieście. jeszcze mały edit 1.7 cdti to silnik isuzu, 1.3 to fiat , oba składane są w polsce. Kiedyś chyba był 1.7 produkcji niemieckiej /dosyć awaryjny/ i teraz ludzie je mylą. Jako ciekawostkę podam że 1.7 był w civicu i chyba będzie za pare lat w toyotach. Co do tuningu obu to z 1.3 niemcy wyciągają ok 110 KM w przypadku 1.7 cdti to nie wiem ile obecnie mam koni ale po modyfikacji przyspiesza się bardzo fajnie a podzespoły dają radę. pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/2/#findComment-342009 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Jedynym niemieckim silnikiem z pojemności 1.7 był tylko i wyłącznie 1.7D.Wszystkie 1.7tdtds (ASTRA F) ORAZ 1.7DI1.7DTI(ASTRA G) są isuzu.A 2.0 DIDTI 2.2 DTI są niemieckie.Miałem właśnie 1.7D kiedyś i temat tych silników wszystkich mam dość dobrze obeznany.A co do silnika 1.7d to napisze krótko że jest nie do zajeżdżenia bo w sumie nie ma turbo....prostu w budowie stary klekot i nie ma się w nim co zepsuć..A jego jedyną wadą jest moc.Pierw 58 koni a od 94roku 62.Miałem z nią problemy z odpalaniem na mrozie....ale sprzedałem ją mojemu mechanikowi to się okazało że to wina rozrusznika i teraz jest wszystko ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/2/#findComment-341994 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Jedynym niemieckim silnikiem z pojemności 1.7 był tylko i wyłącznie 1.7D.Wszystkie 1.7tdtds (ASTRA F) ORAZ 1.7DI1.7DTI(ASTRA G) są isuzu.A 2.0 DIDTI 2.2 DTI są niemieckie.Miałem właśnie 1.7D kiedyś i temat tych silników wszystkich mam dość dobrze obeznany. A czy silnik Y17DTL 68 KM to jest "Made in China" ? - w dodatku z turbo i intercoolerem. To jest właśnie silnik GM. Oznaczenie na klapie miałem 1.7TD   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/2/#findComment-341562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 A czy silnik Y17DTL 68 KM to jest "Made in China" ? - w dodatku z turbo i intercoolerem. To jest właśnie silnik GM. Oznaczenie na klapie miałem 1.7TD Ten silnik nie ma inntercoolera a w dodatku co do "Made in China" to byles blisko bo to byl silnik Isuzu [ Dodano: Nie Lut 18, 2007 23:04 ] A czy silnik Y17DTL 68 KM to jest "Made in China" ? - w dodatku z turbo i intercoolerem. To jest właśnie silnik GM. Oznaczenie na klapie miałem 1.7TD Ten silnik nie ma inntercoolera a w dodatku co do "Made in China" to byles blisko bo to byl silnik Isuzu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/2/#findComment-341555 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 HArtur1, jak byś czytał uważnie to napisałem o tym silniku:):)"Wszystkie 1.7tdtds (ASTRA F)ORAZ 1.7DI1.7DTI(ASTRA G) są isuzu." I 1.7 td ma właśnie takie oznaczenie jak napisałeś Y17DTL   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/2/#findComment-341531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Kupiłem Astrę 1.3 CDTI (kombi) dokłądnie rok temu, przejechałem 25000 i mogę co nieco na temat tego samochodu powiedzieć. Jeśli chodzi o osiągi to samochód ten zachowuje się specyficznie. Przyśpieszenie nie jest złe w porównaniu do silnika benzynowego ale tragedią jest tzw. turbodziura. Efekt jest taki że jak wyjeżdzasz z bocznej ulicy to ruszasz jak wół (dosłownie trzeba uważać) , potem gdy samochod osiaga "swoje" obroty startyjesz jak rakieta. Po roku nauczyłem sie jeżdzić tym samochodem i zawsze staram sie zeby obroty nie spadały poniżej pewnego poziomu. Jak ruszam przed puszczeniem sprzęgła delikatnie drażnię pedał gazu... Kupić / Nie kupić? Zaletą samochodu jest cena zakupu jak na CDTI niewygórowana. Ja zastanawiałem się pomiędzy 1.6 benzyna a 1.3CDTI. Silnik 1.7 jest juz znacznie drozszy. Jeśli zaś chodzi spalanie to 1.3 jest oszczędna nawet jak ją męcze na maksa nie przekracza pewnego progu. Naprawdę osiągam spalane na poziomie 4,5l/100km - i to przy prędkości dużo powyżej 90km/h. Jeździełem również 1.7CDTI i różnica w przyśpieszeniu jest bardzo odczuwalna. Naprawde jest czym pojeździć - ale paliwo ciągnie strasznie. Pozdrawiam Cezary   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/2/#findComment-336863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 ale paliwo ciągnie strasznie. A co to znaczy? No jak potrafisz osiągnąć 4,5l/100km w 1,3 to pewnie 1,7 spali ze 4,6 - straszny żarłok. Ja na trasie też jeżdze w granicach 5l i to bez żadnej oszczędnej jazdy. Wiadomo że jak sie wsiada do zimnego auta i startuje ostro to komp potrafi pokazać chwilowe spalanie w granicach 25l, ale to chwilowe. Średnio przy mieszanej jeździe (60% trasa, 40% miasto) komp wyświetla 6,0 - 6,4l/100km. Oczywiście wiele tu zależy od nogi kierowcy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/2/#findComment-336835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Redlabel, no masz racje.W sumie spalanie jak na pojemność 1.3 i spalanie 4,55 litrów nie uważam za nic wielkiego....W trasach do D czy do NL moje 2.0 przy nieprzekraczaniu 110120 też spala 5 litrów.A ze 1.7 pali dużo to naprawdę dziwne albo ktoś nie umie jeździć dizlem....to jak 1.7 pali dużo to 2.0 powinno pewnie palić 8 na trasie chodź nie wiem ile dla Ciebie to jest "dużo" Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/2/#findComment-336833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.