Skocz do zawartości

Co lepsze 1.3 CDTI 90 koni a 1.7 CDTI 100 koni w ASTRZE III


Rekomendowane odpowiedzi

Astra H 1.3 cdti kombi model 2007 przy odpowiednim stylu jazdy ciągnie w trybie mieszanym 50/50 około 5,5 L/100km. Tak jest u mnie. Nieumiejętna jazda to już 0,5 litra więcej na setkę. Należy hamować silnikiem, dojeżdżać na luzie, powoli rozpędzać się na zimnym silniku, po ostrej jeździe dać silnikowi pół minuty na ochłodzenie turbiny. Olej należy wymieniać co 15 tysięcy, chyba, że planujemy autem jeździć maksymalnie 50-80 tysięcy km, im zadziej wymieniasz olej tym bardziej skracasz żywot turbiny. Poza tym silnikowi szkodzi jazda na zbyt niskich obrotach. Optymalnie jest 2000 - 2500 obrotów na biegach od 3 do 6. Minimalne spalnie jakie udało mi się osiągnąć na trasie to 5,3 litra ale jadąc dynamicznie. To auto pomimo 90 koni nie sprzyja powolnej jeździe. Naprawdę wystarcza. Na 6 biegu można podjeżdżać bez zadyszki pod wzniesienia. Nie czujesz się zawalidrogą na pewno. Wręcz przeciwnie, masz poczucie, że auto może więcej niż jest w rzeczywistości. To wina turbo, które jest bardzo wydajne i common raila. Jedyny problem tego silnika to turbodziura poniżej 2000 obrotów, którą wyczuwa sie wyraźnie przy ruszaniu. Potem silnik dostaje kopa i auto zrywa się do przodu jak zerwane z łańcucha. Silnik jest dobrym kompromisem pomiędzy ekonomią a osiągami. Pod wieloma względami przewyższa 1.7 cdti Isuzu, głownie małą awaryjnością (wystarczy porównać na forach ilość wpisów dotyczących awarii - aż roi się od użytkowników 1.7 cdti wołających o pomoc...)

 

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość PawelKRZ

... Pod wieloma względami przewyższa 1.7 cdti Isuzu, głownie małą awaryjnością (wystarczy porównać na forach ilość wpisów dotyczących awarii - aż roi się od użytkowników 1.7 cdti wołających o pomoc...)

Każda pliszka swój ogonek chwali :drunk:

 

Zobacz Kolego wypowiedź kolegi "wesola" (pracownika ASO Opla) TUTAJ

Wypowiedz (jak większosć u niego) bezstronna. Zwróć uwage, że nie zachwala swojego samochodu, bo jeździ Golfem.

Ogólnie aż taki super i bezusterkowy silnik to nie jest.

 

Ekspert wypowiedział się bardzo ogólnie. Można wywnioskować iż uważa, że silnik ogólnie ma za małą moc do auta ważącego 1.3 tony. Widocznie nie miał okazji pojeździć taką wersją? Natomiast spotkał w ASO zakatowane auto z takim silnikiem (zapewne przedstawiciela handlowego) i stąd w jego głowie zrodziła się teoria.

Nie napisał natomiast ile widział silników 1.7 w takim samym stanie.

 

Ekspert wypowiedział się bardzo ogólnie. Można wywnioskować iż uważa, że silnik ogólnie ma za małą moc do auta ważącego 1.3 tony. Widocznie nie miał okazji pojeździć taką wersją? Natomiast spotkał w ASO zakatowane auto z takim silnikiem (zapewne przedstawiciela handlowego) i stąd w jego głowie zrodziła się teoria.

Nie napisał natomiast ile widział silników 1.7 w takim samym stanie.

A co mi tam, nabazgram co nieco:

moim zdaniem Astra H w stanie gotowym do jazdy to trochę więcej niż 1,3 tony - szczególnie kombi ....

miałem okazję pojeździć 1,3CDTI (hatchback - auto było z niskim przebiegiem i nie "zakatowane") - i jakimś entuzjastą tego silnika w Astrze H nie zostałem a wtedy jeździłem autem z motorkiem nominalnie sporo słabszym od niej;

zamiast sugerować się liczbą wpisów na forum wartoby może poszperać ILE sprzedano Astry H z tymi silnikami i wtedy próbować szacować awaryjność - poza tym 1,7CDTI chyba pojawił się w Astrze sporo wcześniej niż 1,3CDTI - więc starsze roczniki i większe przebiegi mogą występować;

z pogawędek z doradcami z ASO jakie miałem okazję prowadzić też wywnioskowałem że entuzjastami 1,3 CDTI w Astrach H raczej nie są, zresztą przy każdej z dwóch moich wizyt w tymże ASO spotkałem "wybitnie zadowolonych" właścicieli Astr z tym silnikiem;

GENERALNIE - zarówno jeden jak i drugi silnik mają swoje zalety i wady .... mając te swoje skromne doświadczenia dzisiaj do Astry H kombi szukałbym 1,9CDTI 120 albo 150KM;

pozdrawiam i szerokości!

 

Witam. Mam pytanie do uzytkownikow Astry III ktorzy uzywaja jej w wersji diesel. Mianowicie czy warto kupic 1.3 CDTI 90 koni czy lepiej doplacic i miec 10 koni wiecej w 1.7 CDTI?Jak sie sprawuja te silniczki.itp. Z gory dzieki za odpowiedz.

Tyle wypowiedzi o KM, Nm i spalaniu, a nikt nie napisał, że te 1.3 CDTI są krótkowieczne i mają turbodziurę. Tak na chłopski rozum, jak z takiego małego silnika można wyciągnąć 90KM, to musi on być mocno wyżyłowany turbiną. Sam OPEL przyznaje, że ten silnik to starczy na 200-250kkm.

 

Na pewno lepszy będzie 1.7 CDTI, niby tylko 10 KM więcej ale bez turbodziury i dużo bardziej wytrzymałe.

 

A teraz z serii "każda sroka swój ogon chwali", to ja poleciłbym 1.7 CDTI 80KM. Jest niby 10 KM słabszy od tego 1.3 CDTI ale na prawdę można tym miło jechać (oczywiście bez szaleństw) i ekonomicznie. W przeciwieństwie do 1.7 CDTI 100 KM nie ma on koła dwumasowego i turbiny o zmiennej geometrii. Przez to jest mniej awaryjny.

 

Jedyna wada, to taka, że dostępne są tylko roczniki 2004 i 2005.

 

andy17dciekawe co powiesz o silnikach 1.2tsi w skodzie octavi i Vw jetta a maja po 105KM?nieprawda jest ze ten silnik jest wyzylowany,fiat orginalnie podnosi moc tych silnikow do 105KM i sprzedaje z gwarancja.Jesli dba sie o olej i nie szaleje to fajnie sie jezdzi asterka z tym silnikiem.Awaryjnosc po przebiegu 200-250tys.km to nie sadze aby wytrzymal tez 1.7cdti,zreszta po takim przebiegu to powinno sie auta zlomowac(oczywiscie klasa compakt) takie jest moje zdanie,bo gdyby wprowadzic badania techniczne np.tak rygorystyczne jak w Irlandii czy Norwegii to skonczyloby sie jezdzenie wrakami i strach na drodze

 

andy17dciekawe co powiesz o silnikach 1.2tsi w skodzie octavi i Vw jetta a maja po 105KM?nieprawda jest ze ten silnik jest wyzylowany,fiat orginalnie podnosi moc tych silnikow do 105KM i sprzedaje z gwarancja.

Tak tylko, że TSI to silnik benzynowy a to inna bajka.

 

Gość mariusz444

1,3 CDTI Silnik jest dobrym kompromisem pomiędzy ekonomią a osiągami. Pod wieloma względami przewyższa 1.7 cdti Isuzu, głownie małą awaryjnością (wystarczy porównać na forach ilość wpisów dotyczących awarii - aż roi się od użytkowników 1.7 cdti wołających o pomoc...)

Zgadzam się z powyższym. Poniżej fotki z mojego BC. Na trasie przy predkościach rzędu 110-120 km/h spalanie w granicach 4,4 l/100 km

post-10714-0-35676300-1298981914_thumb.jpg

post-10714-0-81533100-1298982126_thumb.jpg

 

Tak tylko, że TSI to silnik benzynowy a to inna bajka.

tyle ze ja mialem okazje jezdzic ta bajka,tzn.konkretnie Jetta 1.2tsi ikompletna klapa,wole juz asterke 1.3dth

 

Gość andy17d

Jak możesz porównywać jazdę dwoma różnymi samochodami, o innych przełożeniach i całkowicie innej charakterystyce pracy silnika?

Może miałeś okazję jechać 1.3 cdti, a czy jechałeś 1.7 cdti?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności