Gość akami Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Astra H 1.3 cdti kombi model 2007 przy odpowiednim stylu jazdy ciągnie w trybie mieszanym 50/50 około 5,5 L/100km. Tak jest u mnie. Nieumiejętna jazda to już 0,5 litra więcej na setkę. Należy hamować silnikiem, dojeżdżać na luzie, powoli rozpędzać się na zimnym silniku, po ostrej jeździe dać silnikowi pół minuty na ochłodzenie turbiny. Olej należy wymieniać co 15 tysięcy, chyba, że planujemy autem jeździć maksymalnie 50-80 tysięcy km, im zadziej wymieniasz olej tym bardziej skracasz żywot turbiny. Poza tym silnikowi szkodzi jazda na zbyt niskich obrotach. Optymalnie jest 2000 - 2500 obrotów na biegach od 3 do 6. Minimalne spalnie jakie udało mi się osiągnąć na trasie to 5,3 litra ale jadąc dynamicznie. To auto pomimo 90 koni nie sprzyja powolnej jeździe. Naprawdę wystarcza. Na 6 biegu można podjeżdżać bez zadyszki pod wzniesienia. Nie czujesz się zawalidrogą na pewno. Wręcz przeciwnie, masz poczucie, że auto może więcej niż jest w rzeczywistości. To wina turbo, które jest bardzo wydajne i common raila. Jedyny problem tego silnika to turbodziura poniżej 2000 obrotów, którą wyczuwa sie wyraźnie przy ruszaniu. Potem silnik dostaje kopa i auto zrywa się do przodu jak zerwane z łańcucha. Silnik jest dobrym kompromisem pomiędzy ekonomią a osiągami. Pod wieloma względami przewyższa 1.7 cdti Isuzu, głownie małą awaryjnością (wystarczy porównać na forach ilość wpisów dotyczących awarii - aż roi się od użytkowników 1.7 cdti wołających o pomoc...)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/3/#findComment-1396 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelKRZ Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 ... Pod wieloma względami przewyższa 1.7 cdti Isuzu, głownie małą awaryjnością (wystarczy porównać na forach ilość wpisów dotyczących awarii - aż roi się od użytkowników 1.7 cdti wołających o pomoc...) Każda pliszka swój ogonek chwali Zobacz Kolego wypowiedź kolegi "wesola" (pracownika ASO Opla) TUTAJ Wypowiedz (jak większosć u niego) bezstronna. Zwróć uwage, że nie zachwala swojego samochodu, bo jeździ Golfem. Ogólnie aż taki super i bezusterkowy silnik to nie jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/3/#findComment-1174 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akami Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Ekspert wypowiedział się bardzo ogólnie. Można wywnioskować iż uważa, że silnik ogólnie ma za małą moc do auta ważącego 1.3 tony. Widocznie nie miał okazji pojeździć taką wersją? Natomiast spotkał w ASO zakatowane auto z takim silnikiem (zapewne przedstawiciela handlowego) i stąd w jego głowie zrodziła się teoria. Nie napisał natomiast ile widział silników 1.7 w takim samym stanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/3/#findComment-1110 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan_wAZOn Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Ekspert wypowiedział się bardzo ogólnie. Można wywnioskować iż uważa, że silnik ogólnie ma za małą moc do auta ważącego 1.3 tony. Widocznie nie miał okazji pojeździć taką wersją? Natomiast spotkał w ASO zakatowane auto z takim silnikiem (zapewne przedstawiciela handlowego) i stąd w jego głowie zrodziła się teoria. Nie napisał natomiast ile widział silników 1.7 w takim samym stanie. A co mi tam, nabazgram co nieco: moim zdaniem Astra H w stanie gotowym do jazdy to trochę więcej niż 1,3 tony - szczególnie kombi .... miałem okazję pojeździć 1,3CDTI (hatchback - auto było z niskim przebiegiem i nie "zakatowane") - i jakimś entuzjastą tego silnika w Astrze H nie zostałem a wtedy jeździłem autem z motorkiem nominalnie sporo słabszym od niej; zamiast sugerować się liczbą wpisów na forum wartoby może poszperać ILE sprzedano Astry H z tymi silnikami i wtedy próbować szacować awaryjność - poza tym 1,7CDTI chyba pojawił się w Astrze sporo wcześniej niż 1,3CDTI - więc starsze roczniki i większe przebiegi mogą występować; z pogawędek z doradcami z ASO jakie miałem okazję prowadzić też wywnioskowałem że entuzjastami 1,3 CDTI w Astrach H raczej nie są, zresztą przy każdej z dwóch moich wizyt w tymże ASO spotkałem "wybitnie zadowolonych" właścicieli Astr z tym silnikiem; GENERALNIE - zarówno jeden jak i drugi silnik mają swoje zalety i wady .... mając te swoje skromne doświadczenia dzisiaj do Astry H kombi szukałbym 1,9CDTI 120 albo 150KM; pozdrawiam i szerokości!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/3/#findComment-1080 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy17d Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Witam. Mam pytanie do uzytkownikow Astry III ktorzy uzywaja jej w wersji diesel. Mianowicie czy warto kupic 1.3 CDTI 90 koni czy lepiej doplacic i miec 10 koni wiecej w 1.7 CDTI?Jak sie sprawuja te silniczki.itp. Z gory dzieki za odpowiedz. Tyle wypowiedzi o KM, Nm i spalaniu, a nikt nie napisał, że te 1.3 CDTI są krótkowieczne i mają turbodziurę. Tak na chłopski rozum, jak z takiego małego silnika można wyciągnąć 90KM, to musi on być mocno wyżyłowany turbiną. Sam OPEL przyznaje, że ten silnik to starczy na 200-250kkm. Na pewno lepszy będzie 1.7 CDTI, niby tylko 10 KM więcej ale bez turbodziury i dużo bardziej wytrzymałe. A teraz z serii "każda sroka swój ogon chwali", to ja poleciłbym 1.7 CDTI 80KM. Jest niby 10 KM słabszy od tego 1.3 CDTI ale na prawdę można tym miło jechać (oczywiście bez szaleństw) i ekonomicznie. W przeciwieństwie do 1.7 CDTI 100 KM nie ma on koła dwumasowego i turbiny o zmiennej geometrii. Przez to jest mniej awaryjny. Jedyna wada, to taka, że dostępne są tylko roczniki 2004 i 2005.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/3/#findComment-841 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vic73 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 andy17dciekawe co powiesz o silnikach 1.2tsi w skodzie octavi i Vw jetta a maja po 105KM?nieprawda jest ze ten silnik jest wyzylowany,fiat orginalnie podnosi moc tych silnikow do 105KM i sprzedaje z gwarancja.Jesli dba sie o olej i nie szaleje to fajnie sie jezdzi asterka z tym silnikiem.Awaryjnosc po przebiegu 200-250tys.km to nie sadze aby wytrzymal tez 1.7cdti,zreszta po takim przebiegu to powinno sie auta zlomowac(oczywiscie klasa compakt) takie jest moje zdanie,bo gdyby wprowadzic badania techniczne np.tak rygorystyczne jak w Irlandii czy Norwegii to skonczyloby sie jezdzenie wrakami i strach na drodze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/3/#findComment-337 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy17d Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 andy17dciekawe co powiesz o silnikach 1.2tsi w skodzie octavi i Vw jetta a maja po 105KM?nieprawda jest ze ten silnik jest wyzylowany,fiat orginalnie podnosi moc tych silnikow do 105KM i sprzedaje z gwarancja. Tak tylko, że TSI to silnik benzynowy a to inna bajka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/3/#findComment-114 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz444 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 1,3 CDTI Silnik jest dobrym kompromisem pomiędzy ekonomią a osiągami. Pod wieloma względami przewyższa 1.7 cdti Isuzu, głownie małą awaryjnością (wystarczy porównać na forach ilość wpisów dotyczących awarii - aż roi się od użytkowników 1.7 cdti wołających o pomoc...) Zgadzam się z powyższym. Poniżej fotki z mojego BC. Na trasie przy predkościach rzędu 110-120 km/h spalanie w granicach 4,4 l/100 km   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/3/#findComment-369021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vic73 Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Tak tylko, że TSI to silnik benzynowy a to inna bajka. tyle ze ja mialem okazje jezdzic ta bajka,tzn.konkretnie Jetta 1.2tsi ikompletna klapa,wole juz asterke 1.3dth   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/3/#findComment-369975 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy17d Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Jak możesz porównywać jazdę dwoma różnymi samochodami, o innych przełożeniach i całkowicie innej charakterystyce pracy silnika? Może miałeś okazję jechać 1.3 cdti, a czy jechałeś 1.7 cdti? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2190-co-lepsze-13-cdti-90-koni-a-17-cdti-100-koni-w-astrze-iii/page/3/#findComment-370080 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.