Skocz do zawartości

padl alternator po wymianie rozrządu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam. Jestem tutaj nowy i potrzebuje szybkiej porady. Ostatnio wymienilem rozrzad w swojej omedze B 2.0 16V, po wyjechaniu od mechanika auto

dziwnie cicho "gwizdało", (gwizd ten byl glosniejszy wraz z rosnacymi obrotami silnika). NIe bylo to jakis niepokojacy dla mnie gwizd a raczej przyjemny dla ucha. Po przejechaniu kilku czy kilkunastu km samochod stanał i zapalila sie kontrolka od akumulatora (nawet przy wyjetych kluczach ze stacyjki). Mechanicy stwierdzili usterke alternatora. W zwiazku z tym mam pytanie, czy przy wymianie rozrzadu mogli cos zle zrobic przez co alternator ulegl uszkodzeniu??? Jestem laikiem w tych sprawach ale jezdze tym autem juz 5 ty rok i wczesniej nie "gwizdało" nawet po 2 poprzednich wymianach rozrzadu. Prosze o jakies porady, bo jesli to mechanicy popelnili blad to bede chcial im to jakos udowodnic..

Czekam na wasze doswiadczenia i porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany rozrządu nie ma konieczności demontażu alternatora.

Samo gwizdanie może być spowodowane ocieraniem elementów - np rolką o osłonę, czy ew. padającym którymś łożyskiem. Jak było w Twoim przypadku?

A to:

zapalila sie kontrolka od akumulatora (nawet przy wyjetych kluczach ze stacyjki)

może świadczyć np o uszkodzeniu diody w mostku

przy czym raczej nie powinien po kilku km zgasnąć, chyba że usterka była wcześniej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dziwne bo kontrolka od akumulatora gasla wtedy gdy przekrecalem kluczyk w prawa strone na probe rozruchu, a zapalala sie po przekreceniu w lewa....

 

wracajac do alternatora to dziwny zbieg okolicznosci ze padl po kilku km jazdy po wymianie rozrzadu (komplet pasek, rolki, napinacze)...

 

szczegolow awarii jeszcze nie znam bo samochod u mechanika, tylko wstepnie mi powiedzieli ze to alternator,