Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Wymiana termostatu Sintra 3.0

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

czesć koledzy.. zabieram sie za wymianę termostatu w mojej sintrze 3,0 V6 i potrzebuje porady jak to sprawnie zrobić..krok po kroku.. dzieki za odp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Bardziej trafnie byłoby napisać w dziale Sintry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem krotko

jesli nie masz pojecia o mechanice to sobie odpusc robic to samemu

termostat w silniku V6 jest miedzy cylindrami od gory

trzeba caly dolot zdejmowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

mam pojecie o mechanice tylko z tym modelem silnika nie miałem stycznosci i potrzeba mi wiedzieć co pokolei wymontowac by wymienic ten termostat..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

1. Opróżnić układ chłodniczy z płynu.

2. Wymontować przewód płynu chłodzącego.

3. Wymontować kołnierz przewodu dolotowego (ssącego).

4. Wykręcić śruby mocujące z bloku cylindrów i wyjąć obudowe termostatu z termostatem.

5. Wymienić termostat (jak się dostanie kupić bez obudowy).

6. Przymocować obudowe termostatu z nowym pierścieniem uszczelniającym do bloku

cylindrów.

7. Zamontować kołnierz układu dolotowego (ssącego).

8. Zamontować przewód płynu chłodzącego.

9. Napełnić układ chłodniczy płynem i uruchomić silnik (układ sam się odpowietrzy).

Aby wymontować kołnierz układu dolotowego (ssącego) trzeba go odłączyć od głowicy silnika ( 12) śrób. Otwory i nakrętki przegwintować bo śruby są osadzone na kleju i na tym samym kleju je skręcić.

Wrazie czego pisz na PW i podaj adres emaila.

Pozdrowienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

baki o jakim Ty silniku piszesz ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jest to dla : Sintra 99r , skrzynia automat ,silnik X30XF.

Kolega podał silnik 3.0 Tak dla tego silnika podaje program serwisowy Opla.

Myśle ,że kolega ma taki silnik:

Dołączona grafika

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i termostat jest pod dolotem

czyli cala gora do zdjecia

inaczej sie nie da

ten opis wyglada na dosc uproszczony :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tak jest uproszczony dlatego poprosilem kolege o adres emaila by wysłać dokładny opis

z rysunkami , ale robota wygląda na kosmiczną.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo jest niestety kosmiczna

miejsca malo i sporo rozkrecania

za pierwzym razem jest tragedia

pozniej mozna dojsc do wprawy i w 20 minut zdemontowac calosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.