Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Witam, Mam astrę II kombi z 2001 roku 1.6 z gazem. Jakiś tydzień temu podczas ruszania z parkingu samochodu 'osłabł', zapaliła się kontrolka serwisu(samochód z kluczem), tak przez jakiś kilometr i nagle silnik zaczął pracować normalnie, kontrolka paliła się dalej, podjechałem pod blok, zgasiłem, zapaliłem jeszcze raz i wszystko ok, kontrolka zgasła, silnik pracuje jakby nigdy nic. Otworzyłem maskę, poruszałem kablami(pół roku temu wymieniane), odpaliłem, wszystko ok. Pomyślałem, że coś się poluzowało, zdrza się. Dwa dni później to samo, podczas jazdy zapaliła się kontrolka, silnik osłabł, szczególnie na niższych obrotach. Za jakiś czas ok. Dwa dni spokoju. I znowu to samo. Pojechałem do mechanika, opowiedziałem sytuację, a i tak miałem zmienić olej. Mechanik powiedział, że to mogła być wina świec, pokazał mi jedną, która była trochę ciemniejsza niż pozostałe. Wymienił więc świece, olej, filtry. Odżałowałem prawie 3 stówki z myślą-wszystko dla opelka. Spokój, silnik chodzi równiej, lepiej zapala na gazie. Ale tylko na 2 godziny, potem znów '3 gary' na 5 min podczas jazdy i na dzień spokój. Dzisiaj po południu już cały czas 3 cylindry i check engine. Żadnych innych objawów, szarpania czy gaśnięcia. Ma ktoś może pomysł, bo nie chciałbym pojechać do mechanika żeby coś wymieniał 'bo mu się wydaje'..... Z góry dzięki za każdą radę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 I nie przyszło do głowy Tobie i mechanikowi sprawdzić kody usterek Zrób to teraz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/#findComment-149697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 i zmien mechanika takich ''wydawaczy'' to unikac trzeba zmieni pol auta bo mu sie wydaje a kodow nie odczyta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/#findComment-149692 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 A w wolnej chwili przeczytaj to http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=30755   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/#findComment-149687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Dzięki za radę,ale studiując wątek http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=56 mam 2 wątpliwości(mam nadzieję,że znajdę samo złącze): 1. Nie wiem jaki mam system sterujący. 2. Nie wiem gdzie znajduje się wspomniana tam lampka ostrzegawcza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/#findComment-149666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 w swoim aucie sam nie zczytasz bledow na zworke wiec pozostaje komputer diagnostyczny albo druga metoda z gazem i hamulcem a ze ja opisywalem ze 100 razy to poszukaj lamkpa jest na desce pod zegarami a dokladnie dwie jedna silnika z piorunem druga auta z kluczem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/#findComment-149664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Ok, jutro sprawdzę. A taka była asterka bezobsługowa... [ Dodano: Pią Lip 31, 2009 11:42 ] Udało się odczytać błędy metodą hamulca i gazu, ale mimo tego, że sprawdzałem pięć razy wyszło mi: 1122(błysk,krótka pauza,błysk,krótka pauza,dwa błyski,krótka pauza,dwa błyski,długa pauza) 15(błysk,krótka pauza,pięć błysków,długa pauza) 50(pięc błysków,krótka pauza,dziesięć błysków(dobrze rozumję,że zero?),koniec) Nie wiem,czy coś robię źle,ale tak ta lampka błyska... [ Dodano: Pią Lip 31, 2009 17:57 ] Czy wie ktoś może chociaż co źle robię?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/#findComment-149659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 kurka jakos dziwnie powinno byc 4 cyfrowe za kazdym razem podlacz pod kompa moze cos wyjdzie dokladniej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/#findComment-149056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Mój mechanik mówi, że to na pewno albo uszczelka pod głowicą(płynu na stałym poziomie.czysty,odpala idealnie,moc nie spadła,olej czysty), albo pierścienie na jednym z tłoków(silnik pracuje na 3 cylindrach dopiero jak się mocniej nagrzeje). Naprawa oscyluje więc między 800(uszczelka) a 1500 zł(pierścienie). Ręce opadają.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/#findComment-148827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Otworzyłem maskę, poruszałem kablami(pół roku temu wymieniane), odpaliłem, wszystko ok.Skup się na tym.Mechanik powiedział, że to mogła być wina świec, pokazał mi jedną, która była trochę ciemniejsza niż pozostałe. Wymienił więc świece,A cewki nie wziął pod uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/#findComment-148783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.