Skocz do zawartości

kontrolka serwisu i tryba awaryjny przy gorącym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Czyli Panowie z Mobile Files dot com poradzili sobie łącząc opowiednio kabelki, Wy Panowie twierdzicie, że się nie da...

 

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czyli Panowie z Mobile Files dot com poradzili sobie łącząc opowiednio kabelki, Wy Panowie twierdzicie, że się nie da...

ja nie twierdze - ja tego nie robilem...

ze strony ktora podales zrozumialem ze problemem jest zanik napiecia na jednej sciezce, poradzono sobie w ten sposob ze podlaczono napiecie z drugiej sciezki. czy to pomoze w twoim przypadku nie wiem - kable sa dobre, jak rozumiem, to teraz pytanie napiecie zanika na obydwu czy tylko na jednym czujniku?

inna sprawa po co taki podwojny uklad?

 

Gość Anonymous

Na te właśnie pytania staram się znaleźć odpowiedź, a że mechanikiem nie jestem trudno mi problem ugryźć.

Biorę wieczorem narzędzia i po prostu idę ciąć te kable.

Cieszę się, że spędziłem kilkanaście już godzin na poszukiwaniach w internecie, bo za namową mechanika byłem już bliski remontu silnika.

Teraz tylko pytam jak prawdizwy laik: czy wie ktoś jak najlepiej zabrać się do tych kabli czujnika położenia pedału gazu i jak sprawdzić sterownik?

 

Gość Anonymous

Czujnik pedału gazu przekazuje w zależno�ci od jego ustawienia sygnał analogowy do systemu sterowania. Z reguły w celu zapewnienia niezawodno�ć działania i zwišzanego z tym bezpieczeństwo jazdy stosuje się równolegle dwa czujniki położenia pedału przyspieszenia � dwa niezależne od siebie potencjometry. Gdy jeden czujnik ulegnie awarii drugi służy jako rezerwowy. Charakterystyki tych potencjometrów (oporno�ci w funkcji położenia pedału przyspiesznika) nieco różniš się od siebie. Na poniższym rysunku pokazano układ pomiaru położenia pedału przyspiesznika zastosowany w układzie Motronic ME7.

Teraz już uwierzysz, czy potrzebna będzie pieczęć producenta?

 

Po co chcesz ciąć kable ???

Zmierz napięcie we wtyczce czujnika na pinie nr1 i nr2

Jeśli nie będzie , to idź po kablach, do wtyczki pod tablicą rozdzielczą i sprawdź w tej wtyczce.

Na koniec na pinach sterownika nr20 i nr35

 

Gość Anonymous

Dołączona grafika

To jest sterownik.

Z prawej strony silnika stojąc przed maską.

 

A co rozwiązania problemu na tamtym forum, to koleś twierdził, że kable są o.k.

A drugi proponował mu cięcie i łączenie kabli.

Rozwiązania problemu nie było.

 

Jeszcze raz Ci tłumaczę.

Jesli na obu kablach nie ma napięcia, to można podać napięcie (5V) z innego miejsca i dołączyć drugi kabel.

I tak nie musi to rozwiązać problemu, bo potencjometr sprzężony jest z odpowiednim modułem w sterowniku.

Jesli ten moduł jest uszkodzony, to d*pa blada.

 

Gość Anonymous

cięcie pomogło o czym świadczy ostatnia wypowiedź:

"

Quote:

Originally Posted by guerrra [Only Registered Users Can See Links Click Here To Register]

hi has you can see on the wiring diagram the +5v source is one to tps trackA and other for tps trackB, if wen hot you dont get on the +5v sorce to track B, and the tps and wiring are ok, and we can see that those +5v are not shared with no other sensor on the engine wiring, the problem can be on the engine ecu.

For a test purpose you can cut the +5v source to tps trackB and get the +5v from the trackA +5v source.

 

see if that hapens."

 

guerra

Thank you.

It worked .

 

 

Dzięki za rady, dam znać jak tylko coś się w sprawie ruszy...

 

uff a juz sie przestraszylem ze nie znam angielskiego :beer:

radekrataj, sprawdz najpierw czy masz napiecie na obydwu czujnikach,

bo wtedy nie ma co ciac przewody :beer:

 

  • 2 tygodnie później...

Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać, a 'mój' mechanik twierdzi, że trzeba rozbierać silnik.

A oto moje pytania:

Czy podłączenie pod komputer powie mi więcej niż zczytane przeze mnie błedy?

Czy jak zaczne się bawić z tym czujnikiem przy pedale gazu to nic nie spapram(podkreślam,że nie jestem amatorem takich napraw, ani też techniczną 'nogą')?

Czy dam radę?

Czy może lepiej wymienić ECU i mieć z głowy? :lol:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności