Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Czyli Panowie z Mobile Files dot com poradzili sobie łącząc opowiednio kabelki, Wy Panowie twierdzicie, że się nie da...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/page/4/#findComment-148270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Czyli Panowie z Mobile Files dot com poradzili sobie łącząc opowiednio kabelki, Wy Panowie twierdzicie, że się nie da...ja nie twierdze - ja tego nie robilem...ze strony ktora podales zrozumialem ze problemem jest zanik napiecia na jednej sciezce, poradzono sobie w ten sposob ze podlaczono napiecie z drugiej sciezki. czy to pomoze w twoim przypadku nie wiem - kable sa dobre, jak rozumiem, to teraz pytanie napiecie zanika na obydwu czy tylko na jednym czujniku? inna sprawa po co taki podwojny uklad?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/page/4/#findComment-148269 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Na te właśnie pytania staram się znaleźć odpowiedź, a że mechanikiem nie jestem trudno mi problem ugryźć. Biorę wieczorem narzędzia i po prostu idę ciąć te kable. Cieszę się, że spędziłem kilkanaście już godzin na poszukiwaniach w internecie, bo za namową mechanika byłem już bliski remontu silnika. Teraz tylko pytam jak prawdizwy laik: czy wie ktoś jak najlepiej zabrać się do tych kabli czujnika położenia pedału gazu i jak sprawdzić sterownik?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/page/4/#findComment-148268 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Czujnik pedału gazu przekazuje w zależno�ci od jego ustawienia sygnał analogowy do systemu sterowania. Z reguły w celu zapewnienia niezawodno�ć działania i zwišzanego z tym bezpieczeństwo jazdy stosuje się równolegle dwa czujniki położenia pedału przyspieszenia � dwa niezależne od siebie potencjometry. Gdy jeden czujnik ulegnie awarii drugi służy jako rezerwowy. Charakterystyki tych potencjometrów (oporno�ci w funkcji położenia pedału przyspiesznika) nieco różniš się od siebie. Na poniższym rysunku pokazano układ pomiaru położenia pedału przyspiesznika zastosowany w układzie Motronic ME7.Teraz już uwierzysz, czy potrzebna będzie pieczęć producenta? Po co chcesz ciąć kable Zmierz napięcie we wtyczce czujnika na pinie nr1 i nr2 Jeśli nie będzie , to idź po kablach, do wtyczki pod tablicą rozdzielczą i sprawdź w tej wtyczce. Na koniec na pinach sterownika nr20 i nr35   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/page/4/#findComment-148266 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 A gdzie znajdę sterownik? Na forum nie mogę tego znaleźć...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/page/4/#findComment-148263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 To jest sterownik. Z prawej strony silnika stojąc przed maską. A co rozwiązania problemu na tamtym forum, to koleś twierdził, że kable są o.k. A drugi proponował mu cięcie i łączenie kabli. Rozwiązania problemu nie było. Jeszcze raz Ci tłumaczę. Jesli na obu kablach nie ma napięcia, to można podać napięcie (5V) z innego miejsca i dołączyć drugi kabel. I tak nie musi to rozwiązać problemu, bo potencjometr sprzężony jest z odpowiednim modułem w sterowniku. Jesli ten moduł jest uszkodzony, to d*pa blada.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/page/4/#findComment-148256 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 cięcie pomogło o czym świadczy ostatnia wypowiedź: " Quote: Originally Posted by guerrra [Only Registered Users Can See Links Click Here To Register] hi has you can see on the wiring diagram the +5v source is one to tps trackA and other for tps trackB, if wen hot you dont get on the +5v sorce to track B, and the tps and wiring are ok, and we can see that those +5v are not shared with no other sensor on the engine wiring, the problem can be on the engine ecu. For a test purpose you can cut the +5v source to tps trackB and get the +5v from the trackA +5v source. see if that hapens." guerra Thank you. It worked . Dzięki za rady, dam znać jak tylko coś się w sprawie ruszy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/page/4/#findComment-148251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 guerra Thank you. It worked . Racja, przeoczyłem drugą stronę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/page/4/#findComment-148250 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 uff a juz sie przestraszylem ze nie znam angielskiego radekrataj, sprawdz najpierw czy masz napiecie na obydwu czujnikach, bo wtedy nie ma co ciac przewody   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/page/4/#findComment-148247 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać, a 'mój' mechanik twierdzi, że trzeba rozbierać silnik. A oto moje pytania: Czy podłączenie pod komputer powie mi więcej niż zczytane przeze mnie błedy? Czy jak zaczne się bawić z tym czujnikiem przy pedale gazu to nic nie spapram(podkreślam,że nie jestem amatorem takich napraw, ani też techniczną 'nogą')? Czy dam radę? Czy może lepiej wymienić ECU i mieć z głowy? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22434-kontrolka-serwisu-i-tryba-awaryjny-przy-gor%C4%85cym-silniku/page/4/#findComment-146147 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.