Skocz do zawartości

NIskie napicie ładowania - kontrolka na desce OK


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam i pozdrawiam wszystkich na forum

mam kolejny problem z moja Viki B niby nie duży nie duży ale staje się powoli dokuczliwy - doładowanie akumulatora

Przez jakiś diagnozowałem ją za pomocą komputera w czasie jazdy a oto wyniki

obroty około 1000 - większość odbiorników wyłączonych napięcie 13,5V

przy zwiększeniu obrotów - większość odbiorników wyłączonych napięcie spada 13,2V

W czasie jazdy w zależności od ilości włączonych odbiorników energii napięcie oscyluje pomiędzy 12,2 - 13.0V

 

Prąd w Viki daje alternator BOSCH 70

 

Proszę o poradę z tym fantem zrobić :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ladowanie na wolnych obrotach pomierz

powinno byc w okolicy 14,4 bez wlaczonych dodatkowych odbiornikow

mniejsze okolice 13 albo wieksze powyzej 14.8 to uszkodzenie alternatora

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

OK zacznę od regulatora

a jeszcze pytanie jaki do Bosch 70 idzie regulator :(

Może ktoś ma namiar na sprawdzony sklep i poleci :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK zacznę od regulatora

Zacznij od paska i sprawdź napinacz, może już być za słaby.

W regulatorze obejrzyj szczotki, mogą być przykrótkie i dają "pewnego" połączenia.

Na wirniku sprawdź stan pierścieni, czy nie ma rowków lub nie są owalne.

 

Przy zakupie regulatora nie sugeruj się ceną, tylko jakością, i tak wyjdzie Ci taniej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ponownie wymiana regulatora nic nie dała dalej 13.2V przegląd pobieżny alternatora nie wskazał jakiś niepokojących oznak

Mam pytanie czy przerwa na którejś z diod może powodować takową usterkę - może wymiana mostka pomoże?:wink:

Czy można założyć alternator bosch 100 zamiast bosch 70

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Instalacja w aucie bez autorskich przeróbek?, bo może coś za bardzo obciąża altka.

Styki na kablach nie są zaśniedziałe?

Jeśli nie, to altka na stół i dokładne sprawdzenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Altek był na stole przegląd zrobiony bez pomiaru dobroci izolacji uzwojeń (brak megaomierza) i sprawności diod na mostku (mój błąd ??? )

styki i kable sprawdziłem rezystancja około 1 Ω

Co do obciążenia to nic wymagającego Viki nie ma

klimy brak - radio standard - instalacja gazowa - cb

 

Moje pytanie dotyczące możliwości podmiany związane jest z tym ze kolega posiada VIKI ale oznaczenia alternatora ma wartość 100 - po podmiance mógłbym ocenić czy instalacja czy altek siadł. Lecz chciał bym uniknąć niepotrzebnego rozkręcania drugiego samochodu :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można założyć alternator bosch 100 zamiast bosch 70

mocowanie powinno być to samo, wymiar altka i koła mogą być troszkę inne - różnica może wyjść na pasku pk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności