Skocz do zawartości

Przednie lewe koło - stuki


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

 

Dziś podczas jazdy po polskich drogach, zmuszony byłem zwolnić z 80km/h do 30km/h dość gwałtownie. W tym momencie pod pedałem hamulca usłyszałem stuk. Ale jadę dalej, więc dodałem gazu - znowu stuk. Sprzęgło + hamulec - stuk. Specjalnie zacząłem szarpać samochodem (hamulec, gaz, bieg) - stuk. Po powrocie do domu zacząłem poruszać ręcznie lewym przednim kole i słychać skrzypienie a przy mocniejszym szarpnięciu stuk podobny do tego podczas jazdy, tylko trochę cichszy. Koło ma luzy, kolega mówi że podczas ruszania widać że koło porusza się lekko przód - tył i wtedy po wciśnięciu nagle hamulca znowu pojawia się głośny stuk. Bez różnicy czy na skręconych kołach czy na prostych.

 

Co to może być? Ewentualnie jaka cena wymiany?

I najważniejsze : czy można jeździć spokojnie (powoli max 90km/h) samochodem? ponieważ jutro, a w zasadzie już dziś, muszę pokonać dość spory kawałek po dość nierównej drodze.

 

z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja bym sprawdził wszystkie elementy gumowe . Czasem lubi sie cos urwac i stukać . Jeśli koło sie rusza możliwe ze coś w okolicach wachacza się zerwało. Czasem korozja robi swoje i trzeba bedzie cos pospawać.Tak na odległość cieżko coś konkretnego podpowiedzieć...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kurcze, chyba mocowanie wachacza jest luźne, rdza go trochę bierze, jak się go ruszy, to właśnie wydaje odgłos chrobotania, bo jest luźne. Muszę dziś przejechać jakieś 60 km, da się z tym jeszcze jechać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Muszę dziś przejechać jakieś 60 km, da się z tym jeszcze jechać?

I sądzisz, że sam będziesz na drodze :)

Pomyśl o zdrowiu i życiu innych ludzi.

Nie wolno jeździć z takimi problemami. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

to zalezy co sie uszkodzilo jak musisz to radze powolutku, jak na moj gust to opcji zasadniczo jest kilka

 

1. zerwana tuleja w tylnej czesci wachacza (okolo 30zl)

2. wspornik drazka stabilizacyjnego (nie pamietam)

3. sworzen (35zl)

 

objawy jakie przedstawiles przerabialem 2 tygodnie temu wymienilem jak wyrzej tylko w odwrotnej kolejnosci u mnie byla tuleja (poza tuleja warto zrobic z obu stron)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No więc byłem u mechanika i ledwo dojechałem. Potwierdził że mocowanie uszkodzone, trzeba podłogę wycinać i spawać, bo kiepsko to widzi. cały tydzień auto odpada z jazdy.

 

Dziękuję za odpowiedzi

 

______

Po naprawie:

Mocowanie było wyrwane (5cm luzu między uchwytem a podwiziem). Wycinał podłogę w tym miejscu, wpakował nową blachę, jednak samochód zaczyna porządnie brać rdza od spodu, więc niewiem jak długo wytrzyma.

Koszt naprawy: 100zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności