Gość Anonymous Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Witam przeczytałem już sporo tematów i niby wszystko podobne ale nie do końca więc piszę nowy. Astra G z silnikiem X20XEV 99r. zagazowana rok temu od kilku tygodni zauważyłem szybko narastający problem zużycia oleju i coraz większą chmurkę siwo-niebieskich spalin z nieprzyjemnym zapachem spalanego oleju (nie ma różnicy czy silnik zimny czy ciepły , czy paliwo czy gaz płynu chłodzącego nie ubywa). Auto sam ściągałem czyli raczej przebieg 145 tyś oryginalny w tym prawie 40 tyś już moje i nie było wcześniej żadnych problemów. Auto pali bez problemu silnik pracuje równo nie wyczuwam spadku mocy, sprawdziłem ciśnienie i równo po 15 na każdym cylindrze po wstrzyknięciu oleju ciśnienie wzrasta do 17,5 . Proszę o radę co może być przyczyną i od czego zacząć http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22629-pier%C5%9Bcienie-czy-tylko-uszczelniacze-zawor%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 od kilku tygodni zauważyłem szybko narastający problem zużycia oleju A mniej więcej ile oleju?sprawdziłem ciśnienie i równo po 15 na każdym cylindrze po wstrzyknięciu oleju ciśnienie wzrasta do 17,5 .To może świadczyć o zuzyciu pierścieni uszczelniających.Jeśli wali spalinami spod korka i wyrzuca olej do odmy to pierścienie. Jeśli biorą uszczelniacze, to silnik powinien stać sie głośniejszy i dym powinien pojawiać się podczas jazdy przy puszczonym pedale gazu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22629-pier%C5%9Bcienie-czy-tylko-uszczelniacze-zawor%C3%B3w/#findComment-147960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Bierze ok 0,8 l na 1000km a jeśli chodzi o przedmuchy to z bagnetu nic a jak się odkręci korek to trochę chlapie olejem ale przedmuchów spalin raczej tu nie widać a silnik raczej pracuje tak samo. Dodam że to zjawisko zaczęło się ok miesiąca temu i bardzo szybko pogarsza się... http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif W poniedziałek lub wtorek będzie zdjęta głowica i wtedy zobaczymy co tam słychać to chyba najlepsza droga nie ma co zgadywać ... http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif I jeszcze jedno pytanie bo ktoś mi mówił, że jak zrobię górę to żeby od razu robić dół bo i tak zaraz poleci czy to prawda ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22629-pier%C5%9Bcienie-czy-tylko-uszczelniacze-zawor%C3%B3w/#findComment-147950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 jak już masz górę zdjętą to dostanie się do tłoków to tylko kwestia ściągnięcia miski. ja bym zajrzał i wymienił pierścionki dla świętego spokoju , koszty dużo nie rosną   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22629-pier%C5%9Bcienie-czy-tylko-uszczelniacze-zawor%C3%B3w/#findComment-147702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Trochę to trwało ale zrobione uszczelniacze były OK ale wymieniłem bo i tak już kupiłem komplet a wina tkwiła w pierścieniach zgarniających przykleiły się do tłoków - wymieniłem na nowe ale powiem szczerze że koszt samych uszczelek trochę mnie zdziwił no ale cóż auto to skarbonka bez dna No i teraz pojawił się inny problem a mianowicie silnik drży przy obrotach od ok 2000 w górę te drgania przenoszą się na elementy całej deski rozdzielczej i wyczuwam je pod pedałem gazu ... Podczas zdejmowania koła pasowego wału korbowego ciężko szło i trzeba było kilka razy puknąć młotkiem ( przez klocuszek ) i teraz jak patrzę z boku to widać że koło ma lekkie bicie czy to może być przyczyną ? to nie jest blok rysunkowy"poprawiłem"/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22629-pier%C5%9Bcienie-czy-tylko-uszczelniacze-zawor%C3%B3w/#findComment-139858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinio25 Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 i teraz jak patrzę z boku to widać że koło ma lekkie bicie czy to może być przyczyną ? oczywiscie to jak w kole bez wywazenia.lecz moze byc tez co innego przyczyna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22629-pier%C5%9Bcienie-czy-tylko-uszczelniacze-zawor%C3%B3w/#findComment-139853 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 Powiem tak cena nowego koła pasowego wału korbowego mnie zastrzeliła a używanego nie mogę znaleźć może ktoś podrzuci jakiś namiar silnik X20XEV i czy koło z 1.8 16V będzie pasowało do 2.0 16V ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22629-pier%C5%9Bcienie-czy-tylko-uszczelniacze-zawor%C3%B3w/#findComment-138569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Witam. Nie lepiej było pożyczyć odpowiedni ściągacz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22629-pier%C5%9Bcienie-czy-tylko-uszczelniacze-zawor%C3%B3w/#findComment-138248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Mądry Polak po szkodzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22629-pier%C5%9Bcienie-czy-tylko-uszczelniacze-zawor%C3%B3w/#findComment-138189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.